Hoofdmenu

Honda cbr 600

Gestart door Maarten, 20 mei, 2008, 08:18:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

hallo mede forum motor rijders,
:D sinds kort ben ik trotste eigenaar van een honda cbr 600 f4 met 30.000 km oppe teller. leuk dingetje en zeer betrouwbaar hoor ik van veel mensen! maar ik heb ineens een stomme ratel in me blok?? dit alleen als ik op snelheid blijf rond de 5000 rpm of als ik gas los laat ?ik zit zelf aan een gare distributie ketting spanner te denken. maja kan zaterdag pas naar de dealer. verder weet ik ook niet of het helamaal normaal is dat nieuwe motor olie na 700 km behoorlijk zwart is en de motor regelmatig olie mee verbrand althans zo ruikt het?? 
zijn er meer mensen met een honda cbr 600 en zo ja welke problemen zijn jullie al tegen gekomen??
groetjes maarten
I'm from the dirty south!!

DeWitte

probs met een Honda  :shock:?? zit er genoeg olie op?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Maarten

 nou er zit genoeg olie in t blok ja, er op gaat nogal roken ;), stel sufferts bij dealer hadden er zelf iets te veel in gedaan maar dat was maar klein beetje nu is ie goed op peil!
maar dat verklaard nog niet waarom olie zo snel zwart is en het ratelen .. naja hij rijd nog gewoon en houd niet in ofzo maar toch, een afgebroken tandje of een verbrande klepgeleider is niet zo fijn als je er lang mee rond rijd.
I'm from the dirty south!!

Toledo

(bijna)Zwarte olie na 700km lijkt me niet goed, Misschien brengt een compressietest meer duidelijkheid .
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

karz

Ik kan me voorstellen dat als hij overtollige olie verbrand heeft dat zich wat roetafzetting in de overblijvende olie mixed.
Maar dat is allemaal speculatie.

Ik zou de olie en filter vervangen, en kijken hoe lang deze een beetje op kleur blijft. 
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Steefke™

Citaat van: Toledo op 20 mei, 2008, 09:49:27
(bijna)Zwarte olie na 700km lijkt me niet goed, Misschien brengt een compressietest meer duidelijkheid .

Je zou hem als eerste test kunnen starten met een vinger op de opening waar normaal de vuldop inzit om te kijken hoeveel onderdruk hij heeft. Normaal gezien is dat maar een beetje.
Smells like rubber

Desmo-devil


Maarten

oke , en wat zou ik daar uit op kunnen maken ? mocht er nu geen onderdruk, of teveel onderdruk zijn??

heb nog een vraag, ik kan aan kappen set + koplamp +tank komen van een honda cbr Fi het nieuwere model als mijn f4, is het mogelijk om mijn f4 om te bouwen naar Fi betreft een nastro azuri set (valentino rossi)??

avast bedank voor de reacties!!
I'm from the dirty south!!

Motzippaldy

Olie is al na een paar kilometer  zwaart  :roll:
Proud on the South  

BMWhub

Citaat van: Maarten op 20 mei, 2008, 09:32:25
nou er zit genoeg olie in t blok ja, er op gaat nogal roken ;), stel sufferts bij dealer hadden er zelf iets te veel in gedaan maar dat was maar klein beetje nu is ie goed op peil!
maar dat verklaard nog niet waarom olie zo snel zwart is en het ratelen .. naja hij rijd nog gewoon en houd niet in ofzo maar toch, een afgebroken tandje of een verbrande klepgeleider is niet zo fijn als je er lang mee rond rijd.


Zoals Motzippaldy schreef wordt olie bij motorfietsen die er al een paar kilometer op hebben zitten snel zwart.
Wat het ratelen betreft zou het wel eens de distributieketting kunnen zijn ( bekend euveltje bij de CBR )
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Steefke™

Citaat van: Maarten op 20 mei, 2008, 13:37:35
oke , en wat zou ik daar uit op kunnen maken ? mocht er nu geen onderdruk, of teveel onderdruk zijn??

heb nog een vraag, ik kan aan kappen set + koplamp +tank komen van een honda cbr Fi het nieuwere model als mijn f4, is het mogelijk om mijn f4 om te bouwen naar Fi betreft een nastro azuri set (valentino rossi)??

avast bedank voor de reacties!!


Teveel onderdruk betekend dat hij de gecompreseerde lucht langs de zuiger drukt, een teken dat compressie niet goed is en dat bv de zuigerveren op zijn.
Smells like rubber

Yvil

Citaat van: BMWhub op 20 mei, 2008, 17:26:51
Zoals Motzippaldy schreef wordt olie bij motorfietsen die er al een paar kilometer op hebben zitten snel zwart.
Wat het ratelen betreft zou het wel eens de distributieketting kunnen zijn ( bekend euveltje bij de CBR )

Die van mij toch niet  :shock:. De motor heeft er nu ruim 64000 gelopen en de olie is nu na de laatste verversing (+/- 4000km geleden) thee-kleurig zullen we maar zeggen. De eerste 2000 was hij kraakhelder. Nu heb ik hier geen verstand van maar dit zijn de observeringen bij mijn eigen motor. Conclusies kan ik hier echter niet uit trekken  :oops:.

@ Maarten: Hoop dat alles snel opgelost wordt en ik wens je veel plezier met je bike!! Het goede merk heb je iig al  ;) :mrgreen:

Maarten

Zo probleem gevonden, ben bij motoport in echt geweest waar ik hem ook gekocht heb, en blijkt inderdaad de distributiekettingspanner te zijn wat hun binnekort gaan vervangen als onderdeel binnen is.
wel raar dat zoiets al na 30000 km kapot gaat ?? maja gelukkig binne de garantie  :).
I'm from the dirty south!!