Help: Rook is nooit goed, toch?

Gestart door Yvil, 24 juni, 2008, 16:11:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yvil

Hallo allemaal,

Ik start vandaag mijn VFR en laat hem stationair lopen terwijl ik m'n helm op wil zetten, hoor ik opeens één enkel "knettertje"...
Ik kijk ff om richting motor en zie tot mijn verbazing een klein rookpluimpje. Begint er opeens meer rook onder het zadel vandaan te komen. Ik meteen de motor van het contact af gezet en weg was de rook.

Ik de kap er vanaf gehaald, water erbij gehaald voor als het mis zou gaan en de motor maar weer gestart........... Niks  :?

Kan dit de Spanningsregelaar zijn? Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens wist dat dat ding daar zat, maar hij was wel echt gloeiend heet, is dat normaal? Hij staat bij mijn schoonouders dus ik kan nu ff niet gaan kijken maar het is zo'n geribbeld ding waar (ik dacht) 4 kabeltjes uitkomen die overgaan eenn stekkertje. Omdat er niks meer gebeurde toen de kap eraf was kan ik dus niet met 100% zekerheid zeggen dat de rook van de SR vandaan kwam.

Ik kan niks anders roepen dan HELP!! Hij loopt verdomme net weer na die kapotte benzinekraan!! En de 4-daagse komt eraan waar ik ook mee wilde rijden.

Wat kan het zijn? Niet dat hij me dadelijk in de fik vliegt!!!

Grtz,
Yvo

Herr Tod

Als die rookt dan is die kapot, dan meet je (meestal) nog maar hooguit 12 volt op je accu als de motor loopt. Die dingen willen wel eens kapot gaan ja...
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Toledo

Citaat van: Herr Tod op 24 juni, 2008, 16:41:47
Als die rookt dan is die kapot, dan meet je (meestal) nog maar hooguit 12 volt op je accu als de motor loopt. Die dingen willen wel eens kapot gaan ja...

Ik denk dat je zelfs meer meet , misschien wel tegen de 17-18 volt
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

Herr Tod

Ligt er maar net aan, kan allebei, daarom zeg ik 'meestal'. Maar we zullen het straks wel even doormeten, komt goed.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Yvil

Citaat van: Herr Tod op 24 juni, 2008, 17:19:50
Ligt er maar net aan, kan allebei, daarom zeg ik 'meestal'. Maar we zullen het straks wel even doormeten, komt goed.

Thnx en tot straks  :thumbsup:

Steefke™

Ik wil geen beschuldigende vinger gebruiken maar het eerste wat in mij opkwam is de reparatie aan de benzinekraan. Mss zijn er bij de reparatie kabels los geweest en niet goed vast gezet.
Smells like rubber

DeWitte

kan ook goed de SR zijn/wezen. stinkt en rookt nogal als ie kaduk is: METEN is WETEN in dit geval
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away