Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!

Gestart door standuc, 07 oktober, 2005, 11:44:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

standuc

Hierbij een paar actiefoto's van mijn jongste zoontje Yaëll.
Hij rijdt sinds 3,5 jaar motor en is nu 8 jaar.
Zijn eerste "bike" was een Yamaha PW 50 maar ik heb een duidelijke voorkeur voor Europees en dan met name Italiaanse motoren.
Vandaar dat hij nu op een Polini rijdt (subsponsor van Ducati).



Het is een 50cc watergekoeld blokje met behoorlijk wat vermogen.
Als hij gas geeft dan vliegen de graspollen om de oren.
Het motortje heeft verder 2 schijfremmen.



Hij heeft er behoorlijk plezier in, en ik natuurlijk ook.

Leuk als je jouw hobby kunt delen met je kind(eren) en vrouw.



Busaberke

DAT is nou leuk!  :D
Daarom ben ik gestart met de bouw van een mini-bike voor onze kids, details en foto's volgen nog op MFL.

Zo te zien is er óók voldoende aandacht aan beschermende kleding voor de kleine man besteed, daar wil het nog wel eens aan ontbreken.  :wink:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

standuc

:shock:
Uiteraard is er gedacht aan beschermende kleding.
Zonder zou hij niet op de motor mogen rijden.
Hij heeft:
Crosslaarzen.
Crossbroek.
Handschoenen.
Bodyprotector.
Helm met crossbril.
Het is een kick als je dat ventje van amper 26 kilo volgas ziet rijden op dat motortje.
Beetje slippen door de bochten...................
Wordt wel een steeds moeilijker omdat je er geen invloed op hebt en Yaëll steeds vrijer wordt en dus ook harder gaat. :evil:
Maar het is prachtig................. :lol:

Schmetzke

Als hij er plezier in heeft, laat hem dan wedstijden rijden. Hij krijgt dan echt de kans om te groeien. Bovendien is het gewoon érg leuk, zowel voor jou als voor hem.
Koop we een fatsoendelijke crosser voor hem, want dit is niks. KTM SX 65/85 bijvoorbeeld, als het persé Europees moet zijn (  :?  )

Oh en, probeer je zoontje niet teveel "jou" motormerk op te dringen, laat hem zelf kiezen wat hij mooi/sjiek vind  :wink:

Busaberke

Citaat van: "Schmetzke"
Oh en, probeer je zoontje niet teveel "jou" motormerk op te dringen, laat hem zelf kiezen wat hij mooi/sjiek vind  :wink:

bij mij mogen ze kiezen als ze ook zelf de bijbehorende rekening betalen kunnen!

get a Suzuki, kid!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

standuc

Citaat van: "Schmetzke"Als hij er plezier in heeft, laat hem dan wedstijden rijden. Hij krijgt dan echt de kans om te groeien. Bovendien is het gewoon érg leuk, zowel voor jou als voor hem.
Koop we een fatsoendelijke crosser voor hem, want dit is niks. KTM SX 65/85 bijvoorbeeld, als het persé Europees moet zijn (  :?  )

Oh en, probeer je zoontje niet teveel "jou" motormerk op te dringen, laat hem zelf kiezen wat hij mooi/sjiek vind  :wink:

Zo simpel is dit nou ook weer niet. :wink:
Ik dring hem niks op........ :oops: .........maar ik moet het wel kunnen betalen.
KTM is inderdaad top maar daardoor ook haast onbetaalbaar. Daarnaast moet hij het eerst goed onder de knie krijgen en dat is met een KTM SX65 bijzonder moeilijk wanwege het vermogen. :?
Overigens er bestaat geen Ducati crosser in deze klasse............ :roll:

@Nippon

Leuk als je kids dezelfde passie delen als hun pa  :wink:
ik kreeg m'n zoon met 8 jaar niet warm voor zoiets
nu die 20 is nog steeds niet  :lol:

maarja van de ene kant ben ik wel blij ( liever gezegd z'n moeder dan )

ik zou zeven kleuren schijten als m'n zoon op een motor zit

Karin

Citaat van: "standuc"
Ik dring hem niks op........ :oops: .........maar ik moet het wel kunnen betalen.
KTM is inderdaad top maar daardoor ook haast onbetaalbaar. Daarnaast moet hij het eerst goed onder de knie krijgen en dat is met een KTM SX65 bijzonder moeilijk wanwege het vermogen. :?


Helemaal mee eens Standuc. Het is tenslotte toch nog een klein kereltje. Wel supergave foto's. En leuk dat je dit met hem delen kan.  :D

Hakinnen

Hahaha..erg tof Stan.  leuke piccies.

Heb er ook zo een menneke hier.
Die heeft het helaas een beetje gehad met "crossen", is een paar keer goed eraf gegaan en vindt het niks meer op het onverharde. Leeft zich nu uit op het asfalt met een pocketbikeske.  Ligt 'm toch beter schijnbaar.Ook prima wat mij betreft overigens.

"De jeugd heeft de toekomst" idd. zolang de pap de beurs blijft trekken uiteraard. zie de bui al hangen als ie een jaarke of vier verder is en ie "juniorcup" gerechtigd is. Mijn zegen heeft ie, zolang ik het allemaal kan betalen uiteraard.

:wink:


[ff off-topic en terzijde]

Heb jij nog de originele koppelingsdrukplaat op den Duc?

B-Witch

Super leuk als de kids meegaan in je passie!
Alleen het financiele plaatje is wat heftig als je 2 menkes hebt die er allebei wel wat in zien...
Dat is dan ook de reden waarom ik de boot afhoudt.
Wel heb ik ze belooft dat ze als ze 18 zijn van ons het motorrijbewijs mogen halen, aangezien de oudste 12 is heb ik dus nog 6 jaartjes om te sparen :shock:
You may own the bike, but the bike possesses you.

standuc

Ja Hakki,

Ik heb de orginele drukplaat maar wel andere schoteltjes voor de veren............alleen vanwege de kleur overigens.
He, dus die Polini kan ik je niet verkloppen over een jaartje?

Greetzzzzzzz, Stan(duc) :roll:

Hakinnen

Citaat van: "standuc"Ja Hakki,

Ik heb de orginele drukplaat maar wel andere schoteltjes voor de veren............alleen vanwege de kleur overigens.
He, dus die Polini kan ik je niet verkloppen over een jaartje?

Greetzzzzzzz, Stan(duc) :roll:

ah...in dat geval heb ik hier wellicht nog wat moois liggen voor uwen Monstro?.  zal het eens meenemen.



nope, geen polini crosser voor hakki junior.  zal we een polini pocketbike worden denk ik

Schmetzke

Citaat van: "standuc"
Overigens er bestaat geen Ducati crosser in deze klasse............ :roll:

Citaat van: "standuc"
Zijn eerste "bike" was een Yamaha PW 50 maar ik heb een duidelijke voorkeur voor Europees en dan met name Italiaanse motoren.
Vandaar dat hij nu op een Polini rijdt (subsponsor van Ducati).

:roll:  :wink: