Motorongelukken. discussie

Gestart door DeWitte, 19 oktober, 2005, 09:03:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

er kan je natuurlijk altijd een hert voor de brommert springen :shock: hoe veel geluk kan je hebben :shock:

http://www.youtube.com/watch?v=A6VS6qsLJeY
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Diddl

wel eens een duif op je helm gehad is geen prettig gezicht een vriend van mij heeft het gehad en dat ziet er uit en veel uurtjes om je pak schoon te maken
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

DeWitte

kwam net ne rooie 999 Duc in Gulpen tegen waarvan de (niet errug getalenteerde) berijder  :?; zonder handschoenen in een spijkerbroekie, ut lichtknoppie niet kon vinden :-X, en toch meende bij ut rondje dorp de snelste tijd neer te zetten: Sommigen leven wel errug gevaarlijk  :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Citaat van: Dwars op 15 september, 2007, 12:28:12
kwam net ne rooie 999 Duc in Gulpen tegen waarvan de (niet errug getalenteerde) berijder  :?; zonder handschoenen in een spijkerbroekie, ut lichtknoppie niet kon vinden :-X, en toch meende bij ut rondje dorp de snelste tijd neer te zetten: Sommigen leven wel errug gevaarlijk  :yes6rs:

Onder gevaarlijk leven versta ik wat anders :lol:
Dit is meer het voorbeeld van ene die DOM leeft :evil:
You may own the bike, but the bike possesses you.

@Nippon

Citaat van: Dwars op 15 september, 2007, 12:28:12
kwam net ne rooie 999 Duc in Gulpen tegen waarvan de (niet errug getalenteerde) berijder  :?; zonder handschoenen in een spijkerbroekie, ut lichtknoppie niet kon vinden :-X, en toch meende bij ut rondje dorp de snelste tijd neer te zetten: Sommigen leven wel errug gevaarlijk  :yes6rs:

da's nog nix  :?

veelal ga ik via windraak naar m'n werk dat is dus 1 rijbaan naar beneden en 2 rijbanen naar boven  :roll:
rij ik naar beneden richting sittard wordt ik ingehaald door een zo'n duif (busa)  :-X dus hij rijdt tegen 't verkeer in naar beneden, wetende dat daar op die baan rete hard naar boven wordt gereden  :jack:

ik denk dan bij mezelf " jong als je frontaal geschept wordt dan laat ik je toch liggen en ik rij zelf ook nog over je heen  :evil:

ze zijn nog te stom om mee te praten  :?

Steefke™

:dunno: ik vraag me dagelijks als ik op de A2 bij Echt file sta of ik zo verstandig ben?  :shock: of dat die gekken die met veel te hoge snelheid tussen de file doorrijden niet goed wijs zijn. Ik houd mijn hart vaker vast als ze weer voorbij flitsen :cry: je hebt namelijk nog steeds van die eikels die expres met hun koekblik op de as van de weg gaan rijden :twisted: :twisted: om de motorrijders te hinderen :onderplak: :guns: :overkill:
Smells like rubber

Joepie1958

#411
Motorrijder verongelukt in Aken

Een 29-jarige Nederlandse motorrijder is zondag in Aken om het leven gekomen. Zijn 28-jarige bijrijdster raakte zwaargewond. Dat meldt de Duitse politie.

De motorrijder nam volgens de politie een bocht met te hoge snelheid, raakte de vangrail en botste tegen een boom. De man was op slag dood. De bijrijdster is in het Akense Klinikumziekenhuis opgenomen. Over de identiteit van de beide slachtoffers is niets bekend.

Bron: L1

Da's niet zo mooi, hij heeft de Eiffel niet eens gehaald

Vader en dochter gewond bij motorongeluk

Bij een botsing op de Limburglaan in Maastricht zijn zaterdagmiddag rond kwart over een een 47-jarige man uit Maastricht en zijn 17-jarige dochter gewond geraakt.

Ze zaten op een motor die werd aangereden door een tegemoetkomende auto die wilde afslaan. Vader en dochter liepen bij de botsing hoofdletsel en botbreuken aan armen en benen op.

Bron: L1

Dat is zo'n 150 meter van mijn werk af, zeer overzichtelijke kruising en toch zien ze je niet


Motorrijder dodelijk verongelukt op A67

Op de A67 Venlo richting Eindhoven is zaterdagochtend een 35-jarige motorrijder uit Landgraaf om het leven gekomen.

Het slachtoffer raakte in een bocht vlakbij Eindhoven van de weg en botste door nog onbekende oorzaak op de vangrail. Het slachtoffer overleed vrijwel onmiddellijk na de botsing. De politie zoekt getuigen van het ongeval.

Bron: L1

Het was weer een weekend met goed weer, helaas teveel slachtoffers in de omgeving, het blijft uitkijken en defensief rijden, maar nu regent het weer en is het nog gevaarlijker :shock:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

B-Witch

CiteerRoekeloze motorrijder

Woensdag 26 september 2007 - TERHEIJDEN - Stoer rijgedrag is een 54-jarige motorrijder uit Terheijden duur komen te staan.
 
De man reed zondag op de Hoofdstraat in Terheijden met hoge snelheid heen en weer, aldus de politie.
Achterop de motor zat een 15-jarige jongen en beiden droegen geen helm.
De motorrijder verloor plotseling de macht over het stuur en kwam met zijn hoofd op de straat terecht.
Hij is ter plaatse door ambulancepersoneel behandeld.
De politie constateerde dat hij te veel had gedronken. Zijn rijbewijs is direct ingevorderd.
Ook krijgt hij een proces-verbaal voor het in gevaar brengen van overige weggebruikers door zijn roekeloze rijgedrag, zo deelde de politie gisteren mee.

Bron: BN/DeStem.

En dan te bedenken dat je op die leeftijd geacht wordt verstand te gebruiken, nooit maar ook nooit meer zijn papiertje terug geven, hoe dom kan je in godsnaam zijn :evil:
You may own the bike, but the bike possesses you.

B-Witch

Kom net van de A2 af vanuit Sittard, stond een ambulance, politie op de afrit Echt.
Beetje verderop zie ik een helm aan de kant van de weg liggen, dus: waar is die motor dan???
In de greppel, een meter of 10 verder zag ik een motor liggen (vermoedelijk een CBR).
Waarschijnlijk de bocht niet gekregen (rotbocht die heftiger draait als wat je denkt), of in de remmen moeten gaan??
Hopelijk valt het mee voor de bestuurder :?
You may own the bike, but the bike possesses you.

@Nippon

Citaat van: suzuki-girl op 28 september, 2007, 14:01:54
Kom net van de A2 af vanuit Sittard, stond een ambulance, politie op de afrit Echt.
Beetje verderop zie ik een helm aan de kant van de weg liggen, dus: waar is die motor dan???
In de greppel, een meter of 10 verder zag ik een motor liggen (vermoedelijk een CBR).
Waarschijnlijk de bocht niet gekregen (rotbocht die heftiger draait als wat je denkt), of in de remmen moeten gaan??
Hopelijk valt het mee voor de bestuurder :?

:shock:

zal ik 't zegge of niet  :roll:


misschien heeft die persoon te weinig motorervaring  :dunno:

Desmo-devil

Gevaarlijk om te denken dat veel motor ervaring een garantie is tegen ongelukken.
De statistieken wijzen uit dat er twee groepen zijn met een verhoogd risico op ongelukken.
De eerste groep is uiteraard de onervaren rijders die veelal lijden aan zelfoverschatting.
Echter de tweede groep zijn de ervaren rijders die denken dat ze alles al gezien hebben.
Het blijkt namelijk dat onze hersenen ervaringen opslaan in een soort scripts.
Hoe meer ervaring hoe meer scripts. Bij situaties die we tegenkomen  en herkennen worden deze scripts direct opgeroepen en daar
handelen we dan naar. Het komt echter vaak voor dat de situatie toch net even anders is dan dat we
opgeslagen hebben en dan reageer je dus net verkeerd . ( geld trouwens voor alles wat met veiligheid te maken heeft)
Ik heb hier eens een heel interessant artikel over gelezen bij een veiligheids cursus bij ons op het werk.
Ik zal dit eens opduiken voor de liefhebber. Zet je als "ervaren" rijder toch aan het denken en weer
met beide benen op de grond !

Steefke™

mijn motto "je kunt nooit bedacht genoeg zijn". Laat ze maar lekker gassen wie het minst gast, gast het langst. Ik rijd voor de ontspanning niet voor de snelheid. Daarom heb ik bewust later m'n rijbewijs gehaald. mss ben ik langzaam toch ne ouwe lul aan het worden  :mrgreen:
Smells like rubber

B-Witch

#417
Citaat van: BoxerQ op 28 september, 2007, 15:06:26
Citaat van: suzuki-girl op 28 september, 2007, 14:01:54
Kom net van de A2 af vanuit Sittard, stond een ambulance, politie op de afrit Echt.
Beetje verderop zie ik een helm aan de kant van de weg liggen, dus: waar is die motor dan???
In de greppel, een meter of 10 verder zag ik een motor liggen (vermoedelijk een CBR).
Waarschijnlijk de bocht niet gekregen (rotbocht die heftiger draait als wat je denkt), of in de remmen moeten gaan??
Hopelijk valt het mee voor de bestuurder :?

:shock:

zal ik 't zegge of niet  :roll:


misschien heeft die persoon te weinig motorervaring  :dunno:

Dit antwoord vind ik dus helemaal nergens op slaan, als ik het zeggen mag.... :roll:
Net of iedere motorrijder die zich vergist in een bocht, geen ervaring heeft , dat is grote onzin  :?
En wie zegt of ie heeft liggen te gassen??
Wat dan nog, net of wij allemaal roomser dan de Paus zijn.
Ik iig niet, ik geef ook graag eens gas in een bocht :?
You may own the bike, but the bike possesses you.

@Nippon

#418
Citaat van: suzuki-girl op 28 september, 2007, 16:27:15
Citaat van: BoxerQ op 28 september, 2007, 15:06:26
Citaat van: suzuki-girl op 28 september, 2007, 14:01:54
Kom net van de A2 af vanuit Sittard, stond een ambulance, politie op de afrit Echt.
Beetje verderop zie ik een helm aan de kant van de weg liggen, dus: waar is die motor dan???
In de greppel, een meter of 10 verder zag ik een motor liggen (vermoedelijk een CBR).
Waarschijnlijk de bocht niet gekregen (rotbocht die heftiger draait als wat je denkt), of in de remmen moeten gaan??
Hopelijk valt het mee voor de bestuurder :?

:shock:

zal ik 't zegge of niet  :roll:


misschien heeft die persoon te weinig motorervaring  :dunno:

Dit antwoord vind ik dus helemaal nergens op slaan, als ik het zeggen mag.... :roll:
Net of iedere motorrijder die zich vergist in een bocht, geen ervaring heeft , dat is grote onzin  :?
En wie zegt of ie heeft liggen te gassen??
Wat dan nog, net of wij allemaal roomser dan de Paus zijn.
Ik iig niet, ik geef ook graag eens gas in een bocht :?


je leest weer wat je wilt lezen  :?

hoor mij zegge dat tie ligt te gassen !  :roll:

jouw wijze van het neer zetten van een verhaal doet mij voorkomen als of altijd extene factoren de oorzaak is van een ongeluk

een rotbocht is geen reden tot vallen  :? remmen ook niet  :?

sta er ook eens bij stil dat 't mischien 'n sukkel is op twee wielen
of hij heeft maak een proefrit en overschat z'n kunsten

DeWitte

zou zo maar kunnen :mrgreen:

ben het met BoxerQ roerend eens dat er nogal wat sukkels op 2 wielen rond koetschen :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away