De stap naar leer... What to know???

Gestart door Yvil, 26 juni, 2009, 14:35:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yvil

Hey mensen,

Ik ben toch sterk aan het overwegen om een leren pak te gaan kopen. Ik wil dan wel
meteen wat degelijks kopen en mijn voorkeur gaat absoluut uit naar een 2 delig-combipak.

Laten we zeggen het kost wat het kost, maar het hoeft niet onnodig duur!!

Wat ik graag zou weten zijn de volgende dingen:

- Zijn er merken die er met kop en schouders bovenuit steken?
- Zijn er merken die vooral prijs-kwaliteit verhoudingsgewijs extra interesant zijn?
- Waar op te letten bij het aanpassen? Ik vind namelijk dat die dingen (ik hoop alleen
als ze nieuw zijn) niet echt lekker zitten. :dunno:
- Waar is het de moeite waard eens te gaan shoppen? Dus waar hebben ze een uitgebreid
aanbod, of waar hebben ze wel eens leuke aanbiedingen?
- Enz. enz. enz.

M.a.w. wie heeft nuttige tips, meningen of andere opmerkingen die van pas kunnen komen?

Let me know!!

ps.
Momenteel vind ik Berik erg mooie pakken hebben!! Vooral omdat die nogal wat keuze hebben
uit zwart/wit/grijze pakken. Daar gaat mijn voorkeur heen uit i.v.m. het bij elke motor passen :mrgreen:
(en dan zoveel mogelijk wit en grijs  :yes6rs:) Hadden nu een mooie aanbieding voor een 60% kangaroo
leren pak voor €599,- Dit is alleen een 1 delig pak en dat heb ik toch liever niet :(

Joepie1958

Ik weet niks van leren pakken, wel dan ze dan leren pijpen hebben, maar cangaroo leer lijkt me meer iets voor off-road, kun je flinke sprongen mee maken :mrgreen:

Ik denk dat je zo'n pak moet aantrekken en vervolgens op je motor gaan zitten en dan kijken of alles nog goed zit, maar de leather-boys zullen je nog wel wat tips geven :worship-cool:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Mounty

nou, ik had eerst (heb ik nog steeds) een textiel jas en broek, beviel goed maar de broek en jas waren vaak te warm...
toen kreeg ik een combi in leer, geweldig, zit goed, al is het wat stijfjes in het begin...eerste maanden goed blijven invetten en veel gebruiken. Was beter dan mijn textiel jas die ik nu nog alleen bij regen of koude aandeed. Toch als het warm weer was zweete ik me kapot in dat leer, ook tijdens het rijden. Voor een buitentemp tot 20 graden is het een heerlijk pak, maar daarna te weinig "tochtgaten" dwz ventilatie. Voor de echte warme dagen heb ik me nu een andere jas en broek gekocht..textiel maar dan luchtig en als ik de voering eruithaal zelfs doorwaai...nadeel is weer als het zou gaan regenen is het pak niet waterdicht zonder de binnenvoering.
Ow ja, de broek had geen standaard heupprotectie, de overige protectie wel. Die heb ik er dan maar los bijgekocht.
Nadeel van dit pak is wel weer dat het door zijn luchtigheid, wat overigens heerlijk rijden is bij dit zonnig weer, het niet te strak om je heen zit en zelfs wappert bij wind en hogere snelheden..met het leren en dat andere textielpak had ik dat niet.

Waaraan leer zou moeten voldoen als ik weer een leren pak zou kopen.... Coldblack....zonafstotend zeg maar, ventilatieopeningen en het liefst een voering die je eruit kan halen voor eens te wassen...al dat zweet..pfff

ben benieuwd wat je gaat kopen..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

Ik heb een complete leren combi met GoreTex en zowel broek als jas zijn 100% waterdicht.
Het is inderdaad behoorlijk warm maar het is te doen.
In de jas zitten diverse ventilatieopeningen met een ritssluiting zodat het toch lekker kan doortochten.
Het leer is dik genoeg voor een eventuele valpartij en er zitten ook protectoren in jas en broek.
Aangezien er GoreTex in zit zal dit ook eens af en toe gereinigd moeten worden, het luie zweet er uit, dit kan gewoon compleet in de wasmachine met leer en al en met een wolwasmiddel, om te drogen leg je het pak buiten.
Ik wil niet meer zonder en heb er wel wat voor over. (compleet +/- 1000 euro.)
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

@Nippon

Citaat van: QuattroFrits op 27 juni, 2009, 10:19:03
Ik heb een complete leren combi met GoreTex en zowel broek als jas zijn 100% waterdicht.
Het is inderdaad behoorlijk warm maar het is te doen.
In de jas zitten diverse ventilatieopeningen met een ritssluiting zodat het toch lekker kan doortochten.
Het leer is dik genoeg voor een eventuele valpartij en er zitten ook protectoren in jas en broek.
Aangezien er GoreTex in zit zal dit ook eens af en toe gereinigd moeten worden, het luie zweet er uit, dit kan gewoon compleet in de wasmachine met leer en al en met een wolwasmiddel, om te drogen leg je het pak buiten.
Ik wil niet meer zonder en heb er wel wat voor over. (compleet +/- 1000 euro.)

nou Frits jij durft zeg, 1000€ in de trommel stoppen  :lol:

een vuil pak geeft status  :mrgreen:

QuattroFrits

Citaat van: BoxerQ op 27 juni, 2009, 17:58:56
Citaat van: QuattroFrits op 27 juni, 2009, 10:19:03
Ik heb een complete leren combi met GoreTex en zowel broek als jas zijn 100% waterdicht.
Het is inderdaad behoorlijk warm maar het is te doen.
In de jas zitten diverse ventilatieopeningen met een ritssluiting zodat het toch lekker kan doortochten.
Het leer is dik genoeg voor een eventuele valpartij en er zitten ook protectoren in jas en broek.
Aangezien er GoreTex in zit zal dit ook eens af en toe gereinigd moeten worden, het luie zweet er uit, dit kan gewoon compleet in de wasmachine met leer en al en met een wolwasmiddel, om te drogen leg je het pak buiten.
Ik wil niet meer zonder en heb er wel wat voor over. (compleet +/- 1000 euro.)

nou Frits jij durft zeg, 1000€ in de trommel stoppen  :lol:


een vuil pak geeft status  :mrgreen:


:mrgreen: Geld moet rollen.  :yes6rs:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

Citaat van: QuattroFrits op 27 juni, 2009, 19:49:50


:mrgreen: Geld moet rollen.  :yes6rs:


wapperen en ritselen vind ik persoonlijk een mooier geluid dus..

Geld moet wapperen  :yes6rs:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

the Stig

Ik heb een 1 delig pak van berik.

Op zich ben ik er wel tevreden mee alleen als ik het nog eens moest doen kocht ik me een 2 delige. (is toch iets praktischer)

Voor de rest gewoon passen en kijken wat lekker zit en wat je wil. (wel ff erop letten dat de naden dubbel gestikt zijn)

Motzippaldy

Ik heb 2 delig leren pak. Voor me nooit meer 2 delig alleen 1 delig  :yes6rs:
Proud on the South  

Yvil

Citaat van: the Stig op 29 juni, 2009, 21:54:44
Ik heb een 1 delig pak van berik.

Op zich ben ik er wel tevreden mee alleen als ik het nog eens moest doen kocht ik me een 2 delige. (is toch iets praktischer)

Voor de rest gewoon passen en kijken wat lekker zit en wat je wil. (wel ff erop letten dat de naden dubbel gestikt zijn)

Thnx, zal ik zeker op letten. :yes6rs:

Mounty

Citaat van: Motzippaldy op 29 juni, 2009, 22:00:33
Ik heb 2 delig leren pak. Voor me nooit meer 2 delig alleen 1 delig  :yes6rs:
2 delig kun je toch aan elkaar ritsen...of juist los ritsen als het erg warm is.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Yvil

Citaat van: YZF_Ron op 29 juni, 2009, 22:35:58
Citaat van: Motzippaldy op 29 juni, 2009, 22:00:33
Ik heb 2 delig leren pak. Voor me nooit meer 2 delig alleen 1 delig  :yes6rs:
2 delig kun je toch aan elkaar ritsen...of juist los ritsen als het erg warm is.

Dat zou ook mijn argument voor een 2delig pak zijn  :dunno:

Mounty

kijk iig ook voor voldoende ventilatie mogelijkheden..of een bidonhouder om je vocht op peil te houden :yes6rs:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Yvil

Citaat van: YZF_Ron op 29 juni, 2009, 22:53:52
kijk iig ook voor voldoende ventilatie mogelijkheden..of een bidonhouder om je vocht op peil te houden :yes6rs:

:thumbsup:

Nog meer aandachtspunten???

the Stig

Citaat van: YZF_Ron op 29 juni, 2009, 22:35:58
Citaat van: Motzippaldy op 29 juni, 2009, 22:00:33
Ik heb 2 delig leren pak. Voor me nooit meer 2 delig alleen 1 delig  :yes6rs:
2 delig kun je toch aan elkaar ritsen...of juist los ritsen ALS JE MOET PISSEN.

:mrgreen: