Hoe doe jij het??

Gestart door Yvil, 17 maart, 2008, 13:16:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yvil

Mag onder deze Poll ook de vraag: Hoe doe jij het???

Iemand misschien de "do's en absolute don'ts"?

Misschien voor sommige een domme vraag  :dunno:
ik vraag dit omdat het toch echt eens tijd wordt dat ik m'n trots eens ga
poetsen en ik eigenlijk nooit een auto of iets dergelijks heb gepoetst.
Daar is een wasstraat voor en zelfs die weet ik nauwelijks te vinden ;)
Heb daar bij mijn auto's nooit zoveel om gegeven, maar nu is dat toch
anders...

Dus wat voor doek of spons is aan te raden en welke poetsmiddel, of waar
kan ik hem het beste mee drogen, een theedoek?

???

edit by dwars: topic gesplitst/nw topic aangemaakt

DeWitte

ik zou iig niet al te "agressief / bijtend" spul nemen :shock:. Bedoel; kalkreiniger voor je badkamer gaat geheid mis :yes6rs:, daarentegen een drup dreft in een emmer warm water met een spons doet wonderen en kan best imo ;). Ik spuit hem wel vooraf met de slang met gewoon water af, zodat zand etc er al van af is en je die dus niet over je lak/alu schuurt. Na de emmer met sop ook weer afspoelen met gewoon water, afzemen en ffkes in de was zetten. Velgen (kettingsmeer) poets ik met een oud vod met een drup wasbenzine erop schoon. Ow ja als je er niet gelijk mee gaat rijden, rijd ik um altijd ff droog door ut dorp (remmen, ketting kan je ja niet afdrogen) dan nog ffkes de ketting schoonmaken en beetje inspuiten en dan kan ie de schuur in.

mja zo doe ik ut, een ander heeft weer een ander ritueel  :cool:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Citaat van: Dwars® op 17 maart, 2008, 14:07:59
ik zou iig niet al te "agressief / bijtend" spul nemen :shock:. Bedoel; kalkreiniger voor je badkamer gaat geheid mis :yes6rs:, daarentegen een drup dreft in een emmer warm water met een spons doet wonderen en kan best imo ;). Ik spuit hem wel vooraf met de slang met gewoon water af, zodat zand etc er al van af is en je die dus niet over je lak/alu schuurt. Na de emmer met sop ook weer afspoelen met gewoon water, afzemen en ffkes in de was zetten. Velgen (kettingsmeer) poets ik met een oud vod met een drup wasbenzine erop schoon. Ow ja als je er niet gelijk mee gaat rijden, rijd ik um altijd ff droog door ut dorp (remmen, ketting kan je ja niet afdrogen) dan nog ffkes de ketting schoonmaken en beetje inspuiten en dan kan ie de schuur in.

mja zo doe ik ut, een ander heeft weer een ander ritueel  :cool:

als ik m al poets is het zoals Dwars omschrijft....maar een motor is niet om te poetsen... :mrgreen:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Yvil

Thnx Dwars, zal ook eens iets in die richting gaan proberen. Heb wel al van dat poetsspul in Margraten gekocht. Ben benieuwd hoe dat het doet... Echt goedkoop was het niet dus verwacht er nogal wat van  ;)

Citaat van: FZ_Ron op 17 maart, 2008, 19:40:24
als ik m al poets is het zoals Dwars omschrijft....maar een motor is niet om te poetsen... :mrgreen:

Helemaal met je eens, maar ja, ik ben wel stiekem trots op m'n fietsje.... En dan wil hem ook wel eens mooi laten
blienken. Zeker als ik de 30ste bij m'n oude rijschool een tochtje ga rijden (That)  ;) :mrgreen:

Mounty

Citaat van: Yvil op 17 maart, 2008, 22:20:10
Thnx Dwars, zal ook eens iets in die richting gaan proberen. Heb wel al van dat poetsspul in Margraten gekocht. Ben benieuwd hoe dat het doet... Echt goedkoop was het niet dus verwacht er nogal wat van  ;)

Citaat van: FZ_Ron op 17 maart, 2008, 19:40:24
als ik m al poets is het zoals Dwars omschrijft....maar een motor is niet om te poetsen... :mrgreen:

Helemaal met je eens, maar ja, ik ben wel stiekem trots op m'n fietsje.... En dan wil hem ook wel eens mooi laten
blienken. Zeker als ik de 30ste bij m'n oude rijschool een tochtje ga rijden (That)  ;) :mrgreen:

i snep you helemaal... :mrgreen:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Yvil

Citaat van: Dwars® op 17 maart, 2008, 14:07:59
dan nog ffkes de ketting schoonmaken en beetje inspuiten en dan kan ie de schuur in.

Hoe maak ik de ketting schoon dan?  :dunno:

DeWitte

ik doe dat met een ouwe loemel/handdoek met beetje wasbenzine of diesel erop. Er bestaat ook kettingreinigingsspul, maar das mij te duur en wasbenzine of diesel werkt ook prima. Kan ook met een kwastje, maar dan moet je om niet de hele garagevloer te verzauen er weer een opvangbakkie onder plaatsen.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

BMWhub

Citaat van: Dwars® op 27 maart, 2008, 11:11:57
ik doe dat met een ouwe loemel/handdoek met beetje wasbenzine of diesel erop. Er bestaat ook kettingreinigingsspul, maar das mij te duur en wasbenzine of diesel werkt ook prima. Kan ook met een kwastje, maar dan moet je om niet de hele garagevloer te verzauen er weer een opvangbakkie onder plaatsen.

Moet je ervoor zorgen dat je geen vettigheid moet opruimen, zoals een cardan of je fiets ombouwen naar tandriem. Dit is mogelijk al moet je dan een beetje aan je fiets modificeren, heb dit op de site van " http://www.sallandtwinmotoren.nl/ " gezien onder accessoires.
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

DeWitte

een cardan? :rofl:

heb ik nog een paar VETTE rekeningen van liggen: dan poets ik liever  :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

Citaat van: Dwars® op 27 maart, 2008, 14:43:57
een cardan? :rofl:

heb ik nog een paar VETTE rekeningen van liggen: dan poets ik liever  :yes6rs:

yep.... dat krijg je met 2 linker handen  :mrgreen:



DeWitte

Die riemaandrijving van Hondi is alleen beschikbaar voor de CBS600 Hornet, CB750 Seven-Fifty, VTR1000. Daarbij voor 1195,- pleuro  kan je een setje of 8 kettingsets voor halen of 7 incl smeervet en poetsmiddel :mrgreen:  wel idd een mooie smeervrije oplossing, te duur nog dus imo.  ;)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

Citaat van: BoxerQ op 27 maart, 2008, 16:58:37
Citaat van: Dwars® op 27 maart, 2008, 14:43:57
een cardan? :rofl:

heb ik nog een paar VETTE rekeningen van liggen: dan poets ik liever  :yes6rs:

yep.... dat krijg je met 2 linker handen  :mrgreen:




nee die beemer-cardan ging kaput van een errug "kundige" rechterhand :rofl:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away