Een nieuwe auto kopen... Welk merk auto is een aanrader?

Gestart door Yvil, 25 juli, 2008, 22:06:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yvil

Hey People,

Ik weet het allemaal niet meer :? We zijn best intensief opzoek naar een nieuwe
auto en hebben een Seat Inca die we willen inruilen (of zo verkopen). Ik ben ook
al met éne naar mijn monteur geweest om hem te laten checken. Na die check
hebben we er vandaag vanaf gezien.

De auto waar we vanaf zagen was een Volkswagen Bora uit 2001 met zo'n beetje
alles erop en er aan. De redenen dat het deze niet is geworden waren een onvolledige
onderhouds historie en aankomende reparaties zoals bijvoorbeeld de remblokjes+schijven.

Wat zijn onze eisen:
- bj. 2000 en jonger
- acceptabele KM-stand
- liefst benzine maar geen must
- rond de 100pk (genoeg daar en toch nog redelijk zuinig (bijv. de 1.6 16V van VW))
- ruime kofferbak
- max. vraagprijs  +/- €6500,- (alles lager uiteraard mooi meegenomen)
- luxe (minimaal airco, elect. ramen en ABS, maar cruise-controle is ook een grote pré)

Zo dat was het wel zo'n beetje. Een hele waslijst, maar we hebben als het dan echt moet
de tijd, al zijn we zeer ongeduldig met dit soort zaken :oops:.

Echt jammer dat het die Bora niet is geworden, maar dan nu de vraag. Iemand nog
goede ervaringen met bepaalde merken??? Zo waren we ook naar een Laguna aan
het kijken maar die hebben schijnbaar nogal veel electro en airco problemen. Dat zijn
dus net die tips en ervaringen die ik zoek. Het is iig niet makkelijk zo'n nieuwe auto
kopen zonder uiteindelijk de spreekwoordelijke "kat in de zak" te krijgen

Wat zijn nog leuke merken om eens heen te kijken?


Mounty

Denk dat de ene voor opel kiest en er al jaren tevreden mee is, de ander juist niet omdat ie een probleem heeft gehad..

Zelf koop ik nooooit meer een volkswagen,Alfa en BMW omdat dat de merken zijn van de auto's waar ik alleen maar problemen mee heb gehad, zeker met een auto wat al wat ouder werd..

Waar ik nooit problemen mee gehad heb was de Skoda 105S en de Toyota Corola, De Honda Accord EX Automaat was wat minder met de automaat bak, was wel niet de orginele europese maar een amerikaanse versie..

Denk dat andere weer andere meningen hebben en zeker ook andere ervaringen..

Tis een beetje geluk hebben..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

voor 6500,- kocht ik een hele mooie ouwe (liefst belastingvrije) Benz (w123 of 124) met alles d'r op en d'r aan in Duitsland  :yes6rs: die modellen zijn echt zo ontiegelijk oerdegelijk (motoren die 500 ton draaien zijn echt geen uitzondering) je ziet ze niet voor niks overal op de hele aardkloot als (afgetrapte) taxi :worship-cool:

ik zeg Benz :mrgreen: ow ja en neem een automaat, die is ubercool :cool:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

HD4ever

Citaat van: Yvil op 25 juli, 2008, 22:06:46
Hey People,

Ik weet het allemaal niet meer :?

Ik zou gaan voor de volgende merken. Een Toyota, Mazda of een Audi. Ik heb in mijn jaren tientallen auto's gehad van alllerlei merken, maar met deze 3 ben ik zeer weinig in de garage geweest.
Ga voor Japans of anders Duits :yes6rs:

groet HD4ever  ;)


"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

crazy j

ey yvil

ff beetje spam voor me neef
maar hij heeft een eigen autobedrijf ( 2e hands) in Margraten op het industriterein aan de freme
het bedrijf heet Rouchop auto het ligt tegen over Eijkerbouw
het is een beetje moeielijk te vinden de eerste keer omdat je de loods niet direct ziet liggen omdat er nog een ander bedrijf voor ligt maar er hangt ook een groot bord op

mijn broer heeft er de laatste 3 auto's gekocht en me pa heeft er ook de auto in onderhoud ( toen we deze kochten had hij het bedrijf nog niet)
hij heeft altijd wel leuke auto's staan
en als er iets met je auto is of je hoort na lange tijd een geluid waar je niet weet waar het vandaan komt dan zoekt hij normaal zolang totdat hij weet waar het vandaan komt.

grtz crazy j
living the life the way it comes

Yvil

Leuk he, al die verschillende meningen enz. :mrgreen: Heb wel idd vaker gehoord dat de Japanners goede motoren hebben en Deutsche Gründlichkeit is ook bekend.

Wat zijn de meningen over Volkswagen dan. Gewoon de hierboven al aangehaalde Deutsche Gründlichkeit of toch andere ervaringen??? Dan doel ik niet op een Golf. Die willen we niet :twisted:. Been There, Done That...

En tenslotte: Seat en Renault... Van Seat vinden we de Leon en de Cordoba mooi en van Renault de al eerder genoemde Laguna's. Hier misschien dingen over bekend?

@ Crazy J; Daar ben ik ook al geweest, maar hij had op het moment niks staan in de richting wat ik zocht. Leek me wel een goeie gast idd!!

karz

Laguna zou ik vanaf blijven. Collega heeft er al een paar gehad en het is allemaal ellende.
Ik weet niet waarom hij die krengen blijft aanschaffen eigenlijk :confused:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

crazy j

@ Crazy J; Daar ben ik ook al geweest, maar hij had op het moment niks staan in de richting wat ik zocht. Leek me wel een goeie gast idd!!
[/quote]

ey yvil
ok dan haha
dat is ie ook is mijn oude baas
en nu hebben we dezelfde baas op het werk dan voordat mensen op rare ideeën komen. :-X :twisted:
living the life the way it comes

Yvil

Citaat van: karz op 26 juli, 2008, 17:41:53
Laguna zou ik vanaf blijven. Collega heeft er al een paar gehad en het is allemaal ellende.
Ik weet niet waarom hij die krengen blijft aanschaffen eigenlijk :confused:

Ik denk omdat het best mooie en vooral zeer complete en luxe auto's zijn voor dat geld.
Als je er net éne zonder problemen hebt dan...

Maar thnx voor de bevestiging van mijn vermoeden en "research". Wordt dan toch geen
Laguna  :dunno:

Ik bedoelde een paar posts geleden trouwens niet de Seat Cordoba maar de Toledo. Die is mooi,
de Cordoba vindt ik te hoekig en is "te oud".

B-Witch

Ik zou nooit voor een Seat Cordoba gaan.
Mijn broer heeft er een gehad en heel veel onderhoudskosten gemaakt.
En mijn vriendin rijdt nog steeds met zo'n hok, maar is ook veel kwijt in de loop van de jaren aan reparatie en onderhoud.
Aanrader vanuit mijn ervaring: BMW (3 serie) hebben we ooit eens gehad, (een oudere) nooit problemen, nooit laten staan, en nooit veel onderhoudskosten. ;)
En wil je echt betrouwbaarheid, neem dan een jap  :yes6rs:


You may own the bike, but the bike possesses you.

Yvil

Citaat van: Suzuki-Girl© op 26 juli, 2008, 22:10:52
Ik zou nooit voor een Seat Cordoba gaan.
Mijn broer heeft er een gehad en heel veel onderhoudskosten gemaakt.
En mijn vriendin rijdt nog steeds met zo'n hok, maar is ook veel kwijt in de loop van de jaren aan reparatie en onderhoud.
Aanrader vanuit mijn ervaring: BMW (3 serie) hebben we ooit eens gehad, (een oudere) nooit problemen, nooit laten staan, en nooit veel onderhoudskosten. ;)
En wil je echt betrouwbaarheid, neem dan een jap  :yes6rs:




Geen vriendinnen met een Toledo??? ;)

B-Witch

Citaat van: Yvil op 26 juli, 2008, 22:13:02
Citaat van: Suzuki-Girl© op 26 juli, 2008, 22:10:52
Ik zou nooit voor een Seat Cordoba gaan.
Mijn broer heeft er een gehad en heel veel onderhoudskosten gemaakt.
En mijn vriendin rijdt nog steeds met zo'n hok, maar is ook veel kwijt in de loop van de jaren aan reparatie en onderhoud.
Aanrader vanuit mijn ervaring: BMW (3 serie) hebben we ooit eens gehad, (een oudere) nooit problemen, nooit laten staan, en nooit veel onderhoudskosten. ;)
En wil je echt betrouwbaarheid, neem dan een jap  :yes6rs:




Geen vriendinnen met een Toledo??? ;)

Nee gelukkig niet :rofl:

Das echt een lelijk hok :yes6rs:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Mounty

mijn zusje heeft een cordoba geloof ik....rijd goed zegt ze..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

B-Witch

Citaat van: FZ_Ron op 26 juli, 2008, 22:22:53
mijn zusje heeft een cordoba geloof ik....rijd goed zegt ze..

Rijd ook goed....als het rijdt.....:S
Mijn vriendin staat vaker in de garage met de cordoba dan Mr.Kawa met de Alfa, en dat wil toch wat zeggen niet  :oops:
You may own the bike, but the bike possesses you.