HELP!! Onze papegaai is gestolen! Beloning voor de tip €1000!!

Gestart door Yvil, 09 augustus, 2009, 09:18:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

B-Witch

Vanmorgen nog gehoord op L1 Radio.
Hopelijk helpt het bij het terugvinden van jullie Kaya  :yes6rs:
You may own the bike, but the bike possesses you.

the Stig

Ik gister op NU.nl het filmpje gezien.

succes met het terugvinden

Yvil


Yvil

Vrienden, collega's,  kennissen en alle andere mensen die met ons mee hebben geleefd, gezocht en hun steun hebben betuigd. Het is dat ik niet gelovig ben, anders zou ik het een wonder noemen!! Maar tegelijkertijd weet ik ook eigenlijk geen betere benaming, dan een wonder, hiervoor.

Ons meisje is terug!! Kaya is weer thuis!!

Vrijdag zouden we een nieuwe papegaai gaan kopen die we al hadden besproken bij de papegaaienspeciaalzaak Dieca in Horn. Dat is dezelfde zaak waar we Kaya ook hebben gekocht. Alleen kregen we donderdag een onverwacht en ongelofelijk telefoontje van diezelfde zaak. Wat is er nu gebeurd:

Iemand is met onze Kaya naar Dieca gegaan om haar daar te koop aan te bieden. Ze werd daar aangeboden als een 4 maanden oud, ongeringd en handtam Edel popje. Sjaak, de oplettende eigenaar van Dieca, welke normaal gesproken NOOIT een vogel koopt die op deze wijze wordt aangeboden, dacht haar te herkennen als zijnde Kaya, maar heeft niks laten merken. Ieder ander mens zou haar wellicht niet herkend hebben, maar hij is niet de eerste de beste op het gebied van papegaaien. Daarbij waren de vleugels van Kaya een week voordat ze gestolen is nog door hem en Maryleen geknipt. Dit doen ze bij Dieca toevallig op een manier zoals niet veel anderen in Nederland dit doen. De aangeboden vogel was op exact dezelfde manier geknipt en ook het kale plekje op haar hoofd kwam overeen met  een plekje dat we bij Kaya door Sjaak hadden laten checken.

Het vermoeden dat dit Kaya daadwerkelijk was werd zelfs zo sterk dat hij het Edel papegaai popje heeft gekocht!! Dit omdat deze persoon Kaya anders weer mee had genomen en we dan niks hadden geweten. Vervolgens heeft Sjaak ons gebeld met de voorzichtige mededeling dat hij een popje van iemand had gekocht waarvan hij sterk het vermoeden had dat dit Kaya wel eens zou kunnen zijn. Of wij misschien langs konden komen om te kijken of het haar daadwerkelijk was!!

Jullie kunnen je voorstellen dat we zo snel mogelijk daarheen zijn gegaan en toen we haar zagen wisten we het gelijk. Onze Kaya is weer bij ons, al kan ik het zelf nog steeds niet geloven. Saskia kan alleen nog maar lachen en vertelt het aan iedereen die het horen wil. 

We kunnen niet beschrijven hoe dankbaar we Sjaak en Maryleen zijn voor hun oplettendheid, het snelle handelen en het risico dat ze voor ons hebben gelopen door zo'n dubieuze vogel daadwerkelijk te kopen, puur op basis van een vermoeden en hun gevoel.

Laat ik het zo stellen, Dieca is niet voor niks uitgeroepen tot de beste papegaaienspeciaalzaak van Nederland!! Als de nazorg en begeleiding van papegaaien bij hun nieuwe baasjes bij Dieca niet zo hoog in het vaandel hadden gestaan hadden zij Kaya natuurlijk nooit herkend en was ze waarschijnlijk nooit meer bij ons terug gekomen. Dus Sjaak en Maryleen, jullie zijn geweldig!! Onze dank is onvoorstelbaar groot!

Inmiddels, één dag verder, is Kaya weer helemaal de oude. Gisteren, nadat we haar opgehaald hadden, hebben we haar op advies van Sjaak en Maryleen, met pijn in het hart, in haar vertrouwde kooi gezet om even volledig tot rust te komen. Het liefste hadden we haar natuurlijk de hele avond plat geknuffeld en gekroeld.
Na vanochtend een heerlijk lange douche genomen te hebben, waar ze geen genoeg van kon krijgen, hebben we haar op haar boom in de woonkamer gezet en vers fruit voor haar gesneden. Dit heeft ze heerlijk opgegeten, met het gebruikelijke slagveld tot gevolg, om vervolgens met haar favoriete speeltje te gaan spelen als of er niks gebeurd is. Fantastisch!!

Langs deze weg willen wij iedereen bedanken die een steentje heeft bijgedragen in de moeilijke tijd dat Kaya weg was. Het heeft ons heel erg goed gedaan om te merken hoeveel mensen toch begaan waren met ons lot en de onbaatzuchtige acties die hieruit volgden. Mensen die vrijwillig stukken plaatsten op sites en forums, er in radioprogramma's tijd aan besteedden, beloningen uitloofden om ons te helpen, of simpelweg verkoopsites in de gaten hielden of ze daar niet werd aangeboden. Bedankt, bedankt, bedankt!!!


Met vriendelijke groet,

Een zeer gelukkige Yvo & Saskia

BMWhub

tof van Sjaak en gefeliciteerd met de thuis komst van KAYA  :yeah: :thumbsup:
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

B-Witch

Heel fijn dat Kaya terug is,
Wat gaat Saskia nu doen?
Haar weer mee naar de winkel nemen??
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

van harte, wij (P en ik) hebben Saskia gisteravond in de kroeg al gefeliciteerd. Weten jullie wel wie haar nou had meegenomen? Doe je geen aangifte of mik je um een baksteen door zijn venster?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

van harte proficiat met het terugkrijgen van jullie kindje. Ben erg blij voor jullie.

en idd..die gene wat hem verkocht heeft aan Dieca, heeft Sjaak wel de gegevens van die?
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Timeeh

Hoppa... Mooi verhaal man! :lol:. Fijn dat t beessie terug is!!
Ik vraag me dan ook af wat de heren hierboven zich afvragen!  :twisted:

QuattroFrits

Saskia en Yvo, van harte gefeliciteerd met de terugkomst van Kaya.
Ook Dieca Hartelijk bedankt voor de medewerking.
En voor de persoon die hem gejat heeft, ik hoop dat je handen er af vallen en stikt in dat wat je van het verkregen geld koopt.  :evil:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

the Stig

Citaat van: Timeeh op 05 september, 2009, 09:41:15
Ik vraag me dan ook af wat de heren hierboven zich afvragen!  :twisted:

:stupid:

En idd gefeliciteerd.
Fijn dat jullie Kaya weer terug hebben

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Toledo

BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

Road Racing Tonnie

Ontzettend goed om te horen, dat hij weer terug is, geniet er maar van.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Yvil

#29
Aangezien Sjaak het op dat moment natuurlijk wel vermoede, maar niet 100% zeker wist dat het
Kaya was heeft hij die gast natuurlijk niet ter plaatse neer geknuppeld. Ook al bleek vrij snel dat
het geen zuivere koffie was... Hij heeft er gewoon voor gezorgt dat hij Kaya daar kon houden en
heeft wel geprobeerd gegevens van die vent te krijgen onder het mom van "Wat als er iets met
die vogel is? Waar kan ik u dan bereiken, of als ik interesse in nog meer Edels heb..."

Maar daar ging die pipo natuurlijk niet op in. Nu hebben we alleen een signalement door gegeven
aan de politie, maar daar gebeurt toch niks meer mee. Mocht hij zich daar ooit nog vertonen dan
zal hij niet meer weg komen, maar ook die kans is nihil.

Lang verhaal kort. Die gast is er mee weg gekomen, maar wij hebben ons meisje terug. Niet ideaal,
maar goed genoeg voor ons. Al zouden we hem het liefste idd in een kooitje stoppen en de hele dag
met een stok prikken of zo... Ik roep maar wat.

Thnx voor de reacties  :thumbsup:

En @ Dwars en P, de groeten terug  :mrgreen: Jammer dat ik uit moest spelen!!


Oh ja,

Citaat van: Suzuki-Girl© op 05 september, 2009, 07:51:57
Heel fijn dat Kaya terug is,
Wat gaat Saskia nu doen?
Haar weer mee naar de winkel nemen??

Ik zal binnenkort even wat foto's plaatsen. Ze gaat inderdaad gewoon weer mee.
Alleen zit ze nu in een hele grote voliere met een ketting en hangslot er op. Daar
komt nog een extra alarm op en ze wordt eind deze week gechipt (al zou dat niet
helpen bij het voorkomen van natuurlijk). Maar er komt nu gewoon niemand meer
bij aangezien Sas de sleutel om haar nek heeft hangen  :yes6rs: