Motorongelukken. discussie

Gestart door DeWitte, 19 oktober, 2005, 09:03:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

nou dat lijkt me niet zo lastig, te rap de bocht in en dan te ver naar buiten en op de andere weghelft raken, van de weg af en tegen een boom. Klaar, einde oefening :yes6rs: Helaas :(
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

tering zeg  :shock:  je moet toch wel hard gereden hebben wil zo'n boxer terug slaan de weg op

SuzukiLimburg

En je kunt er vergif op innemen dat ze deze weg nu gaan aanpassen om ervoor te zorgen dat je er niet meer fatsoenlijk kunt rijden.
Hopelijk waren het geen bekenden, maar evengoed is geen leuk verhaal.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

DeWitte

Citaat van: @Sambal op 29 maart, 2012, 07:12:17
tering zeg  :shock:  je moet toch wel hard gereden hebben wil zo'n boxer terug slaan de weg op

vlgs mij is dat een (ouwe) japanner, geen boxer? Kijk eens naar die velgen
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Motzippaldy

Citaat van: DeWitte op 29 maart, 2012, 08:51:22
Citaat van: @Sambal op 29 maart, 2012, 07:12:17
tering zeg  :shock:  je moet toch wel hard gereden hebben wil zo'n boxer terug slaan de weg op

vlgs mij is dat een (ouwe) japanner, geen boxer? Kijk eens naar die velgen

Denk ik ook,een Honda  :?
Proud on the South  

Yvil

Volgens Twitter van de politie was het een 41 jarige Kerkradenaar met zijn 20 jarige dochter  :?

Je zal het maar thuis krijgen als vrouw en moeder :(

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

volgens de buurvrouw die een colega is van de man was hij 51...en de dochter 20. De zoon was , natuurlijk geheel ontdaan,op het bedrijf gisteren om het slechte nieuws te vertellen...
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

@Nippon

Citaat van: DeWitte op 29 maart, 2012, 08:51:22
Citaat van: @Sambal op 29 maart, 2012, 07:12:17
tering zeg  :shock:  je moet toch wel hard gereden hebben wil zo'n boxer terug slaan de weg op

vlgs mij is dat een (ouwe) japanner, geen boxer? Kijk eens naar die velgen

ja kan, ik dacht ik zag een cl1200 cruiser liggen (kuip)

zo te zien waren ze er wel snel  :shock:
de benzine loopt nog uit de tankdop  :oops:
erg voor de moeder  :?

Joker

 Ik hoorde vandaag op het werk ook van een ver familie lid dat het om vader en dochter ging.
Verschrikkelijk !
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Herr Tod

Erg trieste gebeurtenis :cry:

Citaat van: DeWitte op 29 maart, 2012, 06:08:07
nou dat lijkt me niet zo lastig, te rap de bocht in en dan te ver naar buiten en op de andere weghelft raken, van de weg af en tegen een boom. Klaar, einde oefening :yes6rs: Helaas :(

Niet op die plaats. Dat is een van de plekken waar je 'relatief' rustig zou moeten rijden door de zijwegen die je pas laat ziet. Nu valt het nog mee omdat de bladeren van de bomen zijn. Volgens de sporen zouden ze vanuit Epen richting Vaals gereden hebben. Het gekke is dat de sporen vanuit de rechterbocht naar de berm aan de linkerkant gaan, dan weer de weg op om uiteindelijk in de linkerbocht weer in de rechter berm uit te komen. Wel erg raar, als je de rechterbocht zou missen kun je twee dingen doen, rechtop zetten en remmen of de bocht toch proberen te maken en uiteindelijk in de berm komen en onderuit schuiven. Met de optie om te remmen zal ongeveer hetzelfde gebeuren. Om weer terug de weg op te schieten moet je al een highsider krijgen in de berm en dan ook nog op de motor blijven zitten. Met dat alles moet je vervolgens nog een behoorlijke snelheid hebben gehad om zo hard tegen die bomen een stuk verderop te rijden. Met zo'n motor en dochterlief achterop... Categorie 'freak accident'? Of was het misschien niet helemaal eenzijdig? Blijft een gevaarlijk punt daar.

Citaat van: SuzukiLimburg op 29 maart, 2012, 08:00:29
En je kunt er vergif op innemen dat ze deze weg nu gaan aanpassen om ervoor te zorgen dat je er niet meer fatsoenlijk kunt rijden.
Hopelijk waren het geen bekenden, maar evengoed is geen leuk verhaal.

De weg hebben ze vorig jaar al aangepast. Markeringen voor fietsers, rood asfalt op de nu gelijkwaardige kruispunten en de snelheid is nog maar 60 km/h. De driehoek bij Zevenwegen is ook weg. Geen idee welke halve haring dat allemaal verzonnen heeft, naar mijn idee is de weg nu minder veilig. Als je bij Zevenwegen de weg naar beneden wilt volgen moet je een rare en scherpe draai de weg op maken en daarbij kom je op een of ander moment op de andere weghelft uit. Alle borden van 'voorrangsweg' zijn weg dus de kruising is niet meer duidelijk aangegeven. Dat rode asfalt gaat het echt niet brengen in een schaduwrijk bos. Goed bezig :banghead4rv:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Motzippaldy

Citaat van: Herr Tod op 29 maart, 2012, 20:55:21
Erg trieste gebeurtenis :cry:

Niet op die plaats. Dat is een van de plekken waar je 'relatief' rustig zou moeten rijden door de zijwegen die je pas laat ziet. Nu valt het nog mee omdat de bladeren van de bomen zijn. Volgens de sporen zouden ze vanuit Epen richting Vaals gereden hebben. Het gekke is dat de sporen vanuit de rechterbocht naar de berm aan de linkerkant gaan, dan weer de weg op om uiteindelijk in de linkerbocht weer in de rechter berm uit te komen. Wel erg raar, als je de rechterbocht zou missen kun je twee dingen doen, rechtop zetten en remmen of de bocht toch proberen te maken en uiteindelijk in de berm komen en onderuit schuiven. Met de optie om te remmen zal ongeveer hetzelfde gebeuren. Om weer terug de weg op te schieten moet je al een highsider krijgen in de berm en dan ook nog op de motor blijven zitten. Met dat alles moet je vervolgens nog een behoorlijke snelheid hebben gehad om zo hard tegen die bomen een stuk verderop te rijden. Met zo'n motor en dochterlief achterop... Categorie 'freak accident'? Of was het misschien niet helemaal eenzijdig? Blijft een gevaarlijk punt daar.

Die paar bochten kan je makkelijk riden met asociale snelheden zonder dat het gewarlijk wordt. Ik geloof niet dat snelheid oorzaak van ongeluk is  :-X
Kan ook zijn, herten steken over, doorgereden weggebruikers etc

Citaat van: Herr Tod op 29 maart, 2012, 20:55:21
De weg hebben ze vorig jaar al aangepast. Markeringen voor fietsers, rood asfalt op de nu gelijkwaardige kruispunten en de snelheid is nog maar 60 km/h. De driehoek bij Zevenwegen is ook weg. Geen idee welke halve haring dat allemaal verzonnen heeft, naar mijn idee is de weg nu minder veilig. Als je bij Zevenwegen de weg naar beneden wilt volgen moet je een rare en scherpe draai de weg op maken en daarbij kom je op een of ander moment op de andere weghelft uit. Alle borden van 'voorrangsweg' zijn weg dus de kruising is niet meer duidelijk aangegeven. Dat rode asfalt gaat het echt niet brengen in een schaduwrijk bos. Goed bezig :banghead4rv:

Geld moet rollen, mensen moeten op vacatie of etentje in Aken(Dat is praktijk in Vaals  :mrgreen:)
Proud on the South  

Desmo-devil

Ik denk niet dat iemand ooit nog zal weten wat de oorzaak is. Bestuurders fout of misschien een
technisch mankement wie zal het zeggen.
Als je dit leest besef ik hoeveel geluk ik gehad heb vorige week, er staan daar ook heel veel bomen.
Mijn motor is zover klaar op een paar kleinigheden na, ik heb gisteren een testrit gemaakt en alles funtioneerd zoals het hoord. Ik merkte wel dat ik zelf de schrik nog een beetje in de benen had, het ging allemaal toch net een tandje langzamer. Maar dat lijkt me normaal en is mss maar goed ook.

Mounty

...de weg is zolang afgesloten geweest vanwege het sporen onderzoek... er is een vermoeden dat er toch nog iets of iemand erbij betrokken is geweest waardoor de motorrijder moest uitwijken...
Er kan iemand van de parkeerplaats afgekomen zijn...
De remsporen zijn iig niet van dit ongeval....
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

Dat zou wel heel triest zijn, je hebt daar idd die parkeerplaatsen aan beide zijden vd weg en een zijstraat. Maar ja dat doet aan het feit dat er 2 mensen zijn overleden binnen een gezin niets af.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away