Motorongelukken. discussie

Gestart door DeWitte, 19 oktober, 2005, 09:03:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Steefke™

Citaat van: Steefke™ op 22 augustus, 2008, 07:59:18
Citaat van: Dwars® op 21 augustus, 2008, 20:15:34
Citaat van: FZ_Ron op 28 juli, 2008, 01:52:24
Bij een aanrijding tussen een auto en een motor in Klimmen is zondagmiddag een vrouw om het leven gekomen. Het ongeluk gebeurde even voor twee uur op een T-splitsing. De motor boorde zich met hoge snelheid in de flank van de auto. De bestuurster kwam daarbij om het leven.

De motorrijder en zijn passagier zijn met onbekende verwondingen naar het ziekenhuis gebracht.
Bron L1

http://www.l1.nl/popups/mediaplayerpopup/_rp_comm_lsvideoId/1_2746241

bleek dat die motor gestolen was. Geeft toch een heel ander licht op de zaak

Bron Limburgs dagblad

In dat geval ben ik keihard. Gewoon met je tengels van andermans spullen afblijven.

:oops: Foutje  :oops: Ik had het bericht niet helemaal goed gelezen ik dacht dat de vrouw die overleden was met de motor reed.
Smells like rubber

Steefke™

Citaat van: QuattroFrits op 22 augustus, 2008, 09:42:02
Citaat van: Steefke™ op 22 augustus, 2008, 07:59:18
Citaat van: Dwars® op 21 augustus, 2008, 20:15:34
Citaat van: FZ_Ron op 28 juli, 2008, 01:52:24
Bij een aanrijding tussen een auto en een motor in Klimmen is zondagmiddag een vrouw om het leven gekomen. Het ongeluk gebeurde even voor twee uur op een T-splitsing. De motor boorde zich met hoge snelheid in de flank van de auto. De bestuurster kwam daarbij om het leven.

De motorrijder en zijn passagier zijn met onbekende verwondingen naar het ziekenhuis gebracht.
Bron L1

http://www.l1.nl/popups/mediaplayerpopup/_rp_comm_lsvideoId/1_2746241

bleek dat die motor gestolen was. Geeft toch een heel ander licht op de zaak

Bron Limburgs dagblad

In dat geval ben ik keihard. Gewoon met je tengels van andermans spullen afblijven.

Inderdaad, daar heeft die vrouw uit de auto haar leven niet mee terug.

Dat klopt Frits :oops:
Smells like rubber

Gassie

dan is het maar een antwoord levenslang voor die 2  :evil:
KTM SMT 2011

QuattroFrits

Citaat van: Gassie op 22 augustus, 2008, 17:18:15
dan is het maar een antwoord levenslang voor die 2  :evil:

Mee eens.  :twisted:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Steefke™

Vanmorgen op het nieuws gehoord.

Door een verkeersongeval in Baelen in de Belgische provincie Luik zijn vandaag twee Nederlanders van 55 en 60 jaar omgekomen. Het gaat om een motorrijder en een vrouw die achterop zat. Het ongeval gebeurde op de E421 tussen Eupen en Malmedy, meldde de lokale politie.

Toen de motorrijder een voertuig inhaalde, botste hij frontaal op een voertuig dat uit de andere richting kwam. Het parket van Verviers heeft deskundigen ter plaatse gestuurd om de precieze omstandigheden van het ongeval te onderzoeken.

Bron: ANP
Smells like rubber

Mounty

Wist ff niet waar neer te zetten...dus maar hier.

Mijn schoonbroer gaat met de motor naar het werk en terug natuurlijk. Eergisteren ook, rijd terug vanaf de zaak en komt in de gebruikelijke avondfile tussen kerkrade en de autoweg heerlen.. rijd tussen de file door (wat dus oogluikend word toegestaan) en kan op een gegeven ogenblik weer terug naar links na het passeren van een auto links in de rij. Die auto is niet van plan hem langs te laten en komt naar rechts om de ruimte op te vullen zodat niet gepasseerd kan worden. er ontstaat een gaat voor de auto en schoonbroer krijgt wat ruimte en geeft wat gas om langs te gaan en links aan te sluiten in de rij. De auto geeft gas en wil m niet laten invoegen. Toch gelukt maar schoonbroer moest wel wat extra gas geven. ....de weg naar huis normaal kunnen vervolgen en nergens meer druk om gemaakt.

De dag erna..telefoon..politie...of schoonbroer zich wil melden op het politieburo omdat hij is doorgereden na een aanrijding.

De auto heeft schade aan de spiegel omdat schoonbroer ertegenop gereden zou zijn o.d. ..

De politie adviseert hem om alles maar gewoon op te geven aan de verzekering, dan hoeft de politie er geen doorrijden na aanrijding van te maken wat op een boete komt en een boete voor het links inhalen hoeft dan ook niet...

Alles kan wel aangevochten worden maar je trekt als motorrijder aan het korste eind omdat je tussen de auto's doorgereden bent wat niet mag maar wel toegestaan word.... :shock: zijn de woorden van de politie...

Kan toch niet zo zijn wah..

ja, schoonbroer is tussen de autos doorgereden, mag niet maar word wel toegestaan (bij file)
Neen, is zich niet bewust van dat hij een spiegel od van de auto geraakt heeft..
Ja, heeft wat extra gas moeten geven..maar zijn motor versnelt echt niet zo snel..45pkaatje choppertje uit 81.

Wat zouden jullie doen??
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

adres van die hufter eeh koekblikker willen weten en dan daar op bezoek gaan  :yes6rs: (met een stuk hout ipv bloemen en uiteraard een schadeformulierke :mrgreen:)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

idd..maar dat bedoelde ik niet zo...zouden jullei het wel aan de verzekering opgeven alsof je een aanrijding gehad had of zouden jullie er verder mee gaan..wat zijn de kansen dan..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

B-Witch

Citaat van: FZ_Ron op 12 december, 2008, 19:38:01
idd..maar dat bedoelde ik niet zo...zouden jullei het wel aan de verzekering opgeven alsof je een aanrijding gehad had of zouden jullie er verder mee gaan..wat zijn de kansen dan..

Ik zou kontakt opnemen met mijn verzekering en dan vertellen wat er gebeurd is.
Heeft die meneer dan getuigen dat je schoonbroer die autospiegel heeft geraakt?
of zijn het gewoon zijn woorden tegen die van je schoonbroer?? :?
Meestal zet de verzekering bij dit soort zaken wel een advocaat in en zeker als je een rechtsbijstandverzekering hebt.
En ik zou aangifte  :yes6rs: bij de politie tegen die meneer Kloothannes gaan doen wegens het opzettelijk in gevaar brengen van een medeweggebruiker, en gevaarlijk rijgedrag.
Es kijken wie dan de langste adem had.
Die bekeuring voor links inhalen zou ik dus voor lief nemen, die hoef je toch niet te betalen want iets wat gedoogd wordt kunnen ze niet bekeuren. (ff bij een jurist navragen)
Mja zo ben ik, dat zou bij mij een regelrechte principekwestie worden  ;)
You may own the bike, but the bike possesses you.

Steefke™

Citaat van: Dwars® op 12 december, 2008, 19:36:36
adres van die hufter eeh koekblikker willen weten en dan daar op bezoek gaan  :yes6rs: (met een stuk hout ipv bloemen en uiteraard een schadeformulierke :mrgreen:)

Zeker weten. :twisted: :twisted:
Smells like rubber

@Nippon

zoiets is wel eens bij de rechter onder de hamer geweest  :roll:
beide patijen hadden flinke schade  :?

oordeel van de rechtbank : iedere partij betaald z'n eigen schade  :?

bij het filerijden heb je als motor geen rechten
je bent voor de doorgang toch afhankelijk van begrip of fatsoen van anderen
als een ander dat niet heeft  :? dan wees maar de verstandigste van de twee  ;)
als motorrijder heb je altijd meer schade

de verzekering laten uitzoeken en zien als lesgeld

en zeker niet met knuppels gaan lopen of meneer gaan aanklagen voor een moordpoging

mijn 2 centen  ;)


QuattroFrits

Citaat van: Suzuki-Girl© op 12 december, 2008, 20:56:40
Die bekeuring voor links inhalen zou ik dus voor lief nemen,

:shock: Een bekeuring voor links inhalen ??  :shock:

Dan kreeg ik iedere dag heel veel bekeuringen, ze hebben mij geleerd om links in te halen.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

ReBel

Citaat van: FZ_Ron op 12 december, 2008, 19:33:58
mag niet maar word wel toegestaan

Dit lees ik te vaak in je verhaal... het wordt gedoogd, het wordt dus toegestaan mits je je aan bepaalde regeltjes houdt, zoals: niet als een idioot tussen de file door scheuren, en weer invoegen als de file weer op gang komt  :roll:
M.a.w. als je schoonbroer zich 'sociaal' door de file heeft begeven dan heeft hij géén overtreding begaan, ik ben het in dat opzicht helemaal eens met Suzuki-Girl©: rechtsbijstand inschakelen en tegenaanklacht indienen; eens kijken hoe die aso-koekblikrijder zich dan voelt... zeker weten trekt 'ie z'n keutel weer in en met 'n beetje geluk krijgt hij nog wat (proces)kosten aan zijn broek  :evil:

My $ 0,02

QuattroFrits

Citaat van: ReBel op 13 december, 2008, 10:10:12
Citaat van: FZ_Ron op 12 december, 2008, 19:33:58
mag niet maar word wel toegestaan

Dit lees ik te vaak in je verhaal... het wordt gedoogd, het wordt dus toegestaan mits je je aan bepaalde regeltjes houdt, zoals: niet als een idioot tussen de file door scheuren, en weer invoegen als de file weer op gang komt  :roll:
M.a.w. als je schoonbroer zich 'sociaal' door de file heeft begeven dan heeft hij géén overtreding begaan, ik ben het in dat opzicht helemaal eens met Suzuki-Girl©: rechtsbijstand inschakelen en tegenaanklacht indienen; eens kijken hoe die aso-koekblikrijder zich dan voelt... zeker weten trekt 'ie z'n keutel weer in en met 'n beetje geluk krijgt hij nog wat (proces)kosten aan zijn broek  :evil:

My $ 0,02

Ook de automobilist behoord zich in de file aan regels te houden, zoals ruimte laten e.d.
Deze regels, zowel voor de motorrijder als voor de automobilist, staan zwart op wit en daar behoord een ieder zich aan te houden.
Anders hoef ik ook geen plaats te laten voor hulpverleners, ook motorrijdende, want die mogen ook niet tussen de file door.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

Citaat van: Suzuki-Girl© op 12 december, 2008, 20:56:40
Citaat van: FZ_Ron op 12 december, 2008, 19:38:01
idd..maar dat bedoelde ik niet zo...zouden jullei het wel aan de verzekering opgeven alsof je een aanrijding gehad had of zouden jullie er verder mee gaan..wat zijn de kansen dan..

Ik zou kontakt opnemen met mijn verzekering en dan vertellen wat er gebeurd is.
Heeft die meneer dan getuigen dat je schoonbroer die autospiegel heeft geraakt?
of zijn het gewoon zijn woorden tegen die van je schoonbroer?? :?
Meestal zet de verzekering bij dit soort zaken wel een advocaat in en zeker als je een rechtsbijstandverzekering hebt.
En ik zou aangifte  :yes6rs: bij de politie tegen die meneer Kloothannes gaan doen wegens het opzettelijk in gevaar brengen van een medeweggebruiker, en gevaarlijk rijgedrag.
Es kijken wie dan de langste adem had.
Die bekeuring voor links inhalen zou ik dus voor lief nemen, die hoef je toch niet te betalen want iets wat gedoogd wordt kunnen ze niet bekeuren. (ff bij een jurist navragen)
Mja zo ben ik, dat zou bij mij een regelrechte principekwestie worden  ;)


precies zo zou ik het idd ook proberen te doen...zal hem met deze raad verijken
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009