Vorig jaar heb ik bij het afsluiten van een autoverzekering een Garmin Nuvi kado gekregen.
En omdat de Mio Moov niet echt geschikt is om te navigeren op de motor (vermijd snelwegen kent ut kreng niet), heb ik dit weekend gereden met de garmin.
Deze heeft wel de functie om snelwegen, veerponden en carpoolstroken te vermijden.
Ik moet zeggen, op zich werkt de Nuvi goed.
Wat mij dus wel opviel is dat wanneer je instelt vermijd snelwegen, en dan snellere route, je getrakteerd wordt op een route met een hoog toeristisch gehalte.
De Nuvi navigeert je over de kleinere wegen.
In Duitsland zelfs de K wegen.
Of het de snelste route binnendoor is betwijfel ik, omdat hij systematisch de provinciale wegen mijdt krijg je best rare routes.
Zo reden wij vandaag via Kerkrade, naar Landgraaf en vandaar uit via Geilenkirchen.
Op een gegeven moment zag ik op de borden Sittard en Gangelt staan, maar de Nuvi besloot om ons binnendoor over heel leuke wegen naar Heinsberg te sturen. Een omweg van ca 30 km tot bij ons thuis.
Op zich niet erg allemaal, maar wanneer je grotere afstanden wil afleggen, is dit natuurlijk niet zo'n super optie.
De Nuvi is goed leesbaar en ook met handschoenen aan heel goed te bedienen.
(ik heb een steun en tasje gekocht, zodat ik de navigatie nu ipv in de tanktas fijn voor me op het stuur heb).
Mijn conclusie is nog altijd: TomTom is de betere, Garmin Nuvi kan dar absoluut niet aan tippen.
Even doorsparen dus voor de Tom Tom Rider met Onroute....