Motorongelukken. discussie

Gestart door DeWitte, 19 oktober, 2005, 09:03:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

B-Witch

Citaat van: BoxerQ op 28 september, 2007, 16:41:55

je leest weer wat je wilt lezen  :?

hoor mij zegge dat tie ligt te gassen !  :roll:

jouw wijze van het neer zetten van een verhaal doet mij voorkomen als of altijd extene factoren de oorzaak is van een ongeluk

een rotbocht is geen reden tot vallen  :? remmen ook niet  :?

sta er ook eens bij stil dat 't mischien 'n sukkel is op twee wielen
of hij heeft maak een proefrit en overschat z'n kunsten


Mss Boxer, ben ik een naieve dame, maar ik ga er niet gelijk van uit dat mensen per definitie oncapabel zijn.

Zolang ik de precieze toedrag van welk ongeval dan ook niet ken, ga ik ervan uit dat er iets moet zijn gebeurd wat een reaktie van de "mens" in kwestie moet hebben uitgelokt, en dat een ongeval tot gevolg heeft gehad.

Er gaan jaarlijks genoeg capabele motorrijders onderuit omdat ze ff een bocht ( of situatie) verkeerd inschatten, dat maakt hen in mijn ogen ook geen sukkels op wielen, maar gewoon onfortuinlijke motorrijders die ten val zijn gekomen.
We zijn allemaal mensen, en mensen maken ook allemaal wel eens fout... ;)


En ik lees wat jij schrijft, niet meer niet minder ;)




You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Citaat van: suzuki-girl op 28 september, 2007, 18:12:44
Er gaan jaarlijks genoeg capabele motorrijders onderuit omdat ze ff een bocht ( of situatie) verkeerd inschatten,

dit is een klassieke contradictie: een capabele motorrijder schat een bocht of situatie niet verkeerd in :-X

een capabele motorrijder die vergist zich en kan dan nog z'n brommert corrigeren :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Citaat van: Dwars op 28 september, 2007, 18:20:23
Citaat van: suzuki-girl op 28 september, 2007, 18:12:44
Er gaan jaarlijks genoeg capabele motorrijders onderuit omdat ze ff een bocht ( of situatie) verkeerd inschatten,

dit is een klassieke contradictie: een capabele motorrijder schat een bocht of situatie niet verkeerd in :-X

een capabele motorrijder die vergist zich en kan dan nog z'n brommert corrigeren :yes6rs:

Hoe capabel je jezelf ook acht er blijven altijd situaties waar zelfs de allerbeste motorrijder niet voldoende op kan reageren.
Noem het dan maar domme pech als je wil, maar niet ieder ongeval heeft te maken met het niet kunnen rijden/ anticiperen.

You may own the bike, but the bike possesses you.

angel

Citaat van: Dwars op 28 september, 2007, 16:44:40
sukkels op 2 wielen rond koetschen

en nog veel meer op 4 wielen!!! :yes6rs:

Joepie1958

Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Mounty

Wat een reactie's :mrgreen: maar allemaal met mischien...mischien dit of mischien dat.
Het kan ook een kapotte band zijn geweest, of een kat op de weg, of weet ik veel wat voor reden, maar ben ik het met dwars eens dat een capabele en of ervaren rijder de situatie vaker/beter onder controle kan krijgen dan een oncapabele en of ervaren rijder. Hij kan dus beter anticiperen of hoe heet dat.. :oops:

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Motzippaldy

Politie-auto rijdt motor aan na controle
Bij een botsing op de A2 in Maastricht tussen een onopvallende politiewagen en een motor is de motorrijder gewond geraakt. Het ongeluk gebeurde toen de politiewagen achterop de motor botste. Mogelijk hebben de agenten de motorrijder, een 41-jarige Belg, door het slechte weer te laat opgemerkt.

De Belg brak bij de aanrijding zijn pols. Kort tevoren hadden de agenten de motor nog gecontroleerd, omdat ze dachten dat het een scooter was. Toen bleek dat het toch een zeer lichte motor was, mocht de man doorrijden. Kort daarna gebeurde de aanrijding. De dienst Verkeers Ongevallen Analyse stelt een onderzoek in.


Bron L1
Proud on the South  

Hakinnen

#427
Citaat van: Dwars op 28 september, 2007, 18:20:23
Citaat van: suzuki-girl op 28 september, 2007, 18:12:44
Er gaan jaarlijks genoeg capabele motorrijders onderuit omdat ze ff een bocht ( of situatie) verkeerd inschatten,

dit is een klassieke contradictie: een capabele motorrijder schat een bocht of situatie niet verkeerd in :-X

een capabele motorrijder die vergist zich en kan dan nog z'n brommert corrigeren :yes6rs:

wilde ik ook schrijven als reactie..je was me voor..alez..

Maaruh..hoe ervaren, capabel of wat dan ook..
ik blijf erbij..heb het al vaak geroepen.."de falende factor is de motorrijder" ..altijd ..motoren vallen niet als vanzelf..
omdat mensen fouten maken...

Hakki (en ik zie mezelf toch wel als redelijk capabel op ne moto)  presteerde het gisteravond tijdens nog ff "een uurke bollen" bijna om zich op de weg van wittem naar Eys volle patat in een tegenligger te boren..
reed richtin eys..zit ne "posing-newbie" op ne R1 achterme..ik heb de ouwe paso bij..geen boodschap aan newbies op R1's ..ff verderop een bus van het streekvervoer met daarachter een sukkelend rijtje auto's en ik  haal in..wetende dat er verderop geen overzicht (daar is zo'n parkeerplaats links..loopt de weg enigzins omhoog?) meer is en ik de streekbus nog langs moet..
volle patat erlangs...komt er terwijl ik net de bus voorbij wil schieten een tegenligger..en ik kon niet meer terug..erlangs dus.. uiteraard niet voldoende power in da paso-fritekot om wat marge te hebben en met wel heel veel geluk kon ik net voor de bus naar rechts schieten..het scheelde helemaal niks..had echt geen 2 seconden later er voorbij moeten zijn..had ik een frontaaltje gehad denk ik..en een vette..
had de newbie op de r1 bijna nog gewonnen he..miljaar..

bijzonder domme actie ...notabene weloverwogen de beslissing genomen om in te halen..
was geen sprake van "verkeerd inschatten" of "vergissen" of wat dan ook..
je neemt in een fractie van een seconde de beslissing om erlangs te schieten en in te halen en komt er vervolgens meteen achter dat het een foute beslissing was maar je kunt niet meer terug..
Ik werd er op dat moment niet echt koud of warm van..gewoon doorbollen maar

terug thuis bedacht ik me dat het nogal "onverstandig" was


Alez.."oetl*l op ne moto van de week award" voor Hakki dus..






Steefke™

#428
Ondanks de "oetl*l op ne moto van de week award" ben ik blij dat je het nog na kunt vertellen, daar schuilt dan dat stukje capabele motorrijder, ne andere had zich vast geboord. :yes6rs:
Smells like rubber

DeWitte

 :shock: eey, as je je perse invalid wil rijden doet dat dan erges anders :mrgreen:

vanmorgen naar ut werk was ut mistig wie ne zau, je zag geen steek: ben dus heel braaf achter de auto's gebleven en me aan de snelheid gehouden: scheelde me exact 3 min op 14 km :-X in feite is dat "gerag/illegaal/gevaarlijk" rij/inhaal-gedrag is dus nergens voor nodig :oops:

maar wel leuk  :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joepie1958

Motorrijder komt om bij frontale botsing in Heerlen

Een motorrijder is vanavond dodelijk verongelukt in Heerlen. Op de kruising Eindhovenstraat-Bredastraat botste de man frontaal op een tegemoetkomende auto. Hij was op slag dood.

De bestuurster van de auto is met de schrik vrijgekomen.

Bron L1

:( :cry: Da's kl^te
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

WhomBom

img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

QuattroFrits

Ik heb gisteravond wel iemand zien liggen maar dat was twee kruisingen hoger richting landgraaf, die man leefde trouwens nog.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Varadero3005

Op de A67 Venlo richting Eindhoven is zaterdagochtend een 35-jarige motorrijder uit Landgraaf om het leven gekomen.

Het slachtoffer raakte in een bocht vlakbij Eindhoven van de weg en botste door nog onbekende oorzaak op de vangrail. Het slachtoffer overleed vrijwel onmiddellijk na de botsing. De politie zoekt getuigen van het ongeval.[/color]
Bron: L1

Ik heb gehoord dat bovenstaande persoon een hartstilstand heeft gehad met als gevolg bovenstaande.

DeWitte

een typisch italiaanse aanrijding :rofl:  en yep tis ne vrouw die geen voorrang geeft :mrgreen:

stupido

http://www.youtube.com/watch?v=ph333p_2y-4
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away