Timeeh niet meer zo nieuw hier

Gestart door Timeeh, 04 februari, 2009, 12:49:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Timeeh

Ik weet eigenlijk niet of er 1 of 2 relais in zitten. Zal ik straks eens even bekijken.
Maar het zou dus geen kwaad kunnen om ze er al op te zetten...

karz

Citaat van: Suzuki-Girl© op 02 maart, 2009, 21:31:46
Is toch appart ? voorste en achter knippers krijgen toch een apart relais?

Zeker weten doe ik het niet maar ik kan het me niet voorstellen.
Ik kan me geen situatie bedenken waar voor en achter afzonderlijk zouden moeten knipperen.
Er is dus geen reden voor een apart relais. Ik denk zelfs dat als het wel een apart relais is je het risico loopt dat er, qua timing, verloop in gaat komen. Dus dat achter met een andere frequentie gaat knipperen als voor, als je lang genoeg knippert dan wordt een milliseconde verschil een halve seconde. Ook zou je dan steeds 2 klikjes tegelijk of kort achterelkaar horen bij het knipperen.

Je kan het volgens mij testen door een lampje eruit te draaien. Dan gaat het knipperen een stuk zenuwachtiger. Als dat voor en achter zo is dan is het 1 relais.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

karz

Citaat van: FZ_Ron op 02 maart, 2009, 21:43:56
ligt aan de motor of voor en achter appart zitten....bij mij zitten ze samen op een..

Als je nieuwe relais een electronische is moet je ff naar het geschakelde vermogen kijken...je led van een kant en je gewone lampje van een kant (meestal 21Watt) bij elkaar tellen en kijken of je in de marge zit van het relais...bvaak is zo'n relais 10-100Watt dus mag het geen probleem zijn een led en een gewone lamp samen op dit relais te gebruiken..


Volgens mij (maar dat is puur een gedachtengang, ik heb de kennis niet ) , moet de belasting van het led dan wel ongeveer overeenkomen met de belasting van het gewone lampje. Anders krijg je volgens mij nog steeds ADHD knipper gedrag.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Timeeh

Citaat van: karz op 03 maart, 2009, 11:47:20
Citaat van: FZ_Ron op 02 maart, 2009, 21:43:56
ligt aan de motor of voor en achter appart zitten....bij mij zitten ze samen op een..

Als je nieuwe relais een electronische is moet je ff naar het geschakelde vermogen kijken...je led van een kant en je gewone lampje van een kant (meestal 21Watt) bij elkaar tellen en kijken of je in de marge zit van het relais...bvaak is zo'n relais 10-100Watt dus mag het geen probleem zijn een led en een gewone lamp samen op dit relais te gebruiken..


Volgens mij (maar dat is puur een gedachtengang, ik heb de kennis niet ) , moet de belasting van het led dan wel ongeveer overeenkomen met de belasting van het gewone lampje. Anders krijg je volgens mij nog steeds ADHD knipper gedrag.

Anders moet ik maar even geduld hebben tot ik ook het achterlicht heb. Dan heb ik het probleem niet... Tenzij ik 2 relais heb.
Maar, dan neem ik aan dat Schepers me wel 2 van die relais gegeven....

QuattroFrits

Voor led knippers zijn aparte universele relais te koop en dit in verband met het zeer lage wattage van de ledlampjes, +/- 2-3 watt.
Je normale relais zou als een gek te keer gaan en daarom moet er eentje in voor ledjes.
Dit relais zou je normaliter nu al kunnen monteren omdat ze normaal gesproken ook het hoge wattage van de normale gloeilamjes of halogeenlampjes aankunnen.
Er in zetten en even kijken wat de knipperfrequentie is, normaal knipperen dan kun je het relais laten zitten.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

BMWhub

Citaat van: QuattroFrits op 03 maart, 2009, 18:35:21
Voor led knippers zijn aparte universele relais te koop en dit in verband met het zeer lage wattage van de ledlampjes, +/- 2-3 watt.
Je normale relais zou als een gek te keer gaan en daarom moet er eentje in voor ledjes.
Dit relais zou je normaliter nu al kunnen monteren omdat ze normaal gesproken ook het hoge wattage van de normale gloeilamjes of halogeenlampjes aankunnen.
Er in zetten en even kijken wat de knipperfrequentie is, normaal knipperen dan kun je het relais laten zitten.

Frits
een weerstand plaatsen moet toch ook kunnen, af zie ik dat verkeerd. :cool:
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Mounty

Citaat van: karz op 03 maart, 2009, 11:47:20
Citaat van: FZ_Ron op 02 maart, 2009, 21:43:56
ligt aan de motor of voor en achter appart zitten....bij mij zitten ze samen op een..

Als je nieuwe relais een electronische is moet je ff naar het geschakelde vermogen kijken...je led van een kant en je gewone lampje van een kant (meestal 21Watt) bij elkaar tellen en kijken of je in de marge zit van het relais...bvaak is zo'n relais 10-100Watt dus mag het geen probleem zijn een led en een gewone lamp samen op dit relais te gebruiken..


Volgens mij (maar dat is puur een gedachtengang, ik heb de kennis niet ) , moet de belasting van het led dan wel ongeveer overeenkomen met de belasting van het gewone lampje. Anders krijg je volgens mij nog steeds ADHD knipper gedrag.

Bij een elctronische hoeft dat niet...wordt via een ic gestuurd en niet via een bimetaal of zo..
Bij een clignateur (knipperlichtrelais) klopt jou gedachtengang wel...

en indeed, voor ledlampjes zijn speciale universele relais te koop...de electronische dus..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

Citaat van: BMWhub op 03 maart, 2009, 18:58:09
Citaat van: QuattroFrits op 03 maart, 2009, 18:35:21
Voor led knippers zijn aparte universele relais te koop en dit in verband met het zeer lage wattage van de ledlampjes, +/- 2-3 watt.
Je normale relais zou als een gek te keer gaan en daarom moet er eentje in voor ledjes.
Dit relais zou je normaliter nu al kunnen monteren omdat ze normaal gesproken ook het hoge wattage van de normale gloeilamjes of halogeenlampjes aankunnen.
Er in zetten en even kijken wat de knipperfrequentie is, normaal knipperen dan kun je het relais laten zitten.

Frits
een weerstand plaatsen moet toch ook kunnen, af zie ik dat verkeerd. :cool:

Inderdaad, ook met alleen een weerstand erbij moet het kunnen, alleen weet ik niet welke waarde en of het ook bij de gewone knippers erbij kan.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Timeeh

Bedankt dat jullie met me mee hebben gedacht.
Heb gisteravond de knippers er maar opgezet.

Zonder relais knipperen ze als een gek!  :lol: Maar met relais doet alles het gewoon normaal!  :yes6rs:

Heb even een (telefoon)foto gemaakt om het verschil te zien tussen de orriginele en de rizoma knippers....


Timeeh

Zaterdag even langs Cycle shop gegaan... Daar een ander stuur besteld en barendmirrors. Kan woensdag alles ophalen en dan monteren!  :lol:

Ik had ook eens nagevraagd voor een andere auspuff... Maar das toch wel prijzig :D in ieder geval meer dan dat ik verwacht had.


Gassie

kijken op ebay of markplaats ik heb mijn auspuff op een ander forum gescoord op motor-forum.nl heb je een hornet gedeelte en daar heb ik de mijne uitgehaald en daar vind je een groter verkoop gedeelte dan hier
hoop dat het niet vloeken in de kerk is maar ik zit daar ook op maar vaker hier
KTM SMT 2011

Timeeh

Citaat van: Gassie op 03 mei, 2009, 21:01:17
kijken op ebay of markplaats ik heb mijn auspuff op een ander forum gescoord op motor-forum.nl heb je een hornet gedeelte en daar heb ik de mijne uitgehaald en daar vind je een groter verkoop gedeelte dan hier
hoop dat het niet vloeken in de kerk is maar ik zit daar ook op maar vaker hier

ik bekijk wel eens vaker dat forum. Maar ik vind het veel te chaotisch daar. Moet ik dan bij horneteer voor het leven kijken?? Waar jij ook actief bent??  :lol:.

Gassie

zal je ff een linkje sturen per pm das makkelijker dan kom je meteen op het verkoop gedeelte uit
en een linkje dat je op het hornet gedeelte uitkomt kan evt wel even checken of er iemand wat heeft liggen die van jou was van 99 toch
KTM SMT 2011

Timeeh

Zoals ik al even had laten zien in het goeiemorgen enz topic, hebben Ms. Timeeh en ik de Fazer ingeruild op een Z1000 en heeft Renée nu de Hornet. Die is toch wat beter qua handeling voor haar (lichter, minder breed zadel enz).
De verkoop verliep niet zo als ik het wilde  :lol:. Dus maar gaan rondmailen.

Uiteindelijk een zeer goed aanbod gekregen en ook maar gedaan:
Z1000 uit 2004 met 21000km (nu alweer 23.000 :yes6rs: )
Tding rijd gewoon geweldig. Ik wilde een motor die wat 'meer' power had in de lage toeren omdat ik niet altijd in de 6000toeren wil rijden! Nou, dat heb ik nu dus gevonden!  :lol:



DeWitte

mooie motor  :cool:, hou um heel  ;)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away