Een nieuwe auto kopen... Welk merk auto is een aanrader?

Gestart door Yvil, 25 juli, 2008, 22:06:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mounty

Citaat van: Suzuki-Girl© op 26 juli, 2008, 22:26:04
Citaat van: FZ_Ron op 26 juli, 2008, 22:22:53
mijn zusje heeft een cordoba geloof ik....rijd goed zegt ze..

Rijd ook goed....als het rijdt.....:S
Mijn vriendin staat vaker in de garage met de cordoba dan Mr.Kawa met de Alfa, en dat wil toch wat zeggen niet  :oops:

nou, ze had eerst een opel vectra, een kadett, een peugeot 205 en daarmee stond ze al na een maand mee in de garage...met deze nog niet en die heeft ze al een jaartje..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

SuzukiLimburg

Ik heb nog nooit anders gereden dan Audi of Volkswagen (op de Seat Ibiza van het werk na; is onderhuids echter een VW Polo)
Ik zal ook niet snel iets anders gaan rijden dan de VAG groep en specifiek Audi of Volkswagen.
Vooral de iets oudere modellen zijn überbetrouwbaar. Ik ben nog nooit met een kapotte Audi of VW naar de garage geweest.
Onderdelen zijn overigens wel duur en dealer-uren ook , maar dat is tegenwoordig bij alle merken.

Bij de weg; remschijven en blokken vervangen stelt als je het mij vraagt niks voor, dus ik zie het probleem niet bij die Bora. Is een karwei van niks en de onderdelen zijn niet duur, zolang je geen originele onderdelen gebruikt. Volgens mij onder de 250€ mee klaar. Is ook heel goed zelf te doen, hoef je geen super monteur voor te zijn.
Bora is in ieder geval niks mis mee en zijn relatief erg goedkoop.
Maar er gaat niks boven Audi!!  :worship-cool:
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Yvil

We gaan morgen waarschijnlijk naar deze kijken

Cordoba 1.4 16V Signo 74kW/101pk


Airbag Bestuurder, Airbag Passagier, Airconditioning, automatisch, Radio/CD, Electrisch ramen voor, Electrisch ramen achter, Cruise control, Boordcomputer, ABS, Startonderbreking, Bumpers in kleur van de carrosserie, Dealeronderhouden, Hoofdsteunen achter, Deelb. achterbank (ongelijke delen), Rokersvrije auto, Mistlampen, Armleuningen voor, Armleuningen achter, Stuurbekrachtiging, Bekerhouder voor, Warmtewerend getint glas, El. verstelbare spiegels, Buitenspiegels inklapbaar, Verstelbaar stuur, Buitentemperatuurmeter, Centr. deurvergr., afstandbediend, Lichtmetalen velgen, Velgen 15 inch.

Iemand tips en/of ervaringen met dit type auto?

@Nippon

kijk hier eens  ;)


allemaal van die arme drommels met een spaanse fiat  :-X

http://www.seatforum.nl/

Steefke™

Citaat van: BoxerQ op 29 juli, 2008, 08:04:14
kijk hier eens  ;)


allemaal van die arme drommels met een spaanse fiat  :-X

http://www.seatforum.nl/

Dat was eens, nu is het eigenlijk een golf in seat kleren :mrgreen:
Smells like rubber

Toledo

Hier is mijn oude Toledo , paar jaartjes mee gereden nooit problemen mee gehad, dacht dat die van 1993 was. Koetswerk was wel slecht/matig afgewerkt , en deze kwam dan ook nog van Seat zelf af. Dat ding had een gigantische kofferruimte. Seat is nu gewoon VW , betrouwbare techniek.

BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

SuzukiLimburg

Ik heb de Seat Ibiza TDI van het werk en dat is geen VW Golf maar een VW Polo in schaapskleren. Golf zit meer op de lijn van de Leon.
De Cordoba is de Ibiza met een kontje. Ik heb de mijne nu 2-3 weken en ben er erg tevreden over. Ik heb wel een speciale uitvoering met alles erop en eraan, maar de auto rijdt erg prettig, alles is goed afgewerkt en alles werkt naar behoren.

Het si echter niet echt een heel grote auto, alhoewel de Cordoba natuurlijk wat meer kofferruimte heeft.
Dus het is zeker een goede keuze.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Yvil

Nou we zijn geweest en het wordt die toch niet. Hij beviel me echt niet en gaf zo'n indruk van
ik wil wel, maar kan niet echt :-X.

Maar daarna kwamen we bij een Seat Dealer terecht en hebben daar een proefrit gemaakt in een
Toledo Sport 1.6 16V met 105pk. Hier zijn we beide zeer over te spreken, hij is alleen aan de dure
kant en heeft geen Cruise-controle. Dit laatste vind alleen ik een grote min, mijn meisje maakt dat
niks uit. Hij heeft dan wel weer automaische climatcontrol wat echt heerlijk is.

Verder ziet deze werkelijk perfect in de lak, van eerste eigenaar en altijd daar in onderhoud geweest
(boekjes en rekeningen aanwezig). Hij heeft 114920km gelopen en de bekleding ziet er uit als nieuw.

We hebben dus weer stof tot nadenken :yes6rs:

Mounty

Citaat van: Yvil op 29 juli, 2008, 19:47:25
Nou we zijn geweest en het wordt die toch niet. Hij beviel me echt niet en gaf zo'n indruk van
ik wil wel, maar kan niet echt :-X.

Maar daarna kwamen we bij een Seat Dealer terecht en hebben daar een proefrit gemaakt in een
Toledo Sport 1.6 16V met 105pk. Hier zijn we beide zeer over te spreken, hij is alleen aan de dure
kant en heeft geen Cruise-controle. Dit laatste vind alleen ik een grote min, mijn meisje maakt dat
niks uit. Hij heeft dan wel weer automaische climatcontrol wat echt heerlijk is.

Verder ziet deze werkelijk perfect in de lak, van eerste eigenaar en altijd daar in onderhoud geweest
(boekjes en rekeningen aanwezig). Hij heeft 114920km gelopen en de bekleding ziet er uit als nieuw.

We hebben dus weer stof tot nadenken :yes6rs:

is toch meestal iets te onderhandelen of niet ? of inruilen ?

een verhaal gaat van een kennis dat die bij een dealer 3000 euro Gulden inruil kreeg voor wathever voor een auto, hij koopt dus een wark van 500 euro wat nog net de garage kan halen en ruilt deze in, kassa 2500euro gulden korting op zijn bijna nieuwe bolide,,,, :mrgreen:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Yvil

Bij de dealer krijgen we dus idd 1000 euro meer terug voor onze "oude" auto.
Ik heb echter het idee dat ze de auto's in de showroom ook +/-1000 euro duurder
prijzen. Moet er wel bijvertellen dat deze Seatdealer een zeer goede naam heeft.
Eerste artikel dat ik op het internet vond was zeer positief.

Mounty

Citaat van: Yvil op 29 juli, 2008, 19:55:12
Bij de dealer krijgen we dus idd 1000 euro meer terug voor onze "oude" auto.
Ik heb echter het idee dat ze de auto's in de showroom ook +/-1000 euro duurder
prijzen. Moet er wel bijvertellen dat deze Seatdealer een zeer goede naam heeft.
Eerste artikel dat ik op het internet vond was zeer positief.

ja, das vaker zo...toegeven doen ze dat niet maar soms gebruiken ze als argument dat de auto helemaal gesjekt is...
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Gassie

als je lid bent van de anwb kun je op hun site de inruilwaarde en verkoop waarde checken
KTM SMT 2011

Yvil

Citaat van: Gassie op 29 juli, 2008, 21:27:31
als je lid bent van de anwb kun je op hun site de inruilwaarde en verkoop waarde checken

Ben jammergenoeg geen lid  :(

Yvil

Lady's and gentlemen, we've got a winner!!



Volgende week donderdag gaan we bovenstaande auto ophalen :yes6rs:
Iets minder zuinig dan de bedoeling met zijn 1.8i 20V motor, maar wel
leuk en alle opties die op ons verlanglijstje stonden :mrgreen:

Wij zijn iig zeer blij en kunnen niet wachten!! Zeker met dit weer was
de Climat Control nu al erg welkom, maar goed, nog een weekje geduld ;)

Oh ja, voor de mensen die het niet meteen zien, het is een Seat Toledo :twisted:
(In de "Signo" uitvoering)