Hoofdmenu

Autopraat

Gestart door Yvil, 24 november, 2009, 21:34:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Steefke™

dinsdag krijg ik mijn Caddy (van het werk) Net 10 maanden oud, met airco alles electrisch, cruiscontr. regencensors lichtcensors antislip dif en nog meer van dat gedoe. Er zit bijna even veel op als onze beemer. Dan ken ik der golf in de verkoop gooien.

Iemand interesse? Tis een Golf td 96 met veel extra's
Smells like rubber

Yvil

Citaat van: Steefke™ op 28 november, 2009, 19:38:52
dinsdag krijg ik mijn Caddy (van het werk) Net 10 maanden oud, met airco alles electrisch, cruiscontr. regencensors lichtcensors antislip dif en nog meer van dat gedoe. Er zit bijna even veel op als onze beemer. Dan ken ik der golf in de verkoop gooien.

Iemand interesse? Tis een Golf td 96 met veel extra's


Been there, done that... Wellicht dat je iemand anders er blij mee kunt maken  ;)


Kan iemand me meer vertellen over de effecten van chiptunen op een motorblok?

Ben namelijk de volgende tegen gekomen:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//auto.marktplaats.nl/seat/291209785-dikke-ibiza-165-pk.html

Gaan er al alarmbellen rinkelen bij deze advertentie? Roept u maar!!
@ Dwars, jij met je handels ervaring?  :mrgreen: Interessant of niet?

Nu niet voor die extra pk's, maar meer omdat het gewoon de uitvoering is die ik graag zou willen
met alle mogelijke opties. Daarbij is de km stand relatief (tot andere op het internet) laag. Het enige
dat me minder goed ligt is dat hij zo te lezen van een jeugdig iemand is geweest met alle risico's van
dien.


Steefke™

Citaat van: Yvil op 28 november, 2009, 20:29:24
Citaat van: Steefke™ op 28 november, 2009, 19:38:52
dinsdag krijg ik mijn Caddy (van het werk) Net 10 maanden oud, met airco alles electrisch, cruiscontr. regencensors lichtcensors antislip dif en nog meer van dat gedoe. Er zit bijna even veel op als onze beemer. Dan ken ik der golf in de verkoop gooien.

Iemand interesse? Tis een Golf td 96 met veel extra's


Been there, done that... Wellicht dat je iemand anders er blij mee kunt maken  ;)


Kan iemand me meer vertellen over de effecten van chiptunen op een motorblok?

Ben namelijk de volgende tegen gekomen:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//auto.marktplaats.nl/seat/291209785-dikke-ibiza-165-pk.html

Gaan er al alarmbellen rinkelen bij deze advertentie? Roept u maar!!
@ Dwars, jij met je handels ervaring?  :mrgreen: Interessant of niet?

Nu niet voor die extra pk's, maar meer omdat het gewoon de uitvoering is die ik graag zou willen
met alle mogelijke opties. Daarbij is de km stand relatief (tot andere op het internet) laag. Het enige
dat me minder goed ligt is dat hij zo te lezen van een jeugdig iemand is geweest met alle risico's van
dien.



185000 met een chippie staan laten. Een gemiddeld standaard vw blok gaat tussen de 250.000 tot 300.000 mee. Als je zo iets gaat chippen gaat er een derde van de levensduur vanaf. 200.000 en je kunt hem weggooien.
Smells like rubber

Mounty

Citaat van: Steefke™ op 28 november, 2009, 20:46:41


185000 met een chippie staan laten. Een gemiddeld standaard vw blok gaat tussen de 250.000 tot 300.000 mee. Als je zo iets gaat chippen gaat er een derde van de levensduur vanaf. 200.000 en je kunt hem weggooien.

:stupid: ik liet m nog staan al zou die niet gechipt zijn...jeugdig iemand en veel kilometers zijn dan de tegens,,
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

SuzukiLimburg

Sorry hoor...maar waarom zou door chippen de levensduur van een blok met een derde verminderen???
Volkswagen gebruikt die chips zelf ook in hun blokjes. Alle 1.9 TDI blokjes zijn bijvoorbeeld hetzelfde, maar toch varieert het vermogen van 90, 105, 115 en 130 pk. Heeft dat blok met 130 pk dan een levensduur van 1/3 van dat van 90 pk?

En een VW blok gaat ook wel langer mee dan 250.000 km als het regulier onderhouden wordt. Op het VW forum zitten een hele hoop jongens met km-standen van rui 2 ton en er zijn er zelfs met meer dan 5 ton op de klok.

Overigens merk ik uit de advertentie niet op dat het om een jeugdig persoon gaat. De auto ziet er netjes uit en is helemaal origineel op de chip na. Prijs is ook nog niet zo slecht. Als je interesse hebt in deze Ibiza zou ik zeggen ga eens kijken en laat je niet teveel tegenhouden door wat anderen ervan vinden. 185.000km is niks voor zo'n auto, hij is net pas ingereden  :mrgreen:
Let wel goed op of de waterpomp, dynamo en distibutieriem recent vervangen zijn, want dat zit er rond deze kilometerstanden aan te komen.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Toledo

chippen doe je als je meer prestaties verlangt , het zegt meestal iets over de bestuurder, en zijn rijgedrag.
Laat je niet verblinden door de schoonheid die hij uitstraalt. Remschijven en koppeling kunnen bij die kmst ook matig zijn. Het kan een hele goede auto zijn, maar kan onderhuids ook al veel slijtage hebben aan onderdelen wat misschien al de reden van verkoop is. Laat je niet verrassen
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

DeWitte

tsja, met die km's zal ie veel autoweg hebben gezien en als jij er weg van bent, goed, heel goed laten keuren door een bevriend monteur. Wat Toledo al zegt, remmen opmeten, compressie meten en vooral naar oude schade's loeren. Interieur checken, meestal bij dit soort B merken (sorry) is de kwaliteit van de stof en afwerking etc niet echt geweldig, ook pedalen/stuur/schakelpook checken op slijtage. Oftewel laat je niet verblinden en zeker niet geven wat ie vraagt ;).

Maar een auto in Gelderland gaan kopen doe je meestal niet (althans weinig mensen), je hebt weinig kans om die auto goed na te kijken zo ver weg en ff halve dag oprijden voor een Ibiza doe je niet zo snel. kijk eens in duitsland, daar vind je diesels met weinig km's www.mobile.de toetst als postcode 52134 in (Herzogenrath) en kijk wat er hier in de buurt van kerkrade bijv. staat. Het invoeren stelt echt geen reet voor.  :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Citaat van: Toledo op 29 november, 2009, 01:02:38
chippen doe je als je meer prestaties verlangt , het zegt meestal iets over de bestuurder, en zijn rijgedrag.
Laat je niet verblinden door de schoonheid die hij uitstraalt. Remschijven en koppeling kunnen bij die kmst ook matig zijn. Het kan een hele goede auto zijn, maar kan onderhuids ook al veel slijtage hebben aan onderdelen wat misschien al de reden van verkoop is. Laat je niet verrassen

:stupid:

meer prestaties = meer gas geven = meer slijtage = levensduur verkorting.

@ Suzukilimburg Met een 5 ton bollen lukt je alleen als je zelf moteur bent (vergeet niet dat het op het volkswagen forum bijna allemaal hobbisten ziijn). iemand die naar de garage moet kan dan ieder keer z'n beurs trekken. Ik maak mijn auto's altijd zelf en sleutel al rium 25 jaar aan die hokken maar 5 ton met een blok zonder dat er een brandstofpomp, verstuiver of een nokkenas moet vervangen worden gaat je zelfs met een benz een VW of een Toyota niet lukken. Dat lukt alleen als je je altijd aan de snelheid houd en nooit iets van het hok vergt.
Smells like rubber

Desmo-devil

Mijn passat TDI 115 pk had ruim 350.000 op de teller en was volgens mijn monteur motorisch nog lang niet op.
Het is dat er wat andere gebreken begonnen op te spelen, zoals electrische ramen die kapot gingen en meer van die ongein anders reed ik dat kreng nu nog, en rustig rijden ? moi ? echt niet.
Dus mijn ervaring met VW tdi , oersterk !!!!

QuattroFrits

Citaat van: Toledo op 29 november, 2009, 01:02:38
chippen doe je als je meer prestaties verlangt , het zegt meestal iets over de bestuurder, en zijn rijgedrag.
Laat je niet verblinden door de schoonheid die hij uitstraalt. Remschijven en koppeling kunnen bij die kmst ook matig zijn. Het kan een hele goede auto zijn, maar kan onderhuids ook al veel slijtage hebben aan onderdelen wat misschien al de reden van verkoop is. Laat je niet verrassen

Ik wil mijn Audi ook al lang laten chippen, wat ben ik nu voor bestuurder en hoe is nu mijn rijgedrag ?
Iemand die het weet mag het zeggen.












Volgens mij is dat een vreemde uitspraak die maar af en toe waar is.
Ik vind mij zelf dus een normale rijder.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

BeemerBert

Citaat van: QuattroFrits op 29 november, 2009, 21:00:34
Citaat van: Toledo op 29 november, 2009, 01:02:38
chippen doe je als je meer prestaties verlangt , het zegt meestal iets over de bestuurder, en zijn rijgedrag.
Laat je niet verblinden door de schoonheid die hij uitstraalt. Remschijven en koppeling kunnen bij die kmst ook matig zijn. Het kan een hele goede auto zijn, maar kan onderhuids ook al veel slijtage hebben aan onderdelen wat misschien al de reden van verkoop is. Laat je niet verrassen

Ik wil mijn Audi ook al lang laten chippen, wat ben ik nu voor bestuurder en hoe is nu mijn rijgedrag ?
Iemand die het weet mag het zeggen.













Volgens mij is dat een vreemde uitspraak die maar af en toe waar is.
Ik vind mij zelf dus een normale rijder.

Denk dat je daar wel gelijk in hebt  :yes6rs:
Met de mond en met reacties hier ben je in ieder geval wel snel genoeg  :mrgreen:

Heb zelf ook sinds kort een gechipte tdi, maar niet tot het max gechipt.
Iets meer power en het behouden van de zuinigheid  :shock:

Ben in ieder geval ook een rustige rijder.
Bmw R1150RT
De optimist heeft net zo vaak gelijk als de pessimist, hij leeft alleen veel gelukkiger!

SuzukiLimburg

Half sleurhut rijdend Nederland rijdt met een gechipte auto.
Chippen doe je namelijk niet alleen vanwege meer PK's, maar juist meer vanwege meer koppel.
Dat je de boys met hun Tupperware auto's er voornamelijk over hoort praten heeft er toe geleid dat iedereen denkt dat een gechipte auto alleen voor rappe jongens met petjes achterstevoren is. Niet waar dus.

Dit is net zo'n vooroordeel als dat motorrijders allemaal asocialen zijn, terwijl maar 90% asociaal is  :mrgreen:

@Steefke: Ik sleutel zelf ook aan mijn eigen auto's, maar ga echt geen nokkenassen en zuigers enz vervangen. Naar mijn ervaring hoeft dat ook niet. De blokjes gaan lang genoeg mee, zolang je ze normaal onderhoud geeft. Met mijn Audi 80 1.8s heb ik rondgereden tot 300.000km op de klok zonder enig probleem. Alleen verkocht omdat ik toe was aan iets anders, maar verder best spijt dat ik hem verkocht heb.
En je zegt het zelf al, die jongens op de forums zijn allemaal hobbyisten oftewel amateurs en die gaan ook echt geen blok uit elkaar halen om dit te reviseren. Zeker de TDI blokjes kunnen zeker 500.00km mee, zoals Desmo ook al aangeeft. Meestal worden de auto's gesloopt omdat juist de rest begint af te takelen.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

QuattroFrits

Citaat van: SuzukiLimburg op 04 december, 2009, 19:53:08
Zeker de TDI blokjes kunnen zeker 500.00km mee,

:shock: Zo weinig maar ??  :shock:

Tikfoutje ?  :twisted:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

QuattroFrits

De Audi 90 2.3 quattro die ik gehad heb zou probleemloos 500.000 km moeten kunnen lopen, met enkele dingen te reviseren zou zo'n blok dan weer ongeveer 200.000 km ertegen moeten kunnen.
Dat is een uitspraak van enkele experts op volkswagen audi gebied die er dagelijks mee te maken hebben.
Ooit heb ik een golf diesel gezien, een lesauto, die ruim 800.000 km gelopen had en kapot draaide omdat de instucteur/eigenaar had vergeten de olievuldop er op te draaien.
Zijn uitspraak: het zal wel zo moeten zijn, hij heeft mij altijd trouw gediend, ik koop dan nu eindelijk maar een nieuwe.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

als ik toch 500.000 km met een auto moest doen, kocht ik een per 50 jaar een nieuwe...mja, dan is de asbak al versleten  :shock:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009