Hoofdmenu

carboratie revisie

Gestart door De Sjeng, 18 maart, 2008, 00:15:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De Sjeng

Ik heb een yamaha xj900, na een tijdje rijden houd hij in(je geeft gas maar komt niet op toeren). en valt uiteindelijk uit. Ik heb het idee dat hij verzuipt. Als ik dan even gewacht heb, en dan opnieuw start, start hij wel. Motorzaak heeft ermee gereden, maar op dat moment doet hij het natuurlijk niet. Ik ben bezig met de tank te coaten(roest in de tank) Ik denk erover de carborateur te laten reviseren, iemand een idee wat de kosten hiervan zijn? en waar je hiervoor het beste kan zijn?
God Forgives, I Don't

BMWhub

heb je al eens aan een benzinefilter :yes6rs: gedacht?
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

DeWitte

vlgs mij bestaan er revisiesetjes voor de meeste carbs? zal toch wel iemand ervaring mee hebben hiero??
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Citaat van: maurice op 18 maart, 2008, 00:15:27
Ik heb een yamaha xj900, na een tijdje rijden houd hij in(je geeft gas maar komt niet op toeren). en valt uiteindelijk uit. Ik heb het idee dat hij verzuipt. Als ik dan even gewacht heb, en dan opnieuw start, start hij wel. Motorzaak heeft ermee gereden, maar op dat moment doet hij het natuurlijk niet. Ik ben bezig met de tank te coaten(roest in de tank) Ik denk erover de carborateur te laten reviseren, iemand een idee wat de kosten hiervan zijn? en waar je hiervoor het beste kan zijn?

Ik heb het zelfde aan de hand gehad, bleek rotzooi in de benzinekraan (had bij de vorige eigenaar een jaar stil gestaan) te zijn waardoor hij na een tijdje rijden alles heeft leeg geslurpt en ermee kapt. :evil:
Smells like rubber

De Sjeng

Tank is er af ivm coaten van de tank zat veel roest in. bezine filter zat er al op,zat echter geen vuil in. wel was de bezine bruin(roest) maar dit is met het coaten van de tank opgelost.Ik kan wel eerst effe een revisiesetje voor de brandstofkraan halen kost maar een paar euro. Het probleem van het inhouden is mn viel mij op als ik een tijdje met constante snelheid moet rijden, en dan gas bijgeef.komt dan niet op toeren.
God Forgives, I Don't

DeWitte

al eens zo'n spul wat ze tegenwoordig bij (auto-) garages bij een beurt in je tank mieteren om het brandstofsysteem te reinigen gekocht/geprobeerd?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

De Sjeng

Yep! was het eerste wat ze bij het motorbedrijf aangaven, probleem deed zich ook voor met dat spul in de tank,heeft alleen weinig zin(denk ik) als er roest bijzit. Ik heb nog voldoende over van het flesje, dus bij gecoate tank opnieuw proberen.
God Forgives, I Don't

Toledo

Citaat van: maurice op 19 maart, 2008, 05:36:39
Yep! was het eerste wat ze bij het motorbedrijf aangaven, probleem deed zich ook voor met dat spul in de tank,heeft alleen weinig zin(denk ik) als er roest bijzit. Ik heb nog voldoende over van het flesje, dus bij gecoate tank opnieuw proberen.

En dan maar hopen dat je coating blijft zitten .
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

@Nippon

Citaat van: Toledo op 19 maart, 2008, 07:43:30
Citaat van: maurice op 19 maart, 2008, 05:36:39
Yep! was het eerste wat ze bij het motorbedrijf aangaven, probleem deed zich ook voor met dat spul in de tank,heeft alleen weinig zin(denk ik) als er roest bijzit. Ik heb nog voldoende over van het flesje, dus bij gecoate tank opnieuw proberen.

En dan maar hopen dat je coating blijft zitten .

ja idd  :shock:

dat is 't laatste wat je mag/moet doen  :shock:  die zooi in een gecoate tank pleuren  :-X

Mounty

Citaat van: Dwars® op 18 maart, 2008, 10:25:42
vlgs mij bestaan er revisiesetjes voor de meeste carbs? zal toch wel iemand ervaring mee hebben hiero??

ER bestaan idd revisiesetjes, ook voor de Xj.. is niet zo moeilijk om het erin te frutsen. Je moet wel met kleine spulletjes kunnen omgaan...

Door de rotzooi zal een en ander verstopt gaan raken in de carbs...beste is deze uit te bouwen en helemaal schoon te maken. Als de motor start kan hij zich een buffertje benzine opslaan maar als je gaat gebruiken dan krijg je te weinig aanvoer......ik heb dat niet bij een motor gehad maar bij een Kettingzaag. Stationair liep die qals een tiet en de eerste stam ook...maar dan was het sense...ff wachten en opnieuwe starten en je kon weer een stammetje doen.
Uiteindelijk de boel uit elkaar gahaald en schoongemaakt waarna alles perfect weer loopt...

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009