Tod's Gixxer Prutserij

Gestart door Herr Tod, 09 juli, 2008, 22:57:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herr Tod

Jajoa... vorige week donderdag, de dag na de koop, meteen in het ding gedoken.

Zo ziet die van binnen uit



Dit waren de O-ringetjes van de vlotter... zo gaar dat ze braken zodra ik ze aanraakte :shock:



De vlotterpinnetjes waren ook versleten, het veertje van de kleine plunjer kon het gewicht van de vlotter niet dragen. De vorige monteur is dit schijnbaar niet opgevallen en heeft een poging gedaan om de vlotters te stellen, die lagen te rusten op het aluminium van het carburateurhuis :banghead4rv:



Toevallig had ik deze onderdelen allemaal liggen. Binnenkort haal ik ze weer uit elkaar, dan komt er een Factory Pro kit in.



Vandaag 'nieuwe' banden er onder gelegd. Was wel even wennen, geen middenbok meer die ik er even onder kan zetten. Dan maar optakelen.



Nu liggen er SuperCorsa's onder, SC1... met een KNMV sticker er op :lol:





"Als je die voorband tot op het randje rijd dan rij je de helm aan de grond" :mrgreen:

Ben benieuwd, de oude SuperCorsa heb ik een keer onder de Bandit gehad. Die had veel grip maar weinig gevoel, dus het was altijd gokken of die zou blijven plakken. De nieuwe SuperCorsa.... :dunno: ???
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Joep

 :lol:
Haet 'm nog gein waek en d'r waerd al gesjroef
Goodbezig  :worship-cool:

Yvil

Hey jong,

Dach dasse BT016's hejs besjtild???  ???


DeWitte

Citaat van: Joep op 09 juli, 2008, 23:01:18
:lol:
Haet 'm nog gein waek en d'r waerd al gesjroef
Goodbezig  :worship-cool:
:stupid:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

zeg tottie..... :lol:

wirt tiet vuur n'





'n soes kun je nog altijd ophangen  :mrgreen:

Steefke™

Dich kins auch nurges van afblieve he :cool:
Smells like rubber

Herr Tod

Citaat van: Yvil op 09 juli, 2008, 23:49:47
Hey jong,

Dach dasse BT016's hejs besjtild???  ???



Yep, die gaan er onder vlak voordat ik naar het Schwarzwald ga, over een dikke 4 weken. Staan netjes te wachten op zolder :D

Stalen remleidingen van Spiegler zijn binnen, nog even wachten op de DP remblokjes en dan is dat probleem ook opgelost. Ik was bijna vergeten hoe vreselijk slecht een originele voorrem is... scheelde dan ook niet veel of ik was afgelopen maandag over de kop gegaan met de Bandit toen ik vlak voor Ubachsberg de remmen in ging :shock: Ik was de Gixxer gewend, daar had ik het hele weekend op rond getuft :lol:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Herr Tod

Eindelijk.... remmen!!

Hier de originele gummi prul met Ferodo blokjes... werkelijk waar, die Ferodo Platinum blokken remmen voor geen meter, volgens mij kun je beter ijzer op ijzer remmen :banghead4rv:



De spulletjes, het is niet veel, maar het is een wereld van verschil....



Even de boel leeg zuigen met een pompje



Et voila




Natuurlijk even getest... tering dat remt opeens hard :twisted: Als ik nu hetzelfde rempunt aan houd als met de Bandit dan sta ik bijna stil voor de bocht, als de Supercorsa niet blokkeert :twisted:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Bakkertjedeeg

Citaat van: Herr Tod op 10 juli, 2008, 21:32:08
Citaat van: Yvil op 09 juli, 2008, 23:49:47
Hey jong,

Dach dasse BT016's hejs besjtild???  ???



Yep, die gaan er onder vlak voordat ik naar het Schwarzwald ga, over een dikke 4 weken. Staan netjes te wachten op zolder :D

Stalen remleidingen van Spiegler zijn binnen, nog even wachten op de DP remblokjes en dan is dat probleem ook opgelost. Ik was bijna vergeten hoe vreselijk slecht een originele voorrem is... scheelde dan ook niet veel of ik was afgelopen maandag over de kop gegaan met de Bandit toen ik vlak voor Ubachsberg de remmen in ging :shock: Ik was de Gixxer gewend, daar had ik het hele weekend op rond getuft :lol:

Als je eenmaal supercorsa's rijdt, dan wil je niks anders meer. Plus het feit dat je ze nu goed gebruikt kan overnemen van ONK/KNMV rijders voor een prikkie. Warm rijden is nauwelijks nodig. Direkt grip en plenty grip als ze warm zijn. Jij wilt nooit meer straatbanden! Vroeger met de bandit moest je wel ivm met je bandenmaat.

Herr Tod

Nee, met de Bandit heb ik ook SC's gehad. Dat was leuk maar als de grip op was dan kreeg ik geen waarschuwing. Dat waren de oude SC's, tot nu toe met de nieuwe nog geen problemen gehad, maar ja het is dan ook een SC1. Grip tot en met, maar na 500 km is de achterband vrijwel weg :? Toch maar eens een SC2 proberen als achterband.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen: