Back in Town !

Gestart door HD4ever, 27 juni, 2009, 09:16:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HD4ever

Hi Folks,

Ik ben sind gisteravond weer terug in het dorp. Het was een leuke trip, maar de weersomstandigheden in de bergen waren zeer slecht. Door een koufront over de Alpenlanden afgelopen week lag overdag de gevoelstemperatuur boven de 1000 meter tussen de 4°C en 7°C en s'nachts kon het vriezen en sneeuwen. We hebben dus de trip flink aangepast om niet in zwaar noodweer terecht te komen. :oops:

Hier enkele pics en een kort verlag.

The Iron Horse gepakt en gezakt op weg naar de Bodensee.


Bij aankomst aan de bodensee konden de trilplaten in de 'garage'.


Aan de Bodensee werdt het ook zeer slecht weer en kregen we van de 'locals' het advies om niet verder te trekken naar Tirol en Voralberg wegens zwaar noodweer en sneeuw, dus ging het vanaf de bodensee door zware regen richting Noordwesten richting Strassbourg.


In het Zwarte woud werd het weer steeds beter en hebben we een aantal dagen liggen rond touren. Daarbij heb ik de Schwarzwaldhochstrasse wel 3 keer 'moeten' rijden. :D
Zondag kwam er vanuit Nederland nog eentje met de brommer bij ons aanpikken en ging het dan via Frankrijk door de Vogezen en het Jura gebergte weer terug naar het zuiden.

Ergens kwam ik in het bos dit ding nog tegen. Wat je ermee moet  ???








Ergens in de buurt van Epinal hebben we ons tentje opgezet op een vrijwel lege camping. Ik had deze trip mijn kleine tentje bij me. Het is de Coleman Avior X3 met een gewicht van 2,95 kilo. Voor een persoon ruim voldoende, maar er passen ook 2 luchtbedden in. Opzetten in minder dan 5 minuten.


In de avond werd het erg koud en hebben we van de grilplaats op de camping een kampvuur gemaakt  :-X




Het vuur en het nodige 'Feuerwasser' lieten ons de nacht overleven.


De volgende dag ging het verder naar het zuiden richting Pontarlier aan de Zwitserse grens. Daar aangekomen was er een blokkade bij de ingang van de camping.  ;)


De volgende dag was het schitterend weer en trokken we over de passen Zwitserland binnen voor een trip langs het meer van Neuchatel, meer van Geneve en het Franse 'Lac de Youx'.


Vanuit Frankrijk ging de trip dan terug richting noorden, waar we dan in de avond het Duitse Saarland binnen reden. Hier is het met de glooiende heuvels ook heel mooi rijden. Helaas is in Frankrijk mijn fototoestel defect geraakt  :evil:

Na nog een dagje langs de Moezel en door Luxembourg waren we gisteravond weer terug met precies 2424 km op de teller, waarvan maximaal 200 km autosnelweg.  :yes6rs:

grtz HD4ever.  ;)





"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

@Nippon


" Ergens kwam ik in het bos dit ding nog tegen. Wat je ermee moet " 

tis een danscirkel  :lol:
kleren uit  :yes6rs: dansen en huppelen


leuk tripke :worship-cool:  lekker spartaans  :twisted:

QuattroFrits

Leuke trip en mooie foto's, vooral die foto van mijn broer............(de blokkade)
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Steefke™

nice, :yes6rs: soms zou je willen dat de kids hun eigen boontje konden doppen zodat je ook dit soort toerkes kon maken. Ze zijn pas 5 en bijna 7 :(
Smells like rubber

@Nippon

Citaat van: Steefke™ op 27 juni, 2009, 22:18:19
nice, :yes6rs: soms zou je willen dat de kids hun eigen boontje konden doppen zodat je ook dit soort toerkes kon maken. Ze zijn pas 5 en bijna 7 :(


die tropenjaren heb ik achter de rug  :mrgreen:

HD4ever

Citaat van: YZF_Ron op 27 juni, 2009, 09:33:39
sjun tripke  :worship-cool:

Nog een Youtube riding filmpke van de trip tijdens een tourtochtje door het schwarzwald.
Vergeet niet op HQ ( Hoge kwaliteit ) te drukken rechtsonder in het venster !
Klik op : http://www.youtube.com/watch?v=RaiVuPsuRN0

Have fun  ;)

HD4ever.
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Timeeh

Lekkere trip!  :lol: En een sjoen filmpke!

QuattroFrits

Very nice,  :yes6rs:
Jammer dat er geen goede steady shot op zit.  :lol:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

DeWitte

mooie pics en verslag zoals van HD4ever gewend :worship-cool:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Leuk filmke,  :cool: leuke achtergrondmeziek, :worship-cool: ich mis allein ut geluid van die trilplate :mrgreen:
Smells like rubber

Motzippaldy

5 * heb ik gegeven  :cool:
Proud on the South  

the Stig

Idd leuk filmpje  :thumbsup: en leuk ritje  :mrgreen:

limbofighter

Flex lasapparaat hamer en beitel voor het bouwen van een fightertje

Jos_Merkelbeek

Mooie foto's en mooie motor.
Wellicht hebben we vorige week nog op elkaar gezwaaid, want ik was ook in de Alpen. Het weer was inderdaad erg wisselvallig, regen, sneeuw maar ook stralende zon.
BMW 1150 GSA,  transalp op nopjes