de Motorrijdersgroet

Gestart door DeWitte, 02 juni, 2008, 20:36:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

De geschiedenis van de motorgroet

De oorsprong van de motorrijdersgroet ligt in het stenen tijdperk.
> Er waren toen maar heel weinig motorrijders. Er waren nauwelijks verharde wegen en de wielen waren van steen.
> Alleen echte bikkels verdroegen de ongemakken van het motorrijden.
> Wanneer twee zulke bikkels elkaar tegenkwamen, stopten ze, stapten af en lieten elkaar de geopende hand zien, om zo te bewijzen dat ze er geen vuistbijl in hadden verborgen. Zo is de motorrijdersgroet ontstaan.

Winterrijders en softies (ook wel mietjes genaamd).
> Onder dezelfde moeilijke omstandigheden zijn op de dag van vandaag nog de winterrijders onderweg.
> Motorrijders zijn ofwel winterrijders of softies.
> Softies kom je in April in het kantoor van de verzekeringsmaatschappij tegen, waar ze hun afgemelde bike weer aanmelden.
> Winterrijders daarintegen rijden door. Hun aantal is gering.
> Als twee winterrijders elkaar tegenkomen zijn ze heel blij en groeten. Vanaf April groeten winterrijders niet meer. Want winterrijders groeten geen softies.
> Softies herken je daaraan, dat ze in de eerste weken van de lente wild en met twee handen alles groeten wat zich op twee wielen voortbeweegt.
> Ze zijn zo opgewonden, dat ze vergeten dat iets verderop een bocht ligt.
> Ze hebben altijd schoon ondergoed aan - je zou eventueel in het hospitaal kunnen belanden.

De verboden groet.
> Het groeten door motorrijders is aan strenge regels gebonden en wordt door beginnelingen terecht als uiterst ingewikkeld ervaren.
> Het is omgeven door allerlei geboden en verboden.
> Het bekendste verbod luidt als volgt:
> Groet nooit een tweewieler die minder als 250 cc cylinderinhoud heeft.
> Zoiets is geen motor.
> Wie uit nonchalance scooters of lichte motoren groet, staat voor schut en verliest zijn zelfrespect.

Een aparte categorie: Oldtimers.
> Oldtimers worden in principe vriendelijk en vol bewondering gegroet ongeacht de cylinderinhoud.
> Oldtimers worden meestal door technisch begaafde oudere heren bereden, de zogenaamde ouwe techneuten.
> Die worden met respect behandeld. Kom je een ouwe techneut tegen, wacht je af of hij groet.
> Vanaf de lente tot de herfst groeten velen niet omdat het winterrijders zijn - en winterrijders groeten geen softies.

Het groeten op de autosnelweg.
> Niet geregeld en daarom eigenlijk niet bestaand is de cultuur van motorrijdersgroet op de autosnelweg.
> Zelfs zeer ervaren motorrijders kunnen niet zeggen of men tegemoetkomende motorrijders over zes rijstroken en de middenberm heen, groeten moet.
> Rijtechnisch wordt het groeten een probleem bij het inhalen.
> De klassieke linkerhand wordt door degene die ingehaald wordt, niet gezien. Groet je met de linkerhand voor het lichaam langs naar rechts, denken automobilisten dat je last hebt van een zwerm sprinkhanen of kramp in de onderarm.

De "Rossi-groet".
> De "Rossi-groet" (zo plat mogelijk op z'n kant, een knie raakt het asfalt) geldt als zijnde zéér riskant.
> In het algemeen wordt hij als bewijs van extreme stuurkunst gezien, maar het is aan te raden in ieder geval van tevoren schoon ondergoed aan te trekken (zie boven).
> "Rossi-groet"-rijders rijden uitsluitend op het buitenste profiel en vergelijken met elkaar wie de scherpst afgesleten voetsteunen heeft.
> Wie de kunst van de "Rossi-groet" niet beheerst en hem toch uitvoert, riskeert zijn allerlaatste, de zogenaamde "Gouden Groet".

Redenen waarom Harley-rijders niet teruggroeten.
> 1. De garantie vervalt als hij een niet Amerikaans produkt groet.
> 2. Met het dikke leer en de nieten krijgt hij zijn arm niet omhoog.
> 3. Hij groet uit principe geen rijders, die hun bike al geheel hebben betaald.
> 4. Hij is bang dat zijn stuur eraf trilt als hij het loslaat.
> 5. De rijwind zou de nieuwe tatouages eraf kunnen blazen.
> 6. Hij heeft een eeuwigheid nodig om aansluitend, vanwege de vibraties zijn handvat weer terug te vinden.
> 7. Hij kan niet onderscheiden of de ander groet of zijn oren dichthoudt.
> 8. Hij heeft vanwege de vibraties klittenband tussen handvat en zijn handschoen.
> 9. Hij heeft zojuist in het economisch gedeelte van de krant gelezen, dat Honda voor 60% paticipeert in Harley.
> 10.Sedert de openbare verkoop van zijn vorige Harley haat hij alle mensen die een hand opsteken.
> 11.Zijn Bangkok-Rolex zou nat kunnen worden.
> 12.De linkerhelft van zijn stuur zou gejat kunnen worden.
> 13.De linkerhelft van zijn stuur werd reeds gejat en nu houdt hij zich aan de kilometerteller vast.
> 14.Hij houdt met zijn linkerhand zijn rechterspiegel vast om te voorkomen dat die er af trilt.
> 15.Hij heeft twee handen nodig om met zijn vingers de volgende afbetaling na te tellen.
> 16.Hij poetst net zijn chromen luchtfilterdeksel.
> 17.Als hij maar met één hand zijn stuur vasthoudt gaat ie op z'n bek.

Redenen waarom rijders van een Gold Wing niet groeten.
> 1. Volgens het Honda-instructieboekje mag hij zijn stuur pas loslaten
> als de bike stilstaat, de sleutel uit het contactslot is getrokken,
> de middenbok is uitgeklapt en de radio uitgeschakeld is.
> 2. Op het instrumentenpaneel is geen knop voor "automatisch terugzwaaien"aanwezig.
> 3. Hij is net ingedut.
> 4. Hij krijgt zijn arm wegens ouderdomsklachten niet meer omhoog.
> 5. Hij heeft via zijn handy een conferentieschakeling met zijn brooker en de ING-bank.
> 6. 't Vrouwtje heeft hem verboden vreemden te groeten.
> 7. Hij is net bezig alle lampjes van zijn "kerstboom" te tellen.
> 8. Hij sorteert op dit moment zijn CD verzameling.
> 9. De hand voor de antenne stoort de TV-ontvangst.
> 10.Hij ruimt net de vaatwasser in.
> 11.Vanwege zijn Alzheimer weet hij aansluitend niet meer waar hij zijn hand moet laten.
> 12.Hij vindt aansluitend tussen alle knopjes, lampjes, schakelaars en hendeltjes zijn stuur niet meer.
> 13.Hij verwisselt juist de batterij van zijn pacemaker.
> 14.Hij zoekt net in zijn boordcomputer, wat "opgestoken hand van een vreemde motorrijder" betekent.
> 15.Hij groet wel altijd, maar vanwege de troep rond zijn stuur ziet niemand zijn hand


Bron: Puiltje
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

Citaat van: Dwars® op 02 juni, 2008, 20:36:27

> Vanaf de lente tot de herfst groeten velen niet omdat het winterrijders zijn - en winterrijders groeten geen softies.


:worship-cool: :mrgreen:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Yvil


Steefke™

Citaat van: Dwars® op 02 juni, 2008, 20:36:27
De verboden groet.
> Het groeten door motorrijders is aan strenge regels gebonden en wordt door beginnelingen terecht als uiterst ingewikkeld ervaren.
> Het is omgeven door allerlei geboden en verboden.
> Het bekendste verbod luidt als volgt:
> Groet nooit een tweewieler die minder als 250 cc cylinderinhoud heeft.
> Zoiets is geen motor.
> Wie uit nonchalance scooters of lichte motoren groet, staat voor schut en verliest zijn zelfrespect.


Zo te zien zijn in deze alinea iets vergeten want een supermotard of endurorijder word ook nooit begroet :twisted: :twisted:
Smells like rubber

DeWitte

Citaat van: Steefke™ op 03 juni, 2008, 07:51:05
Zo te zien zijn in deze alinea iets vergeten want een supermotard of endurorijder word ook nooit begroet :twisted: :twisted:

:mrgreen: Lees en huiver  :-X
Citeer> Wie uit nonchalance scooters of lichte motoren groet, staat voor schut en verliest zijn zelfrespect.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

#5
Citaat van: Dwars® op 03 juni, 2008, 09:01:37
Citaat van: Steefke™ op 03 juni, 2008, 07:51:05
Zo te zien zijn in deze alinea iets vergeten want een supermotard of endurorijder word ook nooit begroet :twisted: :twisted:

:mrgreen: Lees en huiver  :-X
Citeer> Wie uit nonchalance scooters of lichte motoren groet, staat voor schut en verliest zijn zelfrespect.

:onderplak: :guns: standaard 610cc met de aanpassingen zou het ongeveer 700 cc moeten zijn. :twisted: ze zijn gewoon jalours :mrgreen:
Smells like rubber

Herr Tod

It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Toledo

Ik merk wel verschil in groeten , als ik de Honda bij me heb, word er niet veel gegroet, heb ik de Bmw bij me wordt er wel meer gegroet. De Honda is nogal iel aan de voorzijde , en ik denk dat sommige hem aanzien voor een brommer, bij een verkeerslicht wordt wel eens een duim omhoog gestoken als ik sta te wachten. En ik rij op de Honda altijd in spijkerbroek en een oud zwart leren jasje met van die ritsen. Is voor sommige ook al een reden om niet terug te groeten.
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

Herr Tod

Of al die blote handjes die me groeten :roll: Stelletje sukkels, zo kun je toch niet fatsoenlijk rijden, dat is iets voor op de brommer. Nog erger is het als de duo groet, da's echt bad :lol: Maar voor de rest ben ik heel vriendelijk op de motor :yes6rs: Het is de kunst om zo te rijden dat omstanders en wandelaars je spontaan gaan groeten of klappen of wat dan ook :-X :mrgreen:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

crazy j

Citaat van: Dwars® op 02 juni, 2008, 20:36:27



> Het bekendste verbod luidt als volgt:
> Groet nooit een tweewieler die minder als 250 cc cylinderinhoud heeft.
> Zoiets is geen motor.
> Wie uit nonchalance scooters of lichte motoren groet, staat voor schut en verliest zijn zelfrespect.




dan zijn er toch wel heel veel motorrijders die zich moeten schamen want door 3 van de 4 motorrijders binnen bebouwde kom word ik gegroet of ze groeten terug  :worship-cool:
living the life the way it comes

QuattroFrits

Vind je dat raar, die kennen jouw van op dit forum.  :yes6rs:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

Ik groet als het me uitkomt....soms vergis ik me wel eens en groet ik per ongeluk een scootah of zo.
Vergissen is menselijk en dat maakt me toch weer een beetje een mens  :mrgreen:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Yvil

Ik ben een redelijk consequente "groeter"  :yes6rs: uiteraard wel
alleen als de situatie het toelaat!! Maar absoluut geen scooters!!
En als ik ook maar twijfel of het wel een motor is wacht ik meestal
ff af of ik gegroet wordt. Dan groet ik wel terug.

Ik vind dat allemaal wel leuk dat "wij-gevoel" wat je daar een beetje
mee creëert. Ook vandaag nog in het Vijlenerbos, toen stond ik even
stil langs de weg om mijn achterwiel nader te bestuderen na een
klein uitbrekertje (had dat nog nooit eerder gehad dus ik wou zien of
je daar wat van zag aan het rubber  :oops:). Stopt de eerste de
motor die langs komt om te vragen of er iets aan de hand was  :worship-cool:.
Vind dat je dat best in ere mag houden zeg maar...


Is er trouwens geen handleiding voor "de motorrijdersgroet"?  :mrgreen:
Je weet wel, backhand, forhand, onderhands... Om nog maar niet
te beginnen over het aantal vingers  :twisted:

Steefke™

Citaat van: Herr Tod op 03 juni, 2008, 17:00:19
Die ketels halen toch nog niet es 160? :lol:

:yes6rs: Echt wel, 170 op het digitale tellerke :yes6rs: en dat met slippende koppeling :twisted:
Smells like rubber