de Motorrijdersgroet

Gestart door DeWitte, 02 juni, 2008, 20:36:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SuzukiLimburg

Blijft een gecompliceerd verhaal, dat groeten  :?
Iedereen heeft zo zijn eigen 'regels'.
Op sommige dagen groet ik gewoon praktisch niemand anders kan ik de hele dag wel met de linkerhand omhoog rijden.
Wellicht is zo'n armpje met een hand eraan wel handig, die je met een zuignap op de motor kunt bevestigen. Dan hoef je zelf je hand niet meer van het stuur te halen  :cool:
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

karz

Ik groet meestal door het loslaten van de linkerhandle en mijn hand een beetje opzij of omhoog te doen.

Alleen op de GS groet ik op die manier , meestal 'in' de handkap  :oops:, dus dat moet ik even afleren nog :mrgreen:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

viel me echt op, ben ik nou gek of wa? :dunno: is het afgeschaft om op tegemoetkomende motorrijders te zwaaien??? is dat ook al verboden? geloof dat ik de enige nog ben die zwaait naar tegemoetkomende motorrijders. Na weekende tuffen kan ik alleen maar concluderen dat, Ik schat dat nog maar 30% terugzwaaid, en in bochten kan het nog geen 5% denk ik :? Dus ben er ook maar mee gestopt en alleen als een ander de moeite neemt, zwaai ik terug  :yes6rs:

mss opnemen als bijzondere verrichting bij het moto-examen? :yes6rs: en vooral in de bochies  :cool:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

BMWhub

Het zullen wel van die mooie weer rijders zijn die bang zijn dat er maar een druppeltje regen omp hun bike komt, en niet weten wat samenhorigheid onder de bikers kan inhouden. M.a.w het zijn gewoon zondagsrijders die niet meer dan 1000km ( is al veel) rijden. :mrgreen: :yes6rs:
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Steefke™

Dat zijn de gasten die bang zijn dat ze op hun bek gaan als ze het stuur loslaten. Ik zag vandaag zelfs een slidende wereldkampioen naar ons zwaaien (Valkenswaard bij de Superbiker Throphy).
Smells like rubber

crazy j

heb vandaag ook met m'n brommer een stuk gereden en ik moet zeggen dat ik van bijna alle motorrijders die ik vandaag gegroet heb ik ook een groet terug kreeg. vind ik altijd wel vet
living the life the way it comes

Mounty

nou, ik krijg toch meestal een groet terug..80%. Hoofdzakelijk van de GS-beemert,harley en klasieke motor rijders krijg ik geen groet terug. Ow ja...de goldwing rijders natturlijk ook niet maar dat hoort niet bij het motorrijden :mrgreen:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Gassie

Citaat van: Dwars® op 28 september, 2008, 16:46:27
viel me echt op, ben ik nou gek of wa? :dunno: is het afgeschaft om op tegemoetkomende motorrijders te zwaaien??? is dat ook al verboden? geloof dat ik de enige nog ben die zwaait naar tegemoetkomende motorrijders. Na weekende tuffen kan ik alleen maar concluderen dat, Ik schat dat nog maar 30% terugzwaaid, en in bochten kan het nog geen 5% denk ik :? Dus ben er ook maar mee gestopt en alleen als een ander de moeite neemt, zwaai ik terug  :yes6rs:

mss opnemen als bijzondere verrichting bij het moto-examen? :yes6rs: en vooral in de bochies  :cool:
was bij mij het geval als ik aan het rijlessen was en ik kwam een motor tegen en ik groette niet kreeg ik dat via mijn oortje te horen
hoor je opeens in je oor  :lol:je was vergeten te zwaaien dat hoort ook bij het motor rijden  :oops:
en nu groet ik meestal wel (behalve als je een groep tegen komt van meer dan 5 man )
KTM SMT 2011

Yvil

#23
Is wat FZ-Ron zegt, veel beemerts groeten niet terug en de Goldwings vinden het knopje met "groeten" natuurlijk niet :mrgreen:
Harleys en klassiekers groeten in mijn beleving over het algemeen wel.

Daarbij moet ik zeggen dat m'n schoonvader (goldwing 1200 en 1500) wel echt het motorrijdersgevoel heeft en ook altijd groet.
Maar hij is dan ook een uitzondering en durft dan ook nog goed door te rijden met dat ding, voor zover dat kan. De steps hebben
het bij hem dan ook zwaar te voorduren :yes6rs:.

Back on topic: Voor mijn gevoel zijn de motorrijders op een jaar tijd een stuk minder gaan groeten. Kan ook zoals hierboven al
gezegt aan het seizoen liggen??? Toen ik net begon was het echt 90% dat groette. Nu is het soms zo erg dat ik idd ook zoiets
heb van "ff kijken of hij groet, dan ben ik er ook als de kippen bij". Best jammer eigenlijk, maar het is gewoon k*t als je net 3
of 4 motors hebt gegroet en niemand groet terug. Dan ga je vanzelf zo denken.

Ik vind het iig jammer, en dan ben ik een nieuwkomer :shock:

edit: Bij een groep houdt ik hem gewoon hoog ;) Daar moet toch altijd wel een echte tussen zitten die terug groet.

Mounty

Uitzonderingen zijn er altijd...er zijn zeker Goldwingrijders zoals de schoonvader van Yvil die wel groeten en evenzo geld dat voor andere genoemde zoals de harleyrijders en de klasiekers als ook de beemertrijders. idd jammer maar ook onder onze leden zijn er rijders die denken meer motorrijder te zijn omdat ze wat kilomters meer rijden of omdat ze wel met regen,sneeuw en kou doorrrijden. Die hebben het niet zo op de "mooiweerrijders" die zondags als ze een uurtje tijd krijgen van de vrouw ff een rondje om de kerk gaan rijden met hun blingbling Jerommeke Bike..
Voor de ene een hobby, voor de andere ook woonwerk.

Voor mij: iedere rijder op een motor is een motorrijder, of hij nu maar een keer per jaar rijd of elke dag maakt voor mij geen onderscheid...groeten doe ik doorgaans altijd en op iedereen tenzij het gewoon niet gaat door de situatie.. Krijg helaas niet altijd en steeds minder een groet terug maar ik blijf groeten... :yes6rs:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

karz

Ik kan niet echt een onderscheid maken tussen groeters en niet groeters. Wel valt me op dat groeprijders minder groeten.
Ik groet meestal maar op zo'n dag als gisteren als je je door bijv. Epen aan het persen bent, om dan iedereen te groeten pfff flauwekul.
En volgens mij denken gewoon meer mensen zo, dus als je op zo'n dag de 'groet' balans opmaakt zal hij redelijk laag uitkomen.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

ReBel

Citaat van: karz op 29 september, 2008, 08:29:13...op zo'n dag als gisteren als je je door bijv. Epen aan het persen bent, om dan iedereen te groeten pfff flauwekul...
:stupid:
Ben ik het mee eens, je zou aan motorrijden niet meer toekomen :lol:
In zijn algemeenheid groet ik echter (vrijwel) altijd (...soms overzie ik een tegemoetkomende motorrijders wel eens :oops:), maar als ik groet dan let ik haast nooit op het feit of ik wel 'teruggegroet' wordt :dunno:
Voor mij is dat groeten een tweede natuur, zoals hierboven al gesteld: "Het hoort er gewoon bij", maar ik doe het niet in de zin van een "popularity contest" ^-^
Ik hou de eer aan mezelf, ik groet, en eerlijk is eerlijk: ik hou mijn ogen meestal op de weg voor me, dus ik vang hooguit in mijn ooghoek op of iemand al dan niet teruggroet :cool:

@Nippon

ik groet alleen nog maar in de winter  :roll:

In de zomer groet ik wel altijd naar de 2kleppers  :mrgreen:
verder heb 't wel gehad met dat groeten in de zomer  :?



Mounty

Citaat van: BoxerQ op 29 september, 2008, 18:30:44
ik groet alleen nog maar in de winter  :roll:

In de zomer groet ik wel altijd naar de 2kleppers  :mrgreen:
verder heb 't wel gehad met dat groeten in de zomer  :?




:mrgreen: Beemerrijder zekers ? :mrgreen: :twisted:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

d'r Blieje

Kom op zeg!

Klagen dat er niet meer gegroet wordt maar er ondertussen zelf regeltjes op na gaan houden wanneer er wel/niet gegroet wordt :banghead4rv:
Dus ik hoef jullie niet meer te groeten want jullie groeten ook niet  :fuckyou: Zo werk je er natuurlijk zelf aan mee dat het groeten steeds minder wordt. Want je zit allebei te wachten tot de ander groet; die ander groet dus niet -> bevestiging dat niemand meer groet.

Ik groet altijd, zelfs iedere motorwout!
Op de zelfkant kom ik dageleijks een Goldwing en een sjoppert tegen die niet groetten. Ik bleef/blijf echter stug groeten. De Goldwing heb ik al om, deze groet nu terug. :D De motocyclist op de sjoppert durft volgens mij het stuur nog niet los te laten als de motor al op de middenbiok staat, hij kijkt nogal angstig. Ik kan in ieder geval geen greintje plezier bespeuren.

Ohw ja, daar ging het ook alweer om: plezier aan het motorrijden!
Dus doe lekker je ding, zwaai of zwaai terug of niet... en als je over 5 jaar een motorrijder tegenkomt die wel naar je zwaait ben ik dat waarschijnlijk :rofl:



Blieve lache...8)