Al is de moto nog zo snel, de arm der wet ..

Gestart door karz, 28 september, 2008, 09:42:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

karz

foto: Ron Swart

Citeerdoor politie [update]

25 september 2008

WESTZAAN - [update 20.35 uur] Een motorrijder is donderdagmiddag zwaargewond geraakt bij een ongeval aan het einde van de A8 bij Westzaan. De motorrijder reed met zeer hoge snelheid over de A8 en negeerde naar verluid de stoptekens van de politie. Aan het eind van de A8 kwam het tot een botsing tussen de politiewagen, de motorrijder en een vrachtwagen. De motorrijder kwam tussen de twee voertuigen klem te zitten en heeft bij het ongeval in ieder geval een open botbreuk aan zijn been opgelopen.


Daar het een ongeval met een politieauto betrof moest een ander korps de aanrijding onderzoeken. Het verkeer op de A8 liep door het ongeval geheel vast

bron artikel
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Mounty

Ziet uit alsof de politie hem klemgereden heeft....ik zou ze iig aanklagen als dat het geval was..poging tot moord o.d.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

Citaat van: FZ_Ron op 28 september, 2008, 09:49:41
Ziet uit alsof de politie hem klemgereden heeft....ik zou ze iig aanklagen als dat het geval was..poging tot moord o.d.

Helemaal mee eens, op zijn minst poging tot doodslag.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Yvil

Dit kan dus echt niet :-X

Idd aanklagen die "achterlijke"...

@Nippon

#4
de enige juiste manier om stom volk van de weg te halen  :roll:

als ik die wout was had ik 'm nog dood geknuppeld  :?

wie niet wil luisteren........

Joepie1958

had het arme slachtoffer dan geen remmen op z'n motor :-X
Stopteken is stopteken, als je dat negeert zijn de conseqenties voor degene die vindt dat hij moet doorrijden, gewoon staan voor je daden, en niet achteraf zeuren dat je het niet hebt geweten, nu was het een vrachtwagen, heeft er weinig last van, als het een personenwagen was geweest en de inzittende had die motor binnen gekregen was het misschien een heel ander verhaal geweest, nu is alleen de vluchter beschadigd, eigen schuld, dikke bult (of kapot been) :-X
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

ReBel

Pfffrrrrrrt.. natuurlijk geen goed woord voor die snelheidsmaniak, maarreh... dit worden dus van die amerikaanse toestanden waarin vijftig politiewagens op een "prooi" jagen to the death :shock:
Na ja, in dit geval niet tot de dood, maar schijnbaar achtten die hersenloze sukkels dat risico wel aanvaarbaar...
Jammer is dus dat je in dit geval als onschuldige weggebruiker het slachtoffer kunt worden van de kortzichtigheid van die ruggengraatloze kakkerlakken in uniform...
Nogmaals, geen goed woord voor de snelheidsduivel, maar een kleuter weet nog dat wanneer een stopteken niet helpt, dat opjagen nou ook niet bijster intelligent is... helaas is 'intelligent'een woord dat klaarblijkelijk niet voorkomt in het woordenboek van onze geuniformeerde landverraders :cry:

Yvil

#7
Citaat van: BoxerQ op 28 september, 2008, 11:09:48
de enige juiste manier om stom volk van de weg te halen  :roll:

als ik die wout was had ik 'm nog dood geknuppeld  :?

wie niet wil luisteren........

Ja, want hij had zeker zo'n luide uitlaat :roll:



Je gaat toch niemand van de weg rijden!! Ze konden echt niet weten
dat die motorrijder er levend vanaf kwam. Zo'n risico mogen ze echt
niet nemen. Klaar....

Ze hadden zeker de pen ff niet bij de hand om het kenteken op te schrijven
of zo. :dunno:  Valt me echt niks meer in :evil:

Gassie

dit worden echt amerikaanse toestanden tot ze nog niet allemaal met getrokken wapen de man onder schot houden
KTM SMT 2011

BeemerBert

Jongens toch  :lol: wat een meningen allemaal.

In het artikel staat duidelijk met zeer hoge snelheid, stoptekens genegeerd!
Is ieder zijn keuze natuurlijk, maar al die oordelen zonder even de bron te bekijken zijn redelijk kortzichtig :yes6rs:

Wegpiraten ( dus niet 30 km te hard of een luide uitlaat ) mogen best hard aangepakt worden.
Een wegpiraat is geen motorrijder die stevig doorrijd maar een verkeerscrimineel  :evil:

En die mogen aangepakt worden, toch ?
Of moet eerst een van onze kinderen slachtoffer worden voordat we hier over nadenken ?

Kijk eens naar het artikel, motorrijder is voor stoplicht klemgereden, dus waarschijnlijk bij zeer lage snelheid.
En ja ook dat kan pijn doen!

Iemand nu nog moeite hiermee ? :mrgreen:
Bmw R1150RT
De optimist heeft net zo vaak gelijk als de pessimist, hij leeft alleen veel gelukkiger!

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Citaat van: BeemerBert op 28 september, 2008, 17:13:32
Iemand nu nog moeite hiermee ? :mrgreen:

JA.

Het is de manier waarop en dat kan ook op een normale manier.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

Citaat van: QuattroFrits op 28 september, 2008, 21:50:24
Citaat van: BeemerBert op 28 september, 2008, 17:13:32
Iemand nu nog moeite hiermee ? :mrgreen:

JA.

Het is de manier waarop en dat kan ook op een normale manier.

idd..klemrijden gaat ook zonder gewonden...ook al maak je je schuldig aan ernstige verkeersdelicten..
maar moet nageven dat het ook erger had kunnen zijn als ze de piloot van de motor door hadden laten rijden en op kenteken getraceert hadden..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

BeemerBert

Citaat van: QuattroFrits op 28 september, 2008, 21:50:24
Citaat van: BeemerBert op 28 september, 2008, 17:13:32
Iemand nu nog moeite hiermee ? :mrgreen:

JA.

Het is de manier waarop en dat kan ook op een normale manier.

Ik kan nergens lezen dat het niet op een normale manier geprobeerd is.
Wel dat er stoptekens ( en dat is volgens mij de normale manier ) genegeerd zijn.

Maar wat ik bedoelde is meer er wordt veel geroepen maar niemand weet waarover het gaat.

Ik ga ervan uit dat als een agent op deze manier iemand tot stoppen dwingt hij een heel goede reden moet hebben en hiervoor ook verantwoordelijk gesteld wordt.
Ben het met iedereen eens dat het een heel heftige manier is, mijn stelling is echter we weten niet waarom. :yes6rs:

Verder heb ik het net zoals de meesten hier niet zo op agenten  :worship-cool: behalve als ze echte criminelen pakken  :mrgreen:
Bmw R1150RT
De optimist heeft net zo vaak gelijk als de pessimist, hij leeft alleen veel gelukkiger!

@Nippon

Citaat van: Yvil op 28 september, 2008, 11:32:37
Citaat van: BoxerQ op 28 september, 2008, 11:09:48
de enige juiste manier om stom volk van de weg te halen  :roll:

als ik die wout was had ik 'm nog dood geknuppeld  :?

wie niet wil luisteren........

Ja, want hij had zeker zo'n luide uitlaat :roll:



Je gaat toch niemand van de weg rijden!! Ze konden echt niet weten
dat die motorrijder er levend vanaf kwam. Zo'n risico mogen ze echt
niet nemen. Klaar....

Ze hadden zeker de pen ff niet bij de hand om het kenteken op te schrijven
of zo. :dunno:  Valt me echt niks meer in :evil:

we/ze zijn hier veel te soft   :confused:

er zijn landen waar ze die gasten al rijdend met een Tazer van die brommer halen
en dat is goed zo  :mrgreen:

ik ben hierin nog al extreem  :roll:

daarom sta ik ook niet voor de klas  :mrgreen: