Hoofdmenu

meerijden !!

Gestart door maurice-fz1, 25 april, 2008, 20:32:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

maurice-fz1

Wie gaat er meerijden zondagmorgen zodat ik wat meer ervaring opdoe dmv in een groep te rijden.

groeten maurice-fz1
yowww,zonger taartsjup sjtuit ut sjoner !!!

Diddl

ga je mee naar assen sbk ???
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

King Harley

Yep  :mrgreen:
kun je met +/- enkele honderden in een groep meerijden, als je het dan nog niet doorkrijgt :roll:

maar serieus bent altijd welkom
"No Worries"
Better to be cool for a day, than uncool for life

@Nippon

Citaat van: maurice-fz1 op 25 april, 2008, 20:32:15
Wie gaat er meerijden zondagmorgen zodat ik wat meer ervaring opdoe dmv in een groep te rijden.

groeten maurice-fz1

ik zou maar eens een paar kilometer alleen rijden en dan pas in een groep  ;)

DeWitte

idd, voorlopig ff alleen tuffen is mijn tip ook :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

 :yes6rs: eerst zelf alleen kilometerkes maken, heb ik het eerste jaar ook gedaan.
Zo rij je je eigen tempo, en maak je niet de fout dat je over je eigen limiet gaat omdat je perse bij wil blijven. ;)
You may own the bike, but the bike possesses you.

Motzippaldy

Citaat van: Suzuki-Girl© op 26 april, 2008, 07:57:00
:yes6rs: eerst zelf alleen kilometerkes maken, heb ik het eerste jaar ook gedaan.
Zo rij je je eigen tempo, en maak je niet de fout dat je over je eigen limiet gaat omdat je perse bij wil blijven. ;)


:stupid:
Proud on the South  

maurice-fz1

#7
Bedankt voor de tips allemaal.Zo'n grote groep bedoel ik nu ook weer niet(meer als 100,pfff)
6 á 7 man bedoel ik zoiets.

Als ik ga rijden,ga ik meestal alleen maar dat is zo saai.

Een goede kameraad gaat ook wel eens mee maar hij wil niet zo ver gaan rijden als ik wil.
Hij krijgt dan last van zijn rug,helaas.

groeten maurice-fz1

prettig weekend allemaal  ;)
yowww,zonger taartsjup sjtuit ut sjoner !!!

Motzippaldy

Ik rij rondjes om de kerk vanaf 17 uur vandaag dus als iemand in de buurt is  :mrgreen:
Proud on the South  

maurice-fz1

yowww,zonger taartsjup sjtuit ut sjoner !!!

B-Witch

Citaat van: maurice-fz1 op 26 april, 2008, 14:07:17
Bedankt voor de tips allemaal.Zo'n grote groep bedoel ik nu ook weer niet(meer als 100,pfff)
6 á 7 man bedoel ik zoiets.

Als ik ga rijden,ga ik meestal alleen maar dat is zo saai.

Een goede kameraad gaat ook wel eens mee maar hij wil niet zo ver gaan rijden als ik wil.
Hij krijgt dan last van zijn rug,helaas.

groeten maurice-fz1

prettig weekend allemaal  ;)

toch is het beter om alleen eerst ervaring op te doen.
maar goed dat is mijn mening.
Als je dan in een groep wil rijden doe dat dan met mensen die rustig rijden, en niet met een stel raggers.
Ik heb de ervaring opgedaan toen ik pas mijn rijbewijs had, om toen met een groep mee te gaan. uiteindelijk ben ik moeten afhaken omdat ik mezelf over mijn eigen limiet aan het pushen was, en bijna onderuit ging.
Daarna heb ik heel veel kilometers in mijn uppie gedaan of samen met mijn man, die zich aan mijn tempo aanpaste.
Eerste jaar haalde me alles in, nadien bleef ik steeds vaker bij, nu haal ik zelf dikwijl in  :mrgreen:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Diddl

mijn eerste groepsrit was ook met een stuk of 15 en een week later kwam ik ook onderweg terecht in een mega groep naar assen goed ik werd er zenuwachtig van maar ik had iemand bij me die me rustig wist tehouden (he ducie) gewoon rustig aan dan komt alles goed nu gaat het vanzelf als ik in zo'n groote groep rijd
maurice vertel eens waar je vandaan komt kun je altijd iets met iemand afspreken
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

Suzuki-Babe

De vorige week zondag heb ik mijn eerste ritje gemaakt met een "groepje" Namelijk met Suzukilimburg en QuattroFrits
En ik moet zeggen dat het inderdaad lastiger is dan dat het lijkt.

Ik reed zelf in het midden, maar op sommige momenten ga je toch denken hou ik ze niet te veel op enzo.
Nu heb ik het geluk dat ze beide zich aan mijn tempo aanpassen en ik daardoor op mijn gemak kan oefenen.

Ik sluit me helemaal aan bij Suzuki-Girl
or anyone who says that women can't drive: Eat my dust!

maurice-fz1

#13
Citaat van: diddl TL-R op 26 april, 2008, 22:08:15
mijn eerste groepsrit was ook met een stuk of 15 en een week later kwam ik ook onderweg terecht in een mega groep naar assen goed ik werd er zenuwachtig van maar ik had iemand bij me die me rustig wist tehouden (he ducie) gewoon rustig aan dan komt alles goed nu gaat het vanzelf als ik in zo'n groote groep rijd
maurice vertel eens waar je vandaan komt kun je altijd iets met iemand afspreken

Kijk maar ff bij mijn profiel waar ik vandaan kom.
Bedankt allemaal voor de reakties en de tips.Ik neem ze van harte aan en ik doe er ook iets mee.
Ik ben vroeg op dus ik ga lekker een paar uurtjes rijden,alléén wel te verstaan. :lol:

groeten maurice-fz1  :D

prettig weekend  ;)
yowww,zonger taartsjup sjtuit ut sjoner !!!

Mounty

Ik zou idd niet meteen met een grote groep meerijden...maar eens met twee of drie man te rijden leer je je wel aan te passen aan de andere....met achterliggende gedachte dat de mederijders zich ook aan jou aanpassen. Als het je te snel gaat gewoon iets achterblijven dan weten ze dat snel genoeg....als je blijft volgen over je grenzen van kunnen en durven dan gaat het vaak fout, ook denken de mede rijders dan ook dat je het wel bij kunt benen en gaan mischien nog wat sneller...

Wat mij betreft, ik rij graag in een groepje, niet te groot maar tot een man of 8 vind ik geen probleem.
Vooraf afspreken hoe gereden word is wel een pre..

Deze week is er niks te rijden voor me vanwege een storingsdienst die ik moet draaien..daarna kunnen we wel eens een stukje gaan toeren, gewoon rustig aan ergens naartoe en kop koffie en weer terug..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009