Bridgestone Battlax BT-020

Gestart door maurice-fz1, 01 oktober, 2008, 21:52:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

karz

Of het landen opvangen, als je voorwiel los is gekomen  :yes6rs:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Hakinnen

#16
Op het eerste idee..

-Bandenprobleem lijkt me niet. BTo20 is zeer "alom" (of er moet sprake zijn van vreemde slijtage op de -voorband..maar dan is de band dus niet de eigenlijke oorzaak maar wel "de uiting van het probleem")
-Balhoofdprobleem, lijkt me ook niet...motor is recent.
Verings (in demping) lijkt me ook niet.
-stuurdemper nodig op een FZ1 Fazer?  mhwaa..nuh..een stuurdemper zou de klacht niet oplossen..maar alleen "verdoezelen" en dan moet je 'm al behoorlijk dicht draaien.

de omschrijving:

  "
Citeerzwabberen" rechtuit / Ook tijdens het sneller nemen van een bocht lijkt het net of het "kontje"wil uitbreken.

in je verhaal laat mij denken aan 3 zaken.

- 1: check vooras / wellicht is de as niet geheel lekker aangetrokken toen het wiel er een keer uit is geweest bij bandenwisseln.  als de as niet correct doorgestoken is..draai je e.a op spanning bij het aantreken van de asmoer en "tordeert" (das extreem maar dan weet je wat ik bedoel) en "plakt" de voorvork ter hoogte van de geleidebussen.  vork staat dan als het ware naar binnen getrokken over de vooras. maar..de meeste voorassen wijzen de juiste weg reeds

-2: check positie achterwiel / ook hier..wellicht na het banden wisselen..staat het achterwiel er recht in?
das maar op één manier te checken en das meten..de indicators op de kettingspanners hecht ik 0 waarde aan.


-3: Rijhoogte voor en achter:   das vanuit mijn manier van denken (vering)  de meest waarschijnlijke.
je verhaal duidt op een te lage rijhoogte aan de voorzijde.  mindere stabiliteit rechtdoor en in langere snellere bochten een gevoel alsof de achterkant naar buiten wilt.

en anders kom je een keer langs met de fiets / check ik ff







maurice-fz1

Citaat van: Hakinnen op 06 oktober, 2008, 12:55:27
Op het eerste idee..

-Bandenprobleem lijkt me niet. BTo20 is zeer "alom" (of er moet sprake zijn van vreemde slijtage op de -voorband..maar dan is de band dus niet de eigenlijke oorzaak maar wel "de uiting van het probleem")
-Balhoofdprobleem, lijkt me ook niet...motor is recent.
Verings (in demping) lijkt me ook niet.
-stuurdemper nodig op een FZ1 Fazer?  mhwaa..nuh..een stuurdemper zou de klacht niet oplossen..maar alleen "verdoezelen" en dan moet je 'm al behoorlijk dicht draaien.

de omschrijving:

  "
Citeerzwabberen" rechtuit / Ook tijdens het sneller nemen van een bocht lijkt het net of het "kontje"wil uitbreken.

in je verhaal laat mij denken aan 3 zaken.

- 1: check vooras / wellicht is de as niet geheel lekker aangetrokken toen het wiel er een keer uit is geweest bij bandenwisseln.  als de as niet correct doorgestoken is..draai je e.a op spanning bij het aantreken van de asmoer en "tordeert" (das extreem maar dan weet je wat ik bedoel) en "plakt" de voorvork ter hoogte van de geleidebussen.  vork staat dan als het ware naar binnen getrokken over de vooras. maar..de meeste voorassen wijzen de juiste weg reeds

-2: check positie achterwiel / ook hier..wellicht na het banden wisselen..staat het achterwiel er recht in?
das maar op één manier te checken en das meten..de indicators op de kettingspanners hecht ik 0 waarde aan.


-3: Rijhoogte voor en achter:   das vanuit mijn manier van denken (vering)  de meest waarschijnlijke.
je verhaal duidt op een te lage rijhoogte aan de voorzijde.  mindere stabiliteit rechtdoor en in langere snellere bochten een gevoel alsof de achterkant naar buiten wilt.

en anders kom je een keer langs met de fiets / check ik ff








Ten eerste,bedankt allemaal voor de reakties en eventuele oplossingen. :worship-cool:

Meneer Hakinnen,als je daar tijd voor hebt en zin zou ik dat erg waarderen als je daar eens naar wilde kijken. :yes6rs:
Als je tijd hebt dan hoor ik het wel. :)
Nu rij ik toch wat minder,dus het heeft geen haast.

Echt bedankt allemaal  :yes6rs:

groeten maurice-fz1
yowww,zonger taartsjup sjtuit ut sjoner !!!

maurice-fz1

#18
Heb vandaag ff een nieuw voorbandje erop laten leggen bij M.P.E.
Een Bridgestone Battlax BT-021.
Band zal wel nog wat moeten slijten maar het probleem is er nog steeds.

Was toch nodig nu :yes6rs:,dat bandje,zei de (chef) monteur bij M.P.E.
yowww,zonger taartsjup sjtuit ut sjoner !!!

Hakinnen

Citaat van: maurice-fz1 op 29 oktober, 2008, 17:33:01
Heb vandaag ff een nieuw voorbandje erop laten leggen bij M.P.E.
Een Bridgestone Battlax BT-021.
Band zal wel nog wat moeten slijten maar het probleem is er nog steeds.

Was toch nodig nu :yes6rs:,dat bandje,zei de (chef) monteur bij M.P.E.

oja.
zou ik op terugkomen he
Ik geef hier ff reply..hoef ik de mail niet te zoeken
wellicht volgende week donderdag dat ik even tijd heb om te kijken / voelen / whatever
Zit een paar dagen in Italie volgende week..als alles goed is ben ik donderdag weer "in den lande"

maurice-fz1

Citaat van: Hakinnen op 29 oktober, 2008, 19:41:58
Citaat van: maurice-fz1 op 29 oktober, 2008, 17:33:01
Heb vandaag ff een nieuw voorbandje erop laten leggen bij M.P.E.
Een Bridgestone Battlax BT-021.
Band zal wel nog wat moeten slijten maar het probleem is er nog steeds.

Was toch nodig nu :yes6rs:,dat bandje,zei de (chef) monteur bij M.P.E.

oja.
zou ik op terugkomen he
Ik geef hier ff reply..hoef ik de mail niet te zoeken
wellicht volgende week donderdag dat ik even tijd heb om te kijken / voelen / whatever
Zit een paar dagen in Italie volgende week..als alles goed is ben ik donderdag weer "in den lande"

Ik heb de mail al gezocht,zie je mailbox

alvast bedankt

mvg  Maurice-fz1
yowww,zonger taartsjup sjtuit ut sjoner !!!