Motorongelukken. discussie

Gestart door DeWitte, 19 oktober, 2005, 09:03:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Motzippaldy

Hoe ziet dan met snelheid van fietsers zelfs :? 
Proud on the South  

QuattroFrits

Citaat van: Motzippaldy op 13 april, 2010, 19:14:17
Hoe ziet dan met snelheid van fietsers zelfs :? 

Ik ben ooit met de auto achter een fietser blijven aanrijden door Spaubeek, hij hield zich netjes aan de 50 km/h en hield dat ook heel goed vol.
Maar als ik iedereen moet geloven zijn er voor fietsers geen limieten, net als voor voetgangers, maar maximum is volgens mij toch maximum ook voor fietsers.
Als ze goed rechts blijven rijden heb ik er geen problemen mee, als je er maar normaal, zonder halsbrekende toeren, langs kunt rijden.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Gerard

Voor fietsers geldt geen snelheidslimiet. Wel voor motorvoertuigen en bromfietsers e.d.

Joepie1958

Dat is ook het bezopene van die regel, rij je in een 30 km zone dan rijden de wielrenners je nog om de oren, nee dat is niet gevaarlijk :-X
En hoe zit het dan met zones waar je alleen stapvoets mag rijden? :yes6rs:
Ik denk dat ik maar weer ga fietsen :shock: rij ik jullie allemaal om de oren :mrgreen:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

SuzukiLimburg

#634
Zover ik weer moeten ook fietsers zich aan de limieten houden.
Ik ken diverse mensen die zijn aangehouden door de politie met de waarschuwing dat ze te hard zouden hebben gefietst!  :?

Toch maar even opgezocht en zelfs op  het politieforum is hier discussie over.
Het volgende zou moeten kloppen;
"Er bestaan wel maximum snelheden voor bromfietsen en snorfietsen, maar niet voor
fietsen. Wel moet een fietser zich houden aan de plaatselijk maximum
geldende snelheid."

Oftewel een fietser heeft niet zoals een snorfiets een maximum snelheid van 25 km/h, maar hij dient zich wel aan de plaatselijke snelheidsverordening te houden.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

d'r Blieje

Citaat van: SuzukiLimburg op 14 april, 2010, 08:49:33
Zover ik weer moeten ook fietsers zich aan de limieten houden.
Ik ken diverse mensen die zijn aangehouden door de politie met de waarschuwing dat ze te hard zouden hebben gefietst!  :?

Toch maar even opgezocht en zelfs op  het politieforum is hier discussie over.
Het volgende zou moeten kloppen;
"Er bestaan wel maximum snelheden voor bromfietsen en snorfietsen, maar niet voor
fietsen. Wel moet een fietser zich houden aan de plaatselijk maximum
geldende snelheid."

Oftewel een fietser heeft niet zoals een snorfiets een maximum snelheid van 25 km/h, maar hij dient zich wel aan de plaatselijke snelheidsverordening te houden.

Dan moeten de heren in 't blauw wat beter de wet lezen/leren!
Borden die een maximum snelheid aangeven (A1, A3), inclusief de zone borden, moeten opgevolgd worden door ALLE verkeersdeelnemers.
Waar verwarring over kan ontstaan is de trend die de laatste jaren gaande is om bij de ingang van een dorp alleen bord H1 (bebouwde kom) te plaatsen. Dit bord impliceerd een maximum snelheid van 50 km/uur voor MOTORVOERTUIGEN.
Wanneer dus bord H1 geplaatst is zonder bord A1 (max 30 of 50) geld dit niet voor fietsers...

Sjnappie?

Blieve lache...8)

SuzukiLimburg

Ik snap het wel ja, maar ik heb ook toevallig net gelezen dat bij het binnen rijden van de bebouwde kom je dan maar 50 mag, maar omdat er geen 50 bord (A1?) is geplaatst geldt dat alleen voor dat werkvak en bij de eerstvolgende afslag naar links of rechts geld die snelheidsbeperking niet meer  :roll:

Heb ik gelezen op een politieforum waar agenten onderling hierover discussiĆ«ren. Ik ken die regels ook niet allemaal precies, en zij blijkbaar ook niet anders hoefden ze er onderling ook niet voer te discussiĆ«ren. Het komt er in ieder geval op neer dat er zoveel regels zijn die wij niet kennen en/of begrijpen dat er altijd wel een manier is om je te naaien als ze dat willen!  :evil:
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

QuattroFrits

#637
Het bord begin bebouwde kom houdt in dat je door de gehele bebouwde kom maar 50 mag totdat er een bord einde bebouwde kom staat.
Als er ergens een snelheidslimiet is met bijvoorbeeld het bord 30, dan houdt deze inderdaad op direkt na de eerstvolgende afslag naar rechts of links.
Wil men de snelheidslimiet over een langer traject doorvoeren dan moet er na iedere kruising weer een bord met de limiet geplaatst worden.
Ook is men verplicht om een bord einde alle verboden te plaatsen en dat doen er niet veel.

Mooi voorbeeld in Spaubeek richting geleen, +/- 10 mtr voor de afslag naar Schinnen staat een bord 30 en daarna niet meer, dus van op de kruising (+/- 11 mtr na het bord) mag men weer gewoon 50 rijden er staat namelijk geen vervolg bord en ook geen einde alle verboden.

En op dit moment mag je door Schimmert rustig 80 rijden, mits je vanaf Aalbeek via de Mareweg komt, er staat al enkele weken geen bord bebouwde kom meer direct achter camping Mareveld. (best wel prettig, schiet lekker op, als tenminste die treuzelaar niet voor je zit die overal maar 30 rijdt, ook waar je 80 mag.)
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

d'r Blieje

Missis Blieje heeft vandaag een flinke deuk gereden in de ego van een meneer de motor-agent!

Zij kwam de Eyserbosweg naar beneden gereden. Direct na de mast, waar de weg een onoverzichtelijke knik maakt. Hier kwam ze 3 motormuizen tegen. Vol gas en naast elkaar! Nummers 1 en 2 konden aan de juiste kant langs haar doorschieten. Nummer 3 moest vol erop of links er langs. Dit werd gelukkig links er langs. Waarna hij zijn motor in de berm heeft neergelegd.

Navraag door Sonja of ze dachten alleen op de wereld te zijn werd alleen beantwoord met wat gegrom.

Gelukkig niets aan het koekblik!
Ze kon het trouwens niet laten om hem uit te lachen. Daarna is ze maar doorgereden...
Blieve lache...8)

DeWitte

ja de bromsnorren zijn aan ut oefenen voor de AGR :rofl: heb er in mijn verleden als motard tijdens wielerwedstrijden div kamikazeacties van die gasten gezien :schater: geloof me 75% kan echt niet sturen. Alleen vanwege hun opvallend pakkie en kleurtjes oppe brommert denken ze altijd vrije baan te hebben en dat natuurwetten niet voor hun opgaan :lol: :-X
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joepie1958

De Eyserbosweg op moeten ze natuurlijk ook vol-gas oefenen  want die broodrenners rijden daar ook vol-gas naar boven :mrgreen:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

DeWitte

Vanmorgen zelf als hooligan-fietser 14km naar ut werk (tering valt dat tegen na een winter vreten/zuipen/slapen :oops:) Ik zal es kijken op de terugweg straks op weg naar de frieten (donderdag frietedag) of ik een flitskast kan triggeren :schater:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Citaat van: d'r Blieje op 14 april, 2010, 19:15:08
Missis Blieje heeft vandaag een flinke deuk gereden in de ego van een meneer de motor-agent!

Zij kwam de Eyserbosweg naar beneden gereden. Direct na de mast, waar de weg een onoverzichtelijke knik maakt. Hier kwam ze 3 motormuizen tegen. Vol gas en naast elkaar! Nummers 1 en 2 konden aan de juiste kant langs haar doorschieten. Nummer 3 moest vol erop of links er langs. Dit werd gelukkig links er langs. Waarna hij zijn motor in de berm heeft neergelegd.

Navraag door Sonja of ze dachten alleen op de wereld te zijn werd alleen beantwoord met wat gegrom.

Gelukkig niets aan het koekblik!
Ze kon het trouwens niet laten om hem uit te lachen. Daarna is ze maar doorgereden...

Respect voor Sonja, heeft ze zeer goed opgelost.  :yes6rs:
Ik zou het zelfde doen bij zo'n ezel.  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Herr Tod

Dat zijn die achterlijke koekwauzen van een hollanders die hier komen oefenen. Dat ze dat maar goed doen want die hebben behoorlijk wat oefening nodig. In het bos heb ik er ook al 2 van die recht op me af zien komen, vol op mijn weghelft. Stuk voor stuk artikel 5 :evil:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


QuattroFrits

Citaat van: Herr Tod op 15 april, 2010, 18:23:34
Dat zijn die achterlijke koekwauzen van een hollanders die hier komen oefenen. Dat ze dat maar goed doen want die hebben behoorlijk wat oefening nodig. In het bos heb ik er ook al 2 van die recht op me af zien komen, vol op mijn weghelft. Stuk voor stuk artikel 5 :evil:

Ook tegen hun kun je een aanklacht indienen, poging tot doodslag of zoiets.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.