Best lastig, een andere motor uitzoeken....

Gestart door Mounty, 15 juni, 2008, 11:19:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mounty

Ik kwam op het idee om volgend jaar een andere motor (iets jonger) te gaan uitzoeken/kopen maar da's nog een lastige klus.

Er zijn veel motoren die er leuk en stoer uitzien en dan minder goeie rij eigenschappen hebben. Die met een goede rijeigenschappen zijn weer niet zo mooi etc.

Persoonlijk vind ik de (en dat is de enige Suzuki met plastic) GSX-F van suzuki wel mooi. Beetje sportief, beetje elegant en niet te veel poespas. Leuke koplamp en in een mooie kleur blauw al voor een zacht prijsje te krijgen. Dan eens op internet kijken wat andere ervan zeggen en wat de motor doet met rijden. Een 600 cc met wat minder PK een Koppel...tja, wil eigenlijk niet minder als wat ik nu heb, eerder wat meer.

Dan kom ik dus bij de zwaardere motoren uit, Bandit 1200, XJR 12 en 1300 en ook de GSX 1400... goed koppel etc dus ook in de lage toeren nog goed te rijden. Ook een tweede persoon achterop is geen probleem. Kwa rijeigenschappen meteen de XJR of de Bandit.
Kwa uiterlijk....tja...eigenlijk beide weer niet.

Dan eens kijken naar een zwaardere sportfiets van rond bouwjaar 2000...ZZR/YZF/CBR komen dan voorbij...mja...wel veel pk maar die kleuren..paars en groen bij suzuki en kawasaki....Wit rood bij de honda's.... Zijn zeker ook in andere keuren te krijgen maar zijn toch erg schaars..

Ook de prizen verschillen erg en aangezien ik niet meer als 3-4 duizend wil uitgeven aan een andere motor....

Mja..niks moet en dus hoef ik ook niet op stel en sprong een andere motor, blijf gewoon uitkijken en kom wellicht nog eens wat tegen.

Blijft lastig....maar veel proefritjes brengt mischien opheldering..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

al ook eens een all-road overwogen? kan ze allemaal aanbevelen, ne mooie probleemloze Africaanse Tweeling of Trans-alp, GS (vd 1100serie goed kijken/navragen over de staat vd bak), 1 vd laatste series XTZ 750 van Yamaha, een stoere 3 cil Tiger of zelfs ne Viagradero (alhoewel die 1e serie harder zuipt dan wij 2-en samen) sturen allemaal uitstekend, vooral binnendoor. Ut zijn geen (saaie :mrgreen:) 4 cilinders en toch bruikbaar vermogen zat, je (en de duo) zit goed en bagage kan er ook nog op mee.

ga gewoon eens rijden met zoveel mogelijk verschillende (types) motoren.

(er staan meer motoren te wachten dan vrouwen tegenswoordig) en zet de voors en tegens dan eens naast elkaar. ;)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

allroads...zitten leuke dingen tussen ja..zal zeker de overweging eens nemen...enne...zoals ik al eerder schreef...veel proefritten
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

B-Witch

Zoveel mogelijk (types) motoren proberen, of je moet al de voorkeur naar een bepaald type hebben.
Maar dan nog, er zijn zoveel verschillende motoren op de markt, een kwestie dus van selecteren en afstrepen.

Heel veel succes ermee ;)
You may own the bike, but the bike possesses you.

Mounty

Citaat van: Suzuki-Girl© op 15 juni, 2008, 12:19:31
selecteren en afstrepen.

ik blijf afstrepen  :mrgreen: :yes6rs: te duur/te lelijk/te weinig motor...pfff ach ja...tijd genoeg, anders wachten we nog een jaartje.

moet ook die duitse site eens opzoeken waar dwars het in een ander topic over had...ff de link zoeken..
prijzen liggen daar wat lager
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

B-Witch

www.mobile.de  ;)

en dan op motorrader zoeken, daar staan er iig genoeg altijd  :yes6rs:

Zal ik iig de volgende keer als ik een andere motor ga aanschaffen zeer zeker ook uitpluizen, prijzen zijn veel lager dan hier, dus vet de moeite waard  :yes6rs:
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Eens, hier proefrijden en in Duitsland kopen
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Komend weekend eens een thunderace uitproberen opvolger van de FZR / voorloper van de R1
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Motzippaldy

Citaat van: FZ_Ron op 16 juni, 2008, 17:10:00
Komend weekend eens een thunderace uitproberen opvolger van de FZR / voorloper van de R1


Thunderace is een top motor  :worship-cool: Ik heb paar duizend km op Ace gereden en heb geen slecht woord voor behalve olie gebruik  :-X maar dat is zorg van buurman  :mrgreen:
Proud on the South  

Mounty

Citaat van: Motzippaldy op 16 juni, 2008, 18:07:25
Citaat van: FZ_Ron op 16 juni, 2008, 17:10:00
Komend weekend eens een thunderace uitproberen opvolger van de FZR / voorloper van de R1


Thunderace is een top motor  :worship-cool: Ik heb paar duizend km op Ace gereden en heb geen slecht woord voor behalve olie gebruik  :-X maar dat is zorg van buurman  :mrgreen:

schijnen idd een slok olie te lusten..maar dat doen veel yamaha's

Thunderace en/of thundercat zijn leuke motoren die voor een leuke prijs te vinden zijn..alleen de juiste kleur vinden (blauw) is wat minder eenvoudig.
Eerst maar eens een testritje doen, dan verder kijken. Wil ook een testritje doen op een Cat (600cc 100pk) om te zien of er minder power is dan mijn FZ750 .
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Motzippaldy

Ik heb voorganger van Thundercat FZR600R gehad ook 100PK en voor mij was dat meer dan genoeg  :shock:
Enige problem waren stepies .Na paar jaren heb ik enkele sets versleten(maar dat heb ik met R1 ook  :-X )
Proud on the South  

Mounty

Citaat van: Motzippaldy op 16 juni, 2008, 22:25:53
Ik heb voorganger van Thundercat FZR600R gehad ook 100PK en voor mij was dat meer dan genoeg  :shock:
Enige problem waren stepies .Na paar jaren heb ik enkele sets versleten(maar dat heb ik met R1 ook  :-X )

aha...ik denk dat een R6 of thundercat idd genoeg zal zijn, alleen in de lage toeren zullen die minder zijn.
De FZ750 heeft een goed koppel bij redelijk lage toeren, ook met 100/106 pk. De GSR viel al wat tegen maar ook dat is geen vergelijk omdat ik al langer op de fz rijd en de gsr een dik uur heb gereden. Daarom ga ik het toch eens proberen op een 600cc machine. Topspeed boeit me geen meter maar wil wel een beetje leuk op kunnen trekken. Mischien dan de rijstijl een beetje aanpassen en hoger in toeren gaan rijden. Met de FZ kun je rustig met 5-6 dznd toeren rijden en als je dan gas geeft is ook daar. Is dat met een 600 4cylinder ook?

Daarom ga ik gewoon vanalles uitproberen, en ook 2 cylinders..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

en die 2 cilinders kun je laten inkakken tot 2000dzd toeren en ook nog een versnelling te hoog en toch 1 ruk aan het gas en het gaat vooruit :yes6rs:. Dat tractorpulling gevoel dus :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: Dwars® op 17 juni, 2008, 07:33:52
en die 2 cilinders kun je laten inkakken tot 2000dzd toeren en ook nog een versnelling te hoog en toch 1 ruk aan het gas en het gaat vooruit :yes6rs:. Dat tractorpulling gevoel dus :mrgreen:

Is met dit soort brommers óók geen punt:
Citaat van: FZ_Ron op 15 juni, 2008, 11:19:28
Bandit 1200, XJR 12 en 1300 en ook de GSX 1400...
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Steefke™

Smells like rubber