eifel/moezel 2009

Gestart door De Sjeng, 05 november, 2008, 15:58:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De Sjeng

Ik ben van plan om voorjaar 2009 richting eifel/moezel te gaan voor een lang weekend(4 dgn, 3 nachten). Gezien dit geliefde gebieden zijn(ben er ook al een paar keer geweest) zijn er vast mensen die de "hotspots" kennen, die je zeker moet bezoeken, routes om te rijden, of locaties om te overnachten.
God Forgives, I Don't

B-Witch

In de Eifel en aan de moezel maakt het helemaal niet uit waar je rijdt, ga gewoon van de grote weg af, en meestal zit je in een prachtige route. :yes6rs:
Overnachtings mogelijkheden vind je genoeg.
Heel vaak hebben deze motorvriendelijke hotels mooie routes ter beschikking.
En wat ook nog wel eens voorkomt dat je een begeleide tour kan maken.

Sjek deze site eens, mss dat je hier al wat kan vinden ;)

http://www.road-concept.eu/regionen.html
of deze
http://www.eifel.info/mainframe.asp?lang=de&e1=244

Persoonlijk google ik van te voren ffkes, en de meest leuke hotels en pensions kom je dan tegen, in alle prijsklasses en voor iedereen wat wils.

veel plezier met zoeken en boeken  ;)
You may own the bike, but the bike possesses you.

De Sjeng

Bedankt!! goeie tips, heb je soms ook nog ideeen van leuke locaties met terras(zicht op de motoren natuurlijk)
God Forgives, I Don't

B-Witch

Heey Maurice,
Als je richting de moezel wilt, via de eifel weet ik wel een leuke route voor je, lekker wat bochten en eigenlijk overal wel een gelegenheid om te stoppen bij mooie terassen.

Wat Mr.Kawa en ik vaak rijden richting de moezel is heel eenvoudig,
Ik neem aan dat je de route richting Ruhrsee wel weet, vandaar rijden wij meestal richting Schleiden, dan naar Blankenheim en vandaar rijden we door naar Nurburg.
van Nurburg uit kun je dan richting Kelberg, en dan richting de moezel, alle wegen leiden naar Rome, en waar je ook bent, overal zijn verschrikkelijk mooie wegen.
Zolang je maar een detail kaart hebt weet je die allemaal vlekkeloos te vinden.

Wat wij vaak doen is dan via Daun te rijden, omdat daar de bikertreff ligt waar wij al jaren komen. www.bikertreff.de
Dreis Bruck,  Dockweiler (toeristisch: betteldorf, Hohenfels, Pelm, Kirchweiler, Steinborn), Daun.
Daar lekker aan de koffie en dan afzakken naar de moezel, je kan daar ook weer de binnenwegen zoeken.

Nogmaals, het maakt niet uit waar je rijdt, het is overal heel mooi.
Veel mooie wegen, vaak heel strak asfalt, en vooral veel bochten, voor de dorst, genoeg gelegenheid om te stoppen, en meestal met je motor goed in het zicht.

Ik moet zeggen dat wij nog nooit problemen hebben gehad in Duitsland.
Op de meeste plekken waar je overnacht, kun je de motor binnen zetten of bijv achterom op afgesloten terrein.

Als je meer info wilt, dan pb maar ffkes  ;)

You may own the bike, but the bike possesses you.

B-Witch

#4
ffkes een kaartje gemaakt....
Laatste stukje gaat naar Altstrimmig, daar ligt een geweldig stukje weg, dat je echt MOET rijden als je in de buurt bent  ;)



ow ja een paar leuke suggesties:
Bitburg, heel leuk plaatsje waar je de lokale bierbrouwerij kan bezoeken (op afspraak)
cochem, in het centrum komen motorrijders bij elkaar, gezellige terrasjes zijn er ook.
stadtkyll, leuk dorpje met heerlijke torte  :mrgreen:
Adenau, heeft een bikertreff, altijd wat te doen, en lekkere currywurst  :yes6rs:
enz... enz...

Ik heb deze route ook met beschrijving, wil ik je wel sturen, maar ik heb geen emailadres :?
You may own the bike, but the bike possesses you.

De Sjeng

#5
Dit is informatie waar ik iets mee kan!! hotel is inmiddels uitgezocht(sonnenblick lutz) en geboekt.
God Forgives, I Don't

B-Witch

Heey Maurice, dat Hotel had ik voor afgelopen September in eerste instantie ook uitgezocht.  :yes6rs:
Maar toen zijn we toch weer richting Schwarzwald gegaan.
Hou me op de hoogte hoe het je daar bevallen is. (duurt nog ffkes, maar ik ben benieuwd).  ;)
You may own the bike, but the bike possesses you.

fj_erco

#7
Citaat van: maurice op 11 november, 2008, 09:23:54
Dit is informatie waar ik iets mee kan!! hotel is inmiddels uitgezocht(sonnenblick lutz) en geboekt.

We zijn er ook al 2x geweest...een echte aanrader (sonnenblick) ....uitbater Bernd is ook een toffe kerel
greetz Erco

foto's staan op   http://picasaweb.google.nl/ericwinters61

A3

Zo rijden we ook ieder weekend naar de camping.....moeten we jullie toch nog wel een tegen komen (makkelijk te herkennen 2 SV's)

B-Witch

Citaat van: A3 op 25 februari, 2009, 18:40:27
Zo rijden we ook ieder weekend naar de camping.....moeten we jullie toch nog wel een tegen komen (makkelijk te herkennen 2 SV's)

In die buurt zijn wij heel vaak te vinden, soms als we een weekendje weg gaan, maar zeker ook gewoon op een zondag om een terassje te pikken ergens aan de moezel ofzo.
Een gifgroene kawa en een Zwart/grijze GSR zijn ook niet makkelijk over het hoofd te zien...ZWAAIEN, of ons de pas afsnijden voor een terrasstop dus  :cool:
You may own the bike, but the bike possesses you.

A3