Over "way of live" en hobby

Gestart door @Nippon, 20 maart, 2009, 16:24:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

@Nippon


karz

#1
En ik maar wachten op de clou.
Blijkt het een serieus bedoeld filmpje, ongelofelijk met die eeuwige bad-to-the-bone plaat eronder  :jack:

Als iets me weerhoudt om een Harley aan te raken is het het niet de motor zelf maar dit soort promoties.
Daar moet je als eerlijke Harley liefhebber toch ook gek van worden.

Tss en maandag weer klokken in je burgerkloffie ... schei toch uit.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Gassie

Citaat van: karz op 20 maart, 2009, 16:42:21
En ik maar wachten op de clou.
Blijkt het een serieus bedoeld filmpje, ongelofelijk met die eeuwige bad-to-the-bone plaat eronder  :jack:

Als iets me weerhoudt om een Harley aan te raken is het het niet de motor zelf maar dit soort promoties.
Daar moet je als eerlijke Harley liefhebber toch ook gek van worden.

Tss en maandag weer klokken in je burgerkloffie ... schei toch uit.

maar wel BAD TO THE BONE  :rofl: :schater:
KTM SMT 2011

HD4ever

#3
Citaat van: karz op 20 maart, 2009, 16:42:21
En ik maar wachten op de clou.
Blijkt het een serieus bedoeld filmpje, ongelofelijk met die eeuwige bad-to-the-bone plaat eronder  :jack:

Het filmpje heet 'Live By It' en dit is de orginele versie. Luister eens naar de tekst.  :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=8_UiA7CWTwk

CiteerAls iets me weerhoudt om een Harley aan te raken is het het niet de motor zelf maar dit soort promoties.
Daar moet je als eerlijke Harley liefhebber toch ook gek van worden.

Tss en maandag weer klokken in je burgerkloffie ... schei toch uit.

Tja, niet alle Harley rijders zijn crimineel en moeten dus gewoon bij een baas hun boterham verdienen. :yes6rs: En ja, sommige zijn gewoon simpele zielen die alleen in het weekend de outlaw biker uithangen en dit soort onnozele filmpjes online zetten, en voor andere is het hun manier van leven. Simpel toch?  :-X Ik wordt daar niet gek van  :mrgreen:


"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

De Sjeng

#4
Citaat van: HD4ever op 29 maart, 2009, 17:05:24
Citaat van: karz op 20 maart, 2009, 16:42:21
En ik maar wachten op de clou.
Blijkt het een serieus bedoeld filmpje, ongelofelijk met die eeuwige bad-to-the-bone plaat eronder  :jack:

Het filmpje heet 'Live By It' en dit is de orginele versie. Luister eens naar de tekst.  :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=8_UiA7CWTwk

CiteerAls iets me weerhoudt om een Harley aan te raken is het het niet de motor zelf maar dit soort promoties.
Daar moet je als eerlijke Harley liefhebber toch ook gek van worden.

Tss en maandag weer klokken in je burgerkloffie ... schei toch uit.

Tja, niet alle Harley rijders zijn crimineel en moeten dus gewoon bij een baas hun boterham verdienen. :yes6rs: En ja, sommige zijn gewoon simpele zielen die alleen in het weekend de outlaw biker uithangen en dit soort onnozele filmpjes online zetten, en voor andere is het hun manier van leven. Simpel toch?  :-X Ik wordt daar niet gek van  :mrgreen:








Kunt zeggen wat je wil, ik vindt het een cool en herkenbaar filmpje vinden.  Harley is een way of living. Ik krijg nog altijd kippenvel als ik de garage opentrek en "hem" aanschou. Ik kik nog altijd atijd op het geluid als ja aan de gashendel trekt. Ik kan het dan ook niet laten om hem open te trekken als ik door een tunnel rijdt. Ik hou van alle motoren.Maar harley geeft mij nog altijd de grootste kik. Ik denk als je niet harleyminded bent dat je dit ook niet zult begrijpen
God Forgives, I Don't

karz

Citaat van: maurice op 29 maart, 2009, 18:37:07
Kunt zeggen wat je wil, ik vindt het een cool en herkenbaar filmpje vinden.  Harley is een way of living. Ik krijg nog altijd kippenvel als ik de garage opentrek en "hem" aanschou. Ik kik nog altijd atijd op het geluid als ja aan de gashendel trekt. Ik kan het dan ook niet laten om hem open te trekken als ik door een tunnel rijdt. Ik hou van alle motoren.Maar harley geeft mij nog altijd de grootste kik. Ik denk als je niet harleyminded bent dat je dit ook niet zult begrijpen

Dan heb jij mijn post niet begrepen.
Ik heb het niet over Harley , maar over dit promotiefilmpje .
Alles wat je hierboven schrijft kan ik prima inkomen. Zou ik misschien ook wel hebben.
Behalve dan 'Harley is een way of living'  , wat voor een way is dat dan ?   
Veel mensen leven dan alleen op een zonnige weekenddag, of niet ?
Niet dat daar wat mis mee is, tenzij je dan de evil outlaw ghostrider gaat uithangen. Zoals bijv. in dat filmpje.
Maar om dat je meteen je 'way of live' te dopen lijkt me wat overdreven.

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Joepie1958

way of live heeft vele mogelijkheden, zo heb ik een collega wiens way of live bestaat uit het bezoeken van rommelmarkten en het nalopen van alle koopjes bij Aldi, Lidl en andere prijsvechters :-X
Ieder zijn eigen way of live :mrgreen:
Alleen moet je uitkijken dat je way of live niet ontaard in een road to dead :shock:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

karz

Maar je collega komt wel naar zijn werk neem ik aan ?
Wat jij beschrijft noem ik een hobby.

Een way of live noem ik : ik zit altijd naakt in het bos en eet alleen noten en bessen en praat met dieren.

Jambers volk zeg maar..
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

De Sjeng

#8
Citaat van: karz op 31 maart, 2009, 22:05:14
ik zit altijd naakt in het bos en eet alleen noten en bessen en praat met dieren, en bomen


Harley/motoren is mijn way of live, dit (bovenstaand)is mijn hobby
God Forgives, I Don't

karz

#9
Citeer
Harley/motoren is mijn way of live, dat is mijn hobby

Maar een hobby kan nooit gelijk staan aan een "manier van leven" ?

Een manier van leven is toch veel ingrijpender dan een hobby ?

Als je nu sliep naast die motor en iedere dag van de week van 's morgensvroeg tot laat met die fiets bezig was , rijden sleutelen poetsen..
Niks geen vrouw , kinderen, huisdieren,  alleen de motor telt. Live and breed Harley , dan is het een "Way of live" .
Zoniet dan is het een hobby  , allebei kan niet.
Of het nu over Harleys of klompen gaat.

Ik doe een aanname:
Je way of live is waarschijnlijk net zoals de rest van de forumleden een gereguleerd Nederlands burgerbestaan, met hier en daar een recreatief hoogtepuntje. En je bent eigenaar van een Harley. Dat is je hobby .. als je er tijd voor hebt.

Ik veroordeel niets he, mij gaat het puur om het verschil tussen "way of live" en een hobby.
In het verlengde van het filmpje waar mensen met een hobby zich uitdossen als het "way of live" is.
Maar zelfs dat is niet erg denk ik nu, met Carnaval doen we ons ook verkleden en wat gekker dan we normaal durven te zijn.
Whatever get's you through the day...wat zeur ik ook.. :roll:



sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

zo'n "way of live"/ "bad tot the bone" frase is imo alleen maar bedoeld door reclamesjonnies om een motorfietske in een bepaalde "hoek" te slijten. Niemand leeft hier alleen voor of sterker nog DOOR z'n brommert, hoe gefacineerd je ook door betreffende brommert bent (geluid, techniek, looks, rijeigenschappen oid) Ik stem dan ook voor hobby, dat je die dan al dan niet deelt met gelijkgezinden op bijv een forum of aan de teek. :yes6rs: Maar als de baas of moeders (soms 1 persoon :mrgreen:) "spring" roept, we allemaal (uitzonderingen/vrijgezellen daargelaten) vragen "hoe hoog schat?" en dus de brommert zo maar links laten liggen, toch??? En dat is goed zo dunkt me? ;)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Citaat van: Dwars® op 01 april, 2009, 11:41:26
zo'n "way of live"/ "bad tot the bone" frase is imo alleen maar bedoeld door reclamesjonnies om een motorfietske in een bepaalde "hoek" te slijten. Niemand leeft hier alleen voor of sterker nog DOOR z'n brommert, hoe gefacineerd je ook door betreffende brommert bent (geluid, techniek, looks, rijeigenschappen oid) Ik stem dan ook voor hobby, dat je die dan al dan niet deelt met gelijkgezinden op bijv een forum of aan de teek. :yes6rs: Maar als de baas of moeders (soms 1 persoon :mrgreen:) "spring" roept, we allemaal (uitzonderingen/vrijgezellen daargelaten) vragen "hoe hoog schat?" en dus de brommert zo maar links laten liggen, toch??? En dat is goed zo dunkt me? ;)

zoiets meen ik ook...  :yes6rs: :mrgreen:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

B-Witch

Ook voor ons is het motorrijden en alles erom heen meer hobby dan een way of life.
Dingen die er toe doen in ons leven zoals de kids, het gezin dus gaan altijd voor.
Ook al zou je het echt een way of life willen maken, en echt alles alleen maar doen voor je hobby, zou het heel lastig worden.
Een en ander moet ook nog gefinancierd worden, dus zal je baan ook voorrang moeten hebben.
Ik zou me wel niet kunnen voorstellen om geen motor meer te rijden, en gewoon net zoals je het wel eens op marktplaats leest je motor van de hand doen door het beeindigen van mijn hobby, dat bestaat in mijn ogen niet.

In zekere zin is het hele motorgebeuren in bepaalde situaties wel een heel klein stukje way of life naar mijn mening.
Zo verkies ik liever een motorpak boven een sjieke outfit van bijv Dolce en Gabanna.
Shoppen bij de kledingdiscounter en het liefst in de uitverkoop, om zo een centje extra te kunnen spenderen aan die te gekke helm of motorlaarzen, of om die nieuwe knippertjes te financieren.
Andere mensen (die geen motor rijden) verklaren je mss voor gek.
Liever een weekendje weg met de motor, en slapen in een goedkoop pension, dan een all inclusive vakantie naar de zon.
Dat zijn toch dingen die je ook een klein beetje way of life kan noemen, een way of life als het mezelf uitkomt.  ;)
You may own the bike, but the bike possesses you.

HD4ever

CiteerJe way of live is waarschijnlijk net zoals de rest van de forumleden een gereguleerd Nederlands burgerbestaan, met hier en daar een recreatief hoogtepuntje. En je bent eigenaar van een Harley. Dat is je hobby .. als je er tijd voor hebt

:laughing49so:
Gelukkig is het maar een aanname !  :mrgreen:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

karz

Citaat van: HD4ever op 02 april, 2009, 17:48:25

:laughing49so:
Gelukkig is het maar een aanname !  :mrgreen:

Ik blijf voorzichtig :lol:  , er zal net ene tussen zitten waarvoor dit niet geldt.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.