Motorongelukken. discussie

Gestart door DeWitte, 19 oktober, 2005, 09:03:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Steefke™

Citaat van: d'r Blieje op 14 april, 2010, 19:15:08
Navraag door Sonja of ze dachten alleen op de wereld te zijn werd alleen beantwoord met wat gegrom.

:rofl: :laughing49so: :schater: :worship-cool: :worship-cool:
Smells like rubber

DeWitte

Citeer2009: Lichte stijging verkeersdoden onder motorrijders 

In 2009 kwamen 720 mensen om in het verkeer. Dat zijn er 30 minder dan een jaar eerder, een afname van 4% ten opzichte van 2008. Het gaat daarbij vooral om minder slachtoffers in de leeftijd van 30 tot 60 jaar en automobilisten.

De dalende trend van de laatste jaren zet zich voort. Dit blijkt uit cijfers van het CBS en de Dienst Verkeer en Scheepvaart (DVS) van het ministerie van Verkeer en Waterstaat. Minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat heeft de cijfers vandaag bekend gemaakt op het Nationaal Verkeersveiligheidscongres in Rotterdam.

Een zorg voor de minister is het toenemende aantal verkeersgewonden. Dat daalde al minder snel dan het aantal verkeersdoden, maar de laatste jaren neemt dat aantal toe.

Het aantal dodelijke slachtoffers onder motorrijders was 70 vorig jaar. Dit betekent een stijging ten opzichte van 2008, toen er 67 slachtoffers te betreuren waren. "Het aantal verongelukte motorrijders is een voortdurende bron van zorg voor ons", zegt Patrice Assendelft, directeur van de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV).

"Daarom blijven wij volharden in ons beleid van een goede voorlichting aan motorrijders en het ontwikkelen en propageren van voortgezette rijopleidingen. Ook zullen we doorgaan met het attenderen van automobilisten op de aanwezigheid van motorrijders tijdens de bewuste eerste weekends van het jaar waarin altijd de meeste slachtoffers vallen




Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Smells like rubber

Yvil

Who the f*ck haalt daar ook in  :shock: :banghead4rv:

Joepie1958

hij mocht niet terug over die dubbele gele streep :-X wat een idioot, als het een auto was geweest was het einde verhaal :twisted:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

BMWhub

#651
gelukkig had hij een helm op :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=ONgxXpRilM0
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Steefke™

Smells like rubber


Varaderos

Let op die handjes.  :-X...  wat heb ik nu verkeerd gedaan ??????
Motorcycling is not a crime

De Sjeng

Citaat van: Varaderos op 01 juni, 2010, 13:25:56
Let op die handjes.  :-X...  wat heb ik nu verkeerd gedaan ??????

Het was meer van.... heb ik nog vel op mijn handen.... :yes6rs:
God Forgives, I Don't

SuzukiLimburg

Net even een stukje gaan rijden over het circuitje. Voor mij sinds vorig jaar de eerste rit op 17 km na  :oops:
Op een gegeven moment rij ik Noorbeek uit en steek ik even later de provinciale weg over richting Slenaken/Epen.
En daar hebben ze blijkbaar opnieuw geasfalteerd en daar losse steentjes overheen gelegd :guns:
Dus ik maar enigzins rustig aan gedaan totdat ik op enig moment dacht dat het voorbij was.
Bij het uitrijden van Slenaken echter heb je een scherp draai links omhoog en daar stonden alweer borden die waarschuwen voor steentjes.
En je raadt het al, in die bocht lag een brommertje op de weg, zo'n nep Super Motard met 50cc. Helemaal doorgeschoven tot op de andere weghelft en net gebeurd.
Ene zonder helm die stond alweer recht en had zo te zien behoorlijk pijn aan zijn arm en een andere had wel een helm op en zat versuft op een muurtje.

Ik ben er langs gereden maar ben niet gestopt. Ik had hen namelijk eerder met een behoorlijk rotgang door de bebouwde kom zien vliegen. Ik hield ze in ieder geval niet bij (en probeerde dat ook niet vanwege de snelheid).
Hopelijk hebben ze er iets van geleerd.
Van de andere kant is het levensgevaarlijk om die wegen zo vol te gooien met steentjes.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Steefke™

Blijkbaar is dat de nieuwste trend. Om te kunnen besparen op de onderhoudskosten van de wegen pleuren ze ze maar vol met split. In de gemeente Stein hebben ze daar ook een handje aan. :evil:. In midden-limburg hebben ze de 60 km wegen uitgevonden. Daar maken ze er een 60 km zone van als er gaten in het asfalt beginnen te komen. Hebben zij de rug vrij. :guns: En wij maar wegenbelasting betalen. :twisted:
Smells like rubber

Gassie

Citaat van: SuzukiLimburg op 04 juni, 2010, 22:52:10
Net even een stukje gaan rijden over het circuitje. Voor mij sinds vorig jaar de eerste rit op 17 km na  :oops:
Op een gegeven moment rij ik Noorbeek uit en steek ik even later de provinciale weg over richting Slenaken/Epen.
En daar hebben ze blijkbaar opnieuw geasfalteerd en daar losse steentjes overheen gelegd :guns:
Dus ik maar enigzins rustig aan gedaan totdat ik op enig moment dacht dat het voorbij was.
Bij het uitrijden van Slenaken echter heb je een scherp draai links omhoog en daar stonden alweer borden die waarschuwen voor steentjes.
En je raadt het al, in die bocht lag een brommertje op de weg, zo'n nep Super Motard met 50cc. Helemaal doorgeschoven tot op de andere weghelft en net gebeurd.
Ene zonder helm die stond alweer recht en had zo te zien behoorlijk pijn aan zijn arm en een andere had wel een helm op en zat versuft op een muurtje.

Ik ben er langs gereden maar ben niet gestopt. Ik had hen namelijk eerder met een behoorlijk rotgang door de bebouwde kom zien vliegen. Ik hield ze in ieder geval niet bij (en probeerde dat ook niet vanwege de snelheid).
Hopelijk hebben ze er iets van geleerd.
Van de andere kant is het levensgevaarlijk om die wegen zo vol te gooien met steentjes.
slenaken is inderdaad een ramp er is daar wat fout gegaan kennelijk met teren daar laat de toplaag los hebben ze er inderdaad van dat fijne zand erop gegooid
het is iig niet meer de mooiste bocht
KTM SMT 2011

BMWhub

Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair