Valentino Rossi derde tijdens sportscar debuut

Gestart door DeWitte, 24 november, 2009, 05:28:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Valentino Rossi is tijdens de 6-uurs sportscar race van Vallelunga derde geworden in zijn klasse. De MotoGP wereldkampioen maakte met deze uitslag, ondanks technische problemen, een zeer respectabel sportscar debuut.

Rossi reed de langeafstandsrace in een door Kessel Racing geprepareerde Ferrari 430GT (GT3) met startnummer 46 samen met Alessio Salucci en Andrea Ceccato. Rossi eindigde de race negen ronden door onvoorziene technische problemen en daaruit voortkomende pitstops achter de klassenwinnaar. Zonder de problemen was een hogere klassering zeker mogelijk geweest.

In het algemeen klassement eindigde Rossi op de elfde plaats. Met deze prestatie werd de Italiaan geprezen door de concurrentie, inclusief eindoverwinnaar Thomas Biagi. "Ik ben een tijdje achter Valentino blijven rijden om te zien hoe hij het op vier wielen doet en ik was zeer positief verrast. Hij is echt een klasse apart. Ik wil Valentino bedanken voor de extra aandacht die de Italiaanse autosport door hem gekregen heeft," aldus 2007 FIA-GT kampioen Thomas Biagi.

Bron: crash
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away