Bakkertjedeeg's Supermoto topic

Gestart door Bakkertjedeeg, 06 juli, 2008, 21:26:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bakkertjedeeg

Momenteel ff de racer verkocht en me een Xr 600 gekocht. Fun gehalte is erg hoog moet ik zeggen.
Vorige week ff foto's gemaakt.






Motzippaldy

Proud on the South  

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Leuk speelgoed :cool: :thumbsup:  dat zie niet zo vaak ne Xr met supermotardwielen
Smells like rubber

Bakkertjedeeg

Citaat van: Steefke™ op 07 juli, 2008, 07:43:51
Leuk speelgoed :cool: :thumbsup:  dat zie niet zo vaak ne Xr met supermotardwielen

Ik heb wat met XR's 600. Dit is mijn derde. Op het asalt gaat hij echt goed (boven verwachting). In de zand is het wat problematischer.. :-X
Misschien van de winter voor iets lichters kijken. Maar wat? Een crf, WR, YZ of een misschien zelf s een soes. Iemand ervaringen ideeen?

Steefke™

Citaat van: Bakkertjedeeg op 07 juli, 2008, 07:47:36
Citaat van: Steefke™ op 07 juli, 2008, 07:43:51
Leuk speelgoed :cool: :thumbsup:  dat zie niet zo vaak ne Xr met supermotardwielen

Ik heb wat met XR's 600. Dit is mijn derde. Op het asalt gaat hij echt goed (boven verwachting). In de zand is het wat problematischer.. :-X
Misschien van de winter voor iets lichters kijken. Maar wat? Een crf, WR, YZ of een misschien zelf s een soes. Iemand ervaringen ideeen?

Al hoewel ze niet echt goedkoop zijn zou ik gaan voor een CRF. De WRtjes schijnen nog al eens problemen te hebben met de koppeling. Ik heb zelf meer met een Husk maar ben van mening dat de hondakes het beste zijn. Het probleem van een husk is dat er geen fatsoenlijke dealers in de buurt zitten. Ik rijd altijd naar Geel (B)
Smells like rubber

SuzukiLimburg

Aan het asfalt te zien heb je die bocht al eens eerder geoefend  :mrgreen:

:worship-cool: :worship-cool: :worship-cool:
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Bakkertjedeeg

Citaat van: Steefke™ op 07 juli, 2008, 07:55:59
Citaat van: Bakkertjedeeg op 07 juli, 2008, 07:47:36
Citaat van: Steefke™ op 07 juli, 2008, 07:43:51
Leuk speelgoed :cool: :thumbsup:  dat zie niet zo vaak ne Xr met supermotardwielen

Ik heb wat met XR's 600. Dit is mijn derde. Op het asalt gaat hij echt goed (boven verwachting). In de zand is het wat problematischer.. :-X
Misschien van de winter voor iets lichters kijken. Maar wat? Een crf, WR, YZ of een misschien zelf s een soes. Iemand ervaringen ideeen?

Al hoewel ze niet echt goedkoop zijn zou ik gaan voor een CRF. De WRtjes schijnen nog al eens problemen te hebben met de koppeling. Ik heb zelf meer met een Husk maar ben van mening dat de hondakes het beste zijn. Het probleem van een husk is dat er geen fatsoenlijke dealers in de buurt zitten. Ik rijd altijd naar Geel (B)

Mijn voorkeur is lichtelijk de CRF, maar zoals je zelf aangeeft zijn ze duurder. Nog eens extra duurder aangezien ze op kenteken schaars zijn. Heb overigens het idee dat alle blokken van alle merken wel zijn nukken hebben. Sterker nog. Ik denk dat het oerblok van de XR zelfs sterker is dan de huidige generatie motoren. Alleen bij de xr is het luchtgekoelde weer minder. Moet ik toch een beetje mee oppassen met die dry sump smering. Wordt erg warm on track... :yes6rs:

Steefke™

Citaat van: Bakkertjedeeg op 07 juli, 2008, 11:07:02
Citaat van: Steefke™ op 07 juli, 2008, 07:55:59
Citaat van: Bakkertjedeeg op 07 juli, 2008, 07:47:36
Citaat van: Steefke™ op 07 juli, 2008, 07:43:51
Leuk speelgoed :cool: :thumbsup:  dat zie niet zo vaak ne Xr met supermotardwielen

Ik heb wat met XR's 600. Dit is mijn derde. Op het asalt gaat hij echt goed (boven verwachting). In de zand is het wat problematischer.. :-X
Misschien van de winter voor iets lichters kijken. Maar wat? Een crf, WR, YZ of een misschien zelf s een soes. Iemand ervaringen ideeen?

Al hoewel ze niet echt goedkoop zijn zou ik gaan voor een CRF. De WRtjes schijnen nog al eens problemen te hebben met de koppeling. Ik heb zelf meer met een Husk maar ben van mening dat de hondakes het beste zijn. Het probleem van een husk is dat er geen fatsoenlijke dealers in de buurt zitten. Ik rijd altijd naar Geel (B)

Mijn voorkeur is lichtelijk de CRF, maar zoals je zelf aangeeft zijn ze duurder. Nog eens extra duurder aangezien ze op kenteken schaars zijn. Heb overigens het idee dat alle blokken van alle merken wel zijn nukken hebben. Sterker nog. Ik denk dat het oerblok van de XR zelfs sterker is dan de huidige generatie motoren. Alleen bij de xr is het luchtgekoelde weer minder. Moet ik toch een beetje mee oppassen met die dry sump smering. Wordt erg warm on track... :yes6rs:

Je moet met de luchtgekoelde modellen oppassen met ontstekings problemen, een kennis heeft er ook een stuk of drie gehad waarvan 2 met deze problemen. Wat de oorzaak is weet ik niet maar hij wil niet starten als hij warm is. Een neef van de vrouw heeft het zelfde probleem gehad. Je moet dan de ontsteking vervangen en dat kost aardig wat pegels.
Smells like rubber

Bianca

Ik heb een WR 450 van 2005, een heerlijk motortje... Van dat koppelingsprobleem heeft vooral de WR 426 last, heb ik eens horen vertellen. 2004 en jonger dus. Ik heb in ieder geval nog geen problemen met de WR gehad..

Bakkertjedeeg

Citaat van: Steefke™ op 07 juli, 2008, 12:19:21
Citaat van: Bakkertjedeeg op 07 juli, 2008, 11:07:02
Citaat van: Steefke™ op 07 juli, 2008, 07:55:59
Citaat van: Bakkertjedeeg op 07 juli, 2008, 07:47:36
Citaat van: Steefke™ op 07 juli, 2008, 07:43:51
Leuk speelgoed :cool: :thumbsup:  dat zie niet zo vaak ne Xr met supermotardwielen

Ik heb wat met XR's 600. Dit is mijn derde. Op het asalt gaat hij echt goed (boven verwachting). In de zand is het wat problematischer.. :-X
Misschien van de winter voor iets lichters kijken. Maar wat? Een crf, WR, YZ of een misschien zelf s een soes. Iemand ervaringen ideeen?

Al hoewel ze niet echt goedkoop zijn zou ik gaan voor een CRF. De WRtjes schijnen nog al eens problemen te hebben met de koppeling. Ik heb zelf meer met een Husk maar ben van mening dat de hondakes het beste zijn. Het probleem van een husk is dat er geen fatsoenlijke dealers in de buurt zitten. Ik rijd altijd naar Geel (B)

Mijn voorkeur is lichtelijk de CRF, maar zoals je zelf aangeeft zijn ze duurder. Nog eens extra duurder aangezien ze op kenteken schaars zijn. Heb overigens het idee dat alle blokken van alle merken wel zijn nukken hebben. Sterker nog. Ik denk dat het oerblok van de XR zelfs sterker is dan de huidige generatie motoren. Alleen bij de xr is het luchtgekoelde weer minder. Moet ik toch een beetje mee oppassen met die dry sump smering. Wordt erg warm on track... :yes6rs:

Je moet met de luchtgekoelde modellen oppassen met ontstekings problemen, een kennis heeft er ook een stuk of drie gehad waarvan 2 met deze problemen. Wat de oorzaak is weet ik niet maar hij wil niet starten als hij warm is. Een neef van de vrouw heeft het zelfde probleem gehad. Je moet dan de ontsteking vervangen en dat kost aardig wat pegels.

Zeer bekend probleem idd. Mijn eerste 87 er had dit ook. Ontstekingspoel loopt in de olie. Hierom zit een hars. Als deze hars slecht wordt, dan komt er olie bij de ontsteking. Gevolg niet starten. Als de olie weer koud is en de hars hard, start hij weer gewoon. ff opnieuw laten wikkelen en het is vrij goedkoop weer opgelost.

Bakkertjedeeg

Citaat van: Bianca op 07 juli, 2008, 16:06:00
Ik heb een WR 450 van 2005, een heerlijk motortje... Van dat koppelingsprobleem heeft vooral de WR 426 last, heb ik eens horen vertellen. 2004 en jonger dus. Ik heb in ieder geval nog geen problemen met de WR gehad..

Zou jij me kunnen vertellen wat de exacte verschillen zijn tussen een WR 450 en een yz 450? WR is toch de geknepen straat versie en de YZ 450 de crossversie. Iets bekend over de verschillende gewichten etc etc. Als het een Yamaha wordt, zou ik graag die met alu frame hebben, maar tegen die tijd eens ff kijken wat ze nog kosten. Ik heb overigens bij van Drunen de SM cursus gehad op ik meen een YZ 450. Dat beviel prima. Was ook een erg jong ding van 2007 meen ik. Is jou Wr 450 in SM trim?

Steefke™

Citaat van: Bakkertjedeeg op 07 juli, 2008, 16:56:45
Ik heb overigens bij van Drunen de SM cursus gehad op ik meen een YZ 450. Dat beviel prima.

Dat was ik ook van plan. De prijs valt eigenlijk best mee, zeker omdat het inclusief motor is.
Smells like rubber

Hakinnen

#14
Citaat van: Bakkertjedeeg op 07 juli, 2008, 11:07:02
Citaat van: Steefke™ op 07 juli, 2008, 07:55:59
Citaat van: Bakkertjedeeg op 07 juli, 2008, 07:47:36
Citaat van: Steefke™ op 07 juli, 2008, 07:43:51
Leuk speelgoed :cool: :thumbsup:  dat zie niet zo vaak ne Xr met supermotardwielen

Ik heb wat met XR's 600. Dit is mijn derde. Op het asalt gaat hij echt goed (boven verwachting). In de zand is het wat problematischer.. :-X
Misschien van de winter voor iets lichters kijken. Maar wat? Een crf, WR, YZ of een misschien zelf s een soes. Iemand ervaringen ideeen?

Al hoewel ze niet echt goedkoop zijn zou ik gaan voor een CRF. De WRtjes schijnen nog al eens problemen te hebben met de koppeling. Ik heb zelf meer met een Husk maar ben van mening dat de hondakes het beste zijn. Het probleem van een husk is dat er geen fatsoenlijke dealers in de buurt zitten. Ik rijd altijd naar Geel (B)

Mijn voorkeur is lichtelijk de CRF, maar zoals je zelf aangeeft zijn ze duurder. Nog eens extra duurder aangezien ze op kenteken schaars zijn. Heb overigens het idee dat alle blokken van alle merken wel zijn nukken hebben. Sterker nog. Ik denk dat het oerblok van de XR zelfs sterker is dan de huidige generatie motoren. Alleen bij de xr is het luchtgekoelde weer minder. Moet ik toch een beetje mee oppassen met die dry sump smering. Wordt erg warm on track... :yes6rs:

Heb voor dat ik de Yamaha mono kocht geinformeerd naar CRF blokken
werd me sterk afgeraden omdat ze kapot lopen blijkbaar.
Nu is het natuurlijk wel zo dat in de mono racerij die blokken nog wat meer toeren moeten maken en er nog wat meer pk's uitgehaald worden.  maar in de mono racerij rijdt niemand met een honda crf blok, in nederland niet, in het duits kampioenschap niet en in het europees kampioenschap niet.
wellicht zijn ze wel betrouwbaar maar zitten ze in standaardtrim al op het randje en gaan ze er net over wanneer ze sneller moeten..?  geen idee verder

Vrijwel alle "minimono's" (125cc TZ of Honda RS rijwielgedeeltes met daarin een 450viertakt) hebben yamaha WR blokken. Die blijven wel heel en kunnen de toerentallen wel aan..
de meeste hebben met een milde vorm van tuning (standaard kop maar gewoon netjes gemaakt, carillo drijfstang , Wiseco HC zuiger, tornado nokken, 41mm FCR carb en een goede uitlaat ) toch tegen de 55-60 echte achterwielpk's wat natuurlijk heel redelijk is voor een 450 éénpits viertakt
(ter vergelijk..mijn yammie 686 heeft met dit blok 62 achterwiel maar ruim 200cc meer aan boord)
de echte snelle mono's gaan al richting de 75-80 achterwielpk's

hoe dan ook..
ik was ook voor zo'n honda blokje aan het kijken toen..voordat ik de yammie kocht.
wilde dat in een licht rijwielgedeelte stoppen.  maar het werd me afgeraden dus.
hoe dan ook..had ik die 686 niet gekocht was ik iets gaan bouwen rondom een WR450

echter..ik kwam de yam686 tegen , weliswaar met een heel snel blok (was circa 70awpk )erin maar heb toen een ander blok laten bouwen met een mildere vorm van tuning (standaard nokken) en een begrenzing op max 8700 toeren omdat ik vooral wilde rijden en niet wilde sleutelen en erop leeglopen
en das ook sowieso ten opzichte van een 450 een veilig gevoel..wat minder hoge toerentallen en wat meer cc's..

echter..zo'n wr450 blijft erg tof qua krachtbron..

als het (in jouw geval )  een SM moest worden en het moest een Jap zijn..wr450!..