Motorongelukken. discussie

Gestart door DeWitte, 19 oktober, 2005, 09:03:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Diddl

Citaat van: Schmetzke op 19 december, 2007, 08:59:54
Citaat van: Hakinnen op 19 december, 2007, 08:20:52

Echter..niets is onmogelijk en 100% uit te sluiten en 100% zekerheid verkrijg je door het te laten checken door een bedrijf dat daarin gespecialiseerd is.
Om zo op het oog te kunnen stellen dat ie krom is..alez..dan moet ie wel echt krom zijn wilt de leek dat op het oog kunnen vaststellen.


:stupid: :stupid: :stupid: :stupid: :stupid: :stupid: :stupid: :stupid: :stupid:

Meten is weten, en dat doet een expert ook niet  ;)

Nogmaals de vraag, waar heb je de motor staan??

mijn motor staat bij joppen in leende daar heb ik hem ook gekocht
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

Diddl



je stelling:" dat hij krom is want dan mogen ze dezelfde gaan zoeken voor mij en mijn eigen blok eronder zetten  vindt ik wel een aparte..

Je bent gewoon verzekerd toch...als het fietske total is krijg je de dagwaarde op de rekening gestort..klaar


[/quote]

mijn motor is all-risk verzekerd en de reden dat ik het zo zeg is dat ik een tl-r terug wil maar mijn blok en versnellingsbak zijn in augustus gereviseerd dus vandaar dat is nieuw om het zo maar tezeggen
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

DeWitte

Volkskrant meldt ander percentage. De kans op een dodelijk ongeval is met een motorfiets 25 keer zo groot als met een auto. Bromfietsers hebben een 66 keer zo grote kans op zwaar letsel als een autobestuurder.

Dat blijkt uit de jaarlijkse Veiligheidsbalans die de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) donderdag publiceert. In 2006 overleden 811 personen in het verkeer. Sinds 1971 neemt het aantal verkeersdoden jaarlijks met 2 procent af.

Het kabinet wil dat in 2010 het aantal verkeersdoden per jaar daalt naar 750. In 2020 zou het beneden de 580 moeten zakken.

Het aantal verkeersdoden daalt door veiliger auto's en wegen, en door strengere controles. Van de personen die door een niet-natuurlijke doodsoorzaak overlijden, komt jaarlijks 17 procent om in het verkeer.

Ouderen en jongeren lopen relatief grote risico's. 15 procent van de verkeersdoden was tussen 18 en 24 jaar, hoewel deze groep slechts 8 procent van de bevolking uitmaakt. Van de doden was 17 procent ouder dan 75. Die groep maakt 6 procent van de bevolking uit.

Bron: De Volkskrant 29-12-2007 
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

OK.... ik reed dus naar huis van het werk. Ik rij bij Ubachsberg, komend vanuit Huls, de drempel op en ik wist dat die glad was... maar ik vroeg me af hoe glad die dan wel niet was.... dus wat doe je dan? Ehm.... tja ik gaf gas in de 2 en dat pikt de Bandit niet :roll: rechts links rechts links en hoppa plat :banghead4rv: Maar ja, het was zo glad dat de hele boel ook goed schoof dus ondertussen staat die alweer schadeloos in de garage. Heb daar wel nog de moonwalk on ice kunnen oefenen terwijl ik wachtte op de Motoshop bus, mn blok had inkijk :mrgreen:

Scorebord is weer bijgewerkt, vorig jaar maar 1 streepje er bij hoeven zetten bedacht ik me zonet. Het wordt nog wat :-X
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

Citaat van: Herr Tod op 03 januari, 2008, 23:40:02
Scorebord is weer bijgewerkt, vorig jaar maar 1 streepje er bij hoeven zetten bedacht ik me zonet. Het wordt nog wat :-X

Gisteravond was ook wel errug glad :cry: je nek kan je toch maar 1x breken, dus hou die een beetje in ere estebleef.  :shock:
dus rustig aan in 2008 Q? ik verveel me zo op koffietafels :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

Citaat van: Dwars® op 04 januari, 2008, 07:34:05
Citaat van: Herr Tod op 03 januari, 2008, 23:40:02
Scorebord is weer bijgewerkt, vorig jaar maar 1 streepje er bij hoeven zetten bedacht ik me zonet. Het wordt nog wat :-X

Gisteravond was ook wel errug glad :cry: je nek kan je toch maar 1x breken, dus hou die een beetje in ere estebleef.  :shock:
dus rustig aan in 2008 Q? ik verveel me zo op koffietafels :yes6rs:

sommige tafels zijn goed gevuld  :mrgreen:

Herr Tod

Citaat van: Dwars® op 04 januari, 2008, 07:34:05
dus rustig aan in 2008 Q?

Nooit :headbang: 2008 moet het jaar van de SRAD 750 worden :twisted:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Joepie1958

Ik kwam gisteravond om 23.15 van maastricht af, wel wat strooiers op de weg, maar geen gladheid geproeft :oops:
Toen ik even later de honden ging uitlaten ging ik op de stoep bijna op m'n gezicht, spekglad :guns:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Varaderos

Ik had dat afgelopen donderdag ook, de weg van Mtricht naar huis ging prima, de oprit op, voetjes aan de vloer, maar die bleven niet staan, net niet gevallen.
geluk gehad.
Motorcycling is not a crime

Hakinnen

Citaat van: diddl TL-R op 18 december, 2007, 17:24:08
ik heb vandaag tehoren gekregen dat mijn motor waarschijnlijk totaallos is omdat het frame krom is en dat met een licht klapje  :cry:

hoe is dit afgelopen..?

total loss verklaard, wrak naar de verzekering..?

en nu weer gewoon te koop op marktplaats!? bij "den dealer"..
zag 'm staan daar..

k*tverzekeraars ook..

Diddl

Citaat van: Hakinnen op 23 januari, 2008, 17:04:24
Citaat van: diddl TL-R op 18 december, 2007, 17:24:08
ik heb vandaag tehoren gekregen dat mijn motor waarschijnlijk totaallos is omdat het frame krom is en dat met een licht klapje  :cry:

hoe is dit afgelopen..?

total loss verklaard, wrak naar de verzekering..?

en nu weer gewoon te koop op marktplaats!? bij "den dealer"..
zag 'm staan daar..

k*tverzekeraars ook..

klopt hakki ik heb hem ook zien staan ik snap er niets van maar ik ga volgende week woensdag mijn nieuwe ophalen en gelijk verhaal halen hoe dit kan normaal moet er geen kenteken meer op zitten
maar ik heb wel een aantal onderdelen achter gehouden buddycover,voetsteunen achter,carbon heelplates,tank leeg gehaalt,en bedienings hendels omgezet

verdere info volgt
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

Hakinnen

Citaat van: diddl TL-R op 23 januari, 2008, 18:03:50
Citaat van: Hakinnen op 23 januari, 2008, 17:04:24
Citaat van: diddl TL-R op 18 december, 2007, 17:24:08
ik heb vandaag tehoren gekregen dat mijn motor waarschijnlijk totaallos is omdat het frame krom is en dat met een licht klapje  :cry:

hoe is dit afgelopen..?

total loss verklaard, wrak naar de verzekering..?

en nu weer gewoon te koop op marktplaats!? bij "den dealer"..
zag 'm staan daar..

k*tverzekeraars ook..

klopt hakki ik heb hem ook zien staan ik snap er niets van maar ik ga volgende week woensdag mijn nieuwe ophalen en gelijk verhaal halen hoe dit kan normaal moet er geen kenteken meer op zitten
maar ik heb wel een aantal onderdelen achter gehouden buddycover,voetsteunen achter,carbon heelplates,tank leeg gehaalt,en bedienings hendels omgezet

verdere info volgt

alez..

omdat de verzekeraars de boel naaien en ze motoren total verklaren die niet total zijn
je hebt 2 soorten "total"
- de fiets is niet meer te repareren en kan nooit meer terug op de weg..gaan de papieren weg en de fiets richting oudijzer
- de economische total:  het bedrag van de te repareren schade is hoger dan de dagwaarde van de fiets.

dit is nu het 3rde geval in 2 jaar dat ik meekrijg zo..

fiets is niet total maar wordt door één of andere vage expert met nog vagere kennis van motoren total verklaard om de simpele reden dat dat goed uitkomt..
-eigenaar van de fiets beurt de dagwaarde
-de verzekering heeft geen gezeur met reparaties, facturen e.d en gaat zo een evt meningsverschil of discussie over het te betalen bedrag uit de weg. (meestal is de verzekering zo goedkoper uit en zijn ze duurder uit wordt dat gewoom meegecalculeerd in de premie van de motorverzekeringen. betalen we allen aan mee dus.)
-verzekering krijgt de fiets, verkoopt die gewoon door (moet je nagaan..dezelfde die ze eerst ijskoud total verklaren he! aan meestal een vaste opkoper.
- de opkoper knapt e.a ff op..en zet het ding doodleuk weer te koop
- nieuwe klant koopt oude zogenaamd totalfiets als zijde "gewoon rijdbaar.



en toch...zoals gezegd..3de keer dat ik dit zie.
heb eens een half jaar oude SP2 total verklaard zien worden..de schade was een kapotte linkerspiegel, scheve clipon en een verbogen linker uitlaat!

verzekeraars spelen het niet netjes zo imo en er wordt zo lekker geld verdient aan andermans ellende.
de verzekeraars en de handelaars maken leuke dealtjes zo he

je bent tenslotte verzekerd om daadwerkelijk de geleden schade vergoedt te krijgen..en als een fiets te repareren valt (zoals imo in dit geval) moet ie gerepareerd terug in de oorspronkelijke staat op kosten van de verzekeraar.  das niet meer als normaal..daar betaal je premie voor.

in het geval dat ie echt total is..moeten ze de dagwaarde uitkeren en hoort imo het "wrak" toe aan de enige rechtmatige eigenaar ervan..de eigenaar van de fiets dus.


Diddl

dat ben ik helamaal met je eens ik heb ook al gewaarschuwd op het TL1000 forum voor de TL en daar waren sommige blij mee die hebben hem zien staan
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

DeWitte

Citaat van: Hakinnen op 23 januari, 2008, 19:08:33
in het geval dat ie echt total is..moeten ze de dagwaarde uitkeren en hoort imo het "wrak" toe aan de enige rechtmatige eigenaar ervan..de eigenaar van de fiets dus.

nou zal Marco (diddl TL-R) niet zo zijn (die ken ik :mrgreen:)  maar ik zou de eigenaren die een "wrak" met kenteken goed kunnen slijten de kost niet willen geven. met regelmaat al eens een frame met kenteken zien langsvliegen op I-net, de passende brommert erbij jatten en klaar zijn ze.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

Citaat van: Dwars® op 23 januari, 2008, 20:26:03
Citaat van: Hakinnen op 23 januari, 2008, 19:08:33
in het geval dat ie echt total is..moeten ze de dagwaarde uitkeren en hoort imo het "wrak" toe aan de enige rechtmatige eigenaar ervan..de eigenaar van de fiets dus.

nou zal Marco (diddl TL-R) niet zo zijn (die ken ik :mrgreen:)  maar ik zou de eigenaren die een "wrak" met kenteken goed kunnen slijten de kost niet willen geven. met regelmaat al eens een frame met kenteken zien langsvliegen op I-net, de passende brommert erbij jatten en klaar zijn ze.

klopt...maar bij een echte total gaan de papieren toch richting RDW..
als de eigenaar dan de rest houd kan ie wellicht wat losse onderdelen slijten nog