Motorongelukken. discussie

Gestart door DeWitte, 19 oktober, 2005, 09:03:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Als je met z'n drieën even de reesmonsters de sporen mag geven voor Friese tv en voor de inwoners van jouw prachtige dorpje, dan doe je dat als trotse Fries! Gevolg; gebroken schouder, gebroken enkel, een hersenschudding, een nachtje ziekenhuis.

Ungelok yn live tv-útstjoering
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon


Joker

Hij had beter nog wat op die kreidler kunnen oefenen  :lol:
zo zijn wij ook begonnen  :yes6rs:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

QuattroFrits

Weer iets nieuws, ik kijk het filmpje, zie die gast vliegen en weg alles en staat daar een stom stuk reclame over de zorg.  :evil:

Blijft dit nu altijd zo ??  :cry:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

DeWitte

Citaat van: DeWitte  op 29 maart, 2012, 06:08:07
nou dat lijkt me niet zo lastig, te rap de bocht in en dan te ver naar buiten en op de andere weghelft raken, van de weg af en tegen een boom. Klaar, einde oefening :yes6rs: Helaas :(

Ben net daar langs getufd (en passant nog een wielrenner die naar me spuugde afgezeikt :evil:) maar wat ik dacht klopt niet. Die is daar, vanaf buitenlust komende, wellicht door te hoge snelheid  :dunno: IIg rechtdoor in een linkerbocht gereden.

Blijft een klote verhaal :(
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

Aantal verkeersdoden onder motorrijders opnieuw gedaald   
   
Het aantal dodelijke slachtoffers van een verkeersongeval onder motorrijders is in 2011 opnieuw gedaald. Dit blijkt uit de cijfers over verkeersdoden die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vandaag heeft gepresenteerd. De afgelopen jaren laten een dalende trend zien. Zo waren er in 2004 nog 91 slachtoffers. In 2010 was het aantal dodelijke slachtoffers onder motorrijders 63. In 2011 is dit aantal verder gedaald naar 52 slachtoffers.

Patrice Assendelft, directeur van de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV), geeft een reactie op de gepresenteerde cijfers: "Het is op zich goed nieuws dat ook dit jaar het aantal dodelijke slachtoffers onder motorrijders weer is gedaald. Toch is ieder slachtoffer er één te veel."

Als belangenvereniging zet de KNMV zich in om de verkeersveiligheid van motorrijders te vergroten. Patrice Assendelft zegt hierover: "De cijfers van het CBS laten zien dat we op de goede weg zijn. Deze daling motiveert ons dan ook om door te gaan met belangenbehartiging, voorlichting en voortgezette rijopleidingen om deze positieve ontwikkeling ook de komende jaren door kunnen te zetten. Het is daarnaast van belang dat de verkeersveiligheid van motorrijders onder de aandacht blijft van beleidsmakers, automobilisten en motorrijders zelf". Hierbij verwijst hij naar het Strategisch Plan Verkeersveiligheid van het ministerie van Infrastructuur en Milieu waarin motorrijders als kwetsbare verkeersdeelnemers worden aangemerkt. "Verkeersveiligheid staat gelukkig hoog op de agenda van de minister. Zo wil zij het aantal verkeersslachtoffers onder motorrijders de komende jaren verder naar beneden te brengen."

Volgens Patrice Assendelft gaat het bij de meeste ongevallen om een voorrangsconflict waarbij vooral het kijkgedrag van de motorrijder zelf, maar ook die van de automobilist een belangrijke rol speelt. "Zeker aan het begin van het seizoen vallen er relatief veel slachtoffers. Motorrijders moeten na de winter weer wennen aan het motorrijden en automobilisten moeten weer wennen aan motorrijders op de weg. Zodra het lekker weer wordt, pakken veel mensen namelijk weer de motor."

De KNMV heeft verschillende tips voor motorrijders die opnieuw de weg op gaan nu het motorseizoen weer is begonnen. Controleer allereerst of je materiaal op orde is en begin rustig. Rijd eerst eens rustig wat rondjes en doe wat remoefeningen. Ga er daarnaast ook niet van uit dat je voorrang krijgt, automobilisten kunnen je over het hoofd zien door je beperkte zichtbaarheid.

Ook voor de automobilisten heeft de KNMV tips. Kijk zorgvuldig voor u afslaat, gebruik regelmatig uw spiegels, anticipeer op de aanwezigheid van motorrijders en houd rekening met de kwetsbaarheid van motorrijders.

De cijfers van het CBS zijn terug te lezen op www.cbs.nl.

Bron: KNMV

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Citaat van: DeWitte op 21 april, 2012, 07:02:24
De KNMV heeft verschillende tips voor motorrijders die opnieuw de weg op gaan nu het motorseizoen weer is begonnen. Controleer allereerst of je materiaal op orde is en begin rustig. Rijd eerst eens rustig wat rondjes en doe wat remoefeningen. Ga er daarnaast ook niet van uit dat je voorrang krijgt, automobilisten kunnen je over het hoofd zien door je beperkte zichtbaarheid.


Misschien de motorrijder ook dezelfde status als de fietser geven, die zijn gewoon vogelvrij en de automobilist is altijd de schuldige.  :mrgreen:

Bij de blinde automobilist helpt helaas niets, ze zien je toch nooit, met of zonder licht, met of zonder reflectiekleding en ga zo maar door.  :evil:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

@Nippon

Citaat van: QuattroFrits op 21 april, 2012, 08:07:05
Citaat van: DeWitte op 21 april, 2012, 07:02:24
De KNMV heeft verschillende tips voor motorrijders die opnieuw de weg op gaan nu het motorseizoen weer is begonnen. Controleer allereerst of je materiaal op orde is en begin rustig. Rijd eerst eens rustig wat rondjes en doe wat remoefeningen. Ga er daarnaast ook niet van uit dat je voorrang krijgt, automobilisten kunnen je over het hoofd zien door je beperkte zichtbaarheid.


Misschien de motorrijder ook dezelfde status als de fietser geven, die zijn gewoon vogelvrij en de automobilist is altijd de schuldige.  :mrgreen:

Bij de blinde automobilist helpt helaas niets, ze zien je toch nooit, met of zonder licht, met of zonder reflectiekleding en ga zo maar door.  :evil:


nou... wil niet vervelend doen  :roll:

maar dat gaat ook voor veel motorrijders op  :-X

QuattroFrits

Citaat van: @Sambal op 21 april, 2012, 12:35:09
Citaat van: QuattroFrits op 21 april, 2012, 08:07:05
Citaat van: DeWitte op 21 april, 2012, 07:02:24
De KNMV heeft verschillende tips voor motorrijders die opnieuw de weg op gaan nu het motorseizoen weer is begonnen. Controleer allereerst of je materiaal op orde is en begin rustig. Rijd eerst eens rustig wat rondjes en doe wat remoefeningen. Ga er daarnaast ook niet van uit dat je voorrang krijgt, automobilisten kunnen je over het hoofd zien door je beperkte zichtbaarheid.


Misschien de motorrijder ook dezelfde status als de fietser geven, die zijn gewoon vogelvrij en de automobilist is altijd de schuldige.  :mrgreen:

Bij de blinde automobilist helpt helaas niets, ze zien je toch nooit, met of zonder licht, met of zonder reflectiekleding en ga zo maar door.  :evil:


nou... wil niet vervelend doen  :roll:

maar dat gaat ook voor veel motorrijders op  :-X

Helemaal mee eens, maar mijn persoonlijke ervaring is dat toch dat de automobilist mij al tig keer van de weg af wilde duwen terwijl ik op de voorrangsweg zat.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

@Nippon

Citaat van: QuattroFrits op 21 april, 2012, 12:54:36
Citaat van: @Sambal op 21 april, 2012, 12:35:09
Citaat van: QuattroFrits op 21 april, 2012, 08:07:05
Citaat van: DeWitte op 21 april, 2012, 07:02:24
De KNMV heeft verschillende tips voor motorrijders die opnieuw de weg op gaan nu het motorseizoen weer is begonnen. Controleer allereerst of je materiaal op orde is en begin rustig. Rijd eerst eens rustig wat rondjes en doe wat remoefeningen. Ga er daarnaast ook niet van uit dat je voorrang krijgt, automobilisten kunnen je over het hoofd zien door je beperkte zichtbaarheid.


Misschien de motorrijder ook dezelfde status als de fietser geven, die zijn gewoon vogelvrij en de automobilist is altijd de schuldige.  :mrgreen:

Bij de blinde automobilist helpt helaas niets, ze zien je toch nooit, met of zonder licht, met of zonder reflectiekleding en ga zo maar door.  :evil:


nou... wil niet vervelend doen  :roll:

maar dat gaat ook voor veel motorrijders op  :-X

Helemaal mee eens, maar mijn persoonlijke ervaring is dat toch dat de automobilist mij al tig keer van de weg af wilde duwen terwijl ik op de voorrangsweg zat.

:shock:

gewoon wat vriendelijker kijken  :mrgreen:

QuattroFrits

Citaat van: @Sambal op 21 april, 2012, 12:59:38
gewoon wat vriendelijker kijken  :mrgreen:

Hoe kan dat nou, met zo'n rotkop als ik heb.  :yes6rs:  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

BMWhub

De Australische Transportm Accident Commission staat bekend om z'n indrukwekkende (en vaak ook schokkende) campagnefilmpjes rond verkeersveiligheid. Dit filmpje, bedoeld om hardrijden door motorrijders tegen te gaan, hoort daar zeker bij.




Motorcycle Reconstruction - TAC tv road safety commercial

bron: http://www.anwbmotor.nl/nieuws/verschil-tussen-leven-en-dood-8kmu/?utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email&utm_campaign=ANWB%2BMotornieuwsbrief
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

d'r Blieje

Citaat van: DeWitte op 21 april, 2012, 07:02:24
Het aantal dodelijke slachtoffers van een verkeersongeval onder motorrijders is in 2011 opnieuw gedaald. Dit blijkt uit de cijfers over verkeersdoden die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vandaag heeft gepresenteerd. De afgelopen jaren laten een dalende trend zien. Zo waren er in 2004 nog 91 slachtoffers. In 2010 was het aantal dodelijke slachtoffers onder motorrijders 63. In 2011 is dit aantal verder gedaald naar 52 slachtoffers.

Het lullige met statistieken is dat ze op zich niets zeggen...
Wanneer door de hogere benzineprijzen het aantal motorkilometers gehalveerd zou zijn van 2004 tot 2011 dan kom je uit op een stijging van 8.75% van het aantal vekeersdoden onder motorrijders per gereden kilometer. Andersom (motorrijders maken samen meer kilometers in 2011) is ook waar.
Blieve lache...8)

Diddl

Ik kan jullie mededelen dat ik geen letsel zal overhouden van mijn val op mijn knie het duurt wel nog een week voordat ik mag beginnen met lopen dus ik zit nog een tijdje thuis
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away