Motorongelukken. discussie

Gestart door DeWitte, 19 oktober, 2005, 09:03:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

moet ik gelijk aan Q denken? Iemand nog Herr Tod gezien of gehoord?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Yvil

Citaat van: Dwars® op 12 augustus, 2009, 18:47:04
moet ik gelijk aan Q denken? Iemand nog Herr Tod gezien of gehoord?

Q is oke...

Heb ik ff gesmst  :yes6rs:

Hij zou morgen eens kijken of hij nog wat kon zien daar.

Verder iedereen present?

Hakinnen

Tuurlijk is Q okay
Die heeft inmiddels zoveel crash-ervaring dat ie er immuun voor is  :mrgreen:

DeWitte

heb je die kogelgaten in zijn kuip van zijn 750 suzuki gezien :rofl: echt waar die ziet eruit alsof ze op um geschoten hebben met een uzi  :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Yvil

Citaat van: Dwars® op 13 augustus, 2009, 07:13:17
heb je die kogelgaten in zijn kuip van zijn 750 suzuki gezien :rofl: echt waar die ziet eruit alsof ze op um geschoten hebben met een uzi  :yes6rs:

Zien er inderdaad heel appart uit  :schater:

QuattroFrits

Citaat van: Dwars® op 13 augustus, 2009, 07:13:17
heb je die kogelgaten in zijn kuip van zijn 750 suzuki gezien :rofl: echt waar die ziet eruit alsof ze op um geschoten hebben met een uzi  :yes6rs:

Zijn ze echt of moeten we ze echt maken ??  ;)
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

nomar1986

damn, deze verhalen zijn nooit leuk om te lezen  :?

BMWhub


Limburg wordt veiliger voor motorrijders. De provincie gaat alle vangrails in de buitenbochten van provinciale wegen de komende jaren voorzien van onderplanken. Gedeputeerde Noel Lebens heeft dat afgesproken met de belangenvereniging Motorrijders Actie Groep. De onderplanken moeten voorkomen dat motorrijders als ze vallen onder de vangrail doorschieten, of tegen de paaltjes van de vangrail botsen.



bron: http://www.l1.nl/content/4254202
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Busaberke

De provincie Limburg en de MAG hebben gisteren een convenant afgesloten over motorrijdersvriendelijke geleiderails.




De geleiderails in de buitenbochten van provinciale wegen in Limburg worden per 2010 voorzien van onderplanken. Dit om te voorkomen dat motorrijders die in een bocht vallen, tegen de palen van de geleiderails aanglijden of onder de rails doorschieten en ernstige verwondingen oplopen.

Daartoe heeft gedeputeerde Noel Lebens een convenant afgesloten met de Motorrijders Actie Groep (MAG). Namens deze landelijke belangenvereniging voor motorrijders zette voorzitter Nico Perk de handtekening.

De MAG heeft de Nederlandse wegen afgelopen jaar onderworpen aan een inspectietocht. Dit leverde een uitgebreide inventarisatie van gevaarlijke bochten op. Limburg heeft een overzicht gemaakt voor de gevaarlijke punten in deze provincie. Daaruit blijkt dat de wegen voor 14 kilometer uit buitenbochten bestaan.

De provincie heeft bij het verlengen van de N570 te Roermond al een start  gemaakt met het aanbrengen van beschermingsplanken. Daar is op de middengeleider over een lengte van een paar honderd meters in de buitenbocht een geleiderail geplaatst.

In 2010 wil de provincie beschermingsplanken aan aanbrengen over een lengte van 9.000 meter. De kosten hiervoor zijn 260.000 euro. De resterende 5.000 meter horen bij wegen waaraan in de komende jaren reconstructies zijn voorzien. De onderplanken worden daar aangebracht als onderdeel van de werkzaamheden.
 
De MAG heeft eerder een gelijksoortig convenant afgesloten met de provincie Noord-Holland. Zuid-Holland en Zeeland zullen op korte termijn volgen.

Bron: Motor.nl / Provincie Limburg
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Steefke™

Smells like rubber

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Gassie

Citaat van: Dwars® op 16 december, 2009, 16:33:42
it's up to you

http://www.youtube.com/watch?v=mmTGfGEWY7U&feature=player_embedded
:-X
de orginele met spraak
http://www.youtube.com/watch?v=zRpNirJfuzs

en bekijk deze eens zonder effe te moeten slikken dit is een compilate van de australische postbus 51 spotjes bestaan 20 jaar
http://www.youtube.com/watch?v=Z2mf8DtWWd8
KTM SMT 2011

Gassie

 en deze natuurlijk http://www.youtube.com/watch?v=wmufqEW7Gtw waarom je altijd beschermde kleren moet dragen  :oops: :-X
KTM SMT 2011

DeWitte

Nieuwe campagne V en W gericht op snelheid bebouwde kom .Nieuwe campagne V en W gericht op snelheid bebouwde kom 
Een paar kilometer te hard rijden binnen de bebouwde kom kan dramatische gevolgen hebben, vooral voor fietsers en voetgangers. Minister Eurlings doet met de nieuwe Postbus 51-campagne 'Hou je aan de snelheidslimiet' een beroep op het verantwoordelijkheidsbesef van automobilisten.

De campagne richt zich op automobilisten en spitst zich toe op één centraal thema: betere naleving van de maximum snelheid op 30- en 50km wegen binnen de bebouwde kom. In het bijzonder gaat daarbij de aandacht uit naar de veelvoorkomende 'kleine overtredingen' tot 10 à 15 km boven de limiet. Gedurende zes weken is de campagne te zien en te horen op radio en tv via de Postbus 51 spots.

De Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) heeft berekend wat de gevolgen zijn van de veel voorkomende snelheidsovertredingen tot 10 á 15 km boven de limieten van 30 en 50 km/uur binnen de bebouwde kom. Die overtredingen leiden jaarlijks tot circa 10 doden en circa 200 zwaargewonden die in het ziekenhuis moeten worden opgenomen. Ongeveer één op de vijf snelheidsgerelateerde ongevallen binnen de bebouwde kom is toe te schrijven aan deze categorie overtredingen, aldus V&W.

Ongeveer een derde van alle verkeersslachtoffers valt op 30 en 50 km-wegen binnen de bebouwde kom. In de periode 2004-2008 vielen op 30km wegen gemiddeld 33 doden en 803 ziekenhuisgewonden per jaar. Op 50km wegen ging het gemiddeld om 201 doden en 3975 ziekenhuis gewonden per jaar.

Kijken we alleen naar slachtoffers van ongevallen waarbij een auto, bestelauto of motor was betrokken, dan gaat het voor de periode 2004-2008 jaarlijks gemiddeld om 21 doden en 509 ziekenhuis gewonden op 30km wegen. Op 50km wegen waren gemiddeld 142 doden en 3352 ziekenhuis gewonden per jaar te betreuren. Van de doden die bij dit soort tweezijdige ongevallen vallen is zo'n driekwart voetganger en fietser; bij de ziekenhuisgewonden is dat ongeveer de helft.
Bron: Verkeersnet

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Van mij mag iedereen zich aan de limiet houden, er zijn er bij die nog steeds te langzaam rijden bijvoorbeeld 30 waar 50 mag.
Maak van de maximum snelheid maar de minimum/maximum snelheid dan schiet het verkeer misschien een beetje op.
Er zijn zelfs van die onverlaten die op een 80 km weg maar 30 rijden met een normale auto, gelijk rijbewijs afnemen en niet meer terug geven.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.