Veneman wint 24 uur van Le Mans

Gestart door suzuki-girl, 20 april, 2008, 22:07:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

B-Witch

RES Software Hoegee Suzuki coureur Barry Veneman heeft zijn tijdelijke overstap naar het FIM World Endurance Championship bekroond met een klinkende overwinning. De World Supersport coureur bezorgde, samen met zijn teamgenoten William Costes en Guillaume Dietrich, het Suzuki Endurance Racing Team 2 de zege tijdens de prestigieuze 24 uurs race op het Bugatti circuit in Le Mans.

Een geweldige opsteker voor de coureur uit Dalfsen, die het komend weekend in Assen weer een belangrijke race voor de boeg heeft in het World Supersport kampioenschap tijdens de thuisrace voor hemzelf en zijn RES Software Hoegee Suzuki team.

Na een moeilijke start op zaterdagmiddag om klokslag 15.00 uur, het begon na twee ronden wedstrijd te regenen, kwam het team halverwege de wedstrijd aan de leiding en wist deze tot aan de finish op zondagmiddag vast te houden. Het eerste team van Suzuki Endurance wist haar Suzuki GSX-R1000 K8, met elf ronden achterstand op de winnaar, als tweede over de eindstreep te brengen waarmee men het succes voor de Japanse motorenfabrikant compleet maakte. Het Team Acropolis Moto Exp99 kwam met een achterstand van ruim veertien ronden als derde over de eindstreep van deze loodzware race.

Barry liet na afloop van de race weten te hebben genoten van zijn optreden met het officiƫle Suzuki Endurance team maar zich nu weer helemaal te willen concentreren op de belangrijke World Supersport race het komend weekend op het TT circuit van Assen:


citaat:
Dit is natuurlijk geweldig, de 24 uur van Le Mans winnen. Het is een hele ervaring hier deel vanuit te mogen maken. Ik had vooraf absoluut niet verwacht dat het zo'n spektakel zou zijn- er zaten gedurende de wedstrijd meer dan 200.000 mensen op d ribunes. Het begin van de race was moeilijk nadat het begon te regenen. Er waren veel valpartijen maar gelukkig konden we alles heel houden en zonder kleerscheuren het eerste deel doorkomen. De ervaring om in het donker te rijden was ook heel apart, maar wat me het meeste bij zal blijven is de koude omstandigheden tijdens de nacht, echt niet normaal hoe koud ik het had toen ik van de motor stapte. Voor de rest kan ik zeggen dat dit een totaal ander discipline is van de motorsport, een echte teamsport. Normaal gesproken ben ik gewend om het maximale er uit te halen en zo snel mogelijk rond te gaan. Hier krijg je van de teamleiding opdrachten mee die je uit moet voeren. Geen risico's nemen en niet voluit gaan, en ik kan jullie zeggen dat dat af en toe best wel moeilijk was. Het zit erop, we hebben de zege binnen en nu snel weer de knop omdraaien en me richten op de volgende belangrijke World Supersport wedstrijd in Assen.Ook RES Software Hoegee Suzuki teameigenaar Marc Hoegee liet weten trots te zijn op de klinkende prestatie van zijn rijder:


citaat:
Het is natuurlijk geweldig als je op je cv in kunt vullen dat je de '24 uur van Le Mans' hebt gewonnen en voor Barry is het tevens een mooie opsteker voor de volgende World Supersport race het komende weekend in Assen. Dit weekend heeft hij zijn klasse kunnen laten zien en ik ben heel erg blij voor hem dat hij deze overwinning achter zijn naam heeft staan. Ook voor onze sponsoren was het natuurlijk een mooi extraatje met alle media aandacht en de live beelden op Eurosport.



bron: Motormeuk.nl
You may own the bike, but the bike possesses you.

limbofighter

 :thumbsup: :thumbsup:

Eindelijk weer eens een nederlander op het podium :mrgreen:
Flex lasapparaat hamer en beitel voor het bouwen van een fightertje