Veneman in 2010 naar IDM superbike

Gestart door DeWitte, 29 november, 2009, 17:50:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Na 4 jaar in het WK Supersport stapt Barry Veneman nu over naar het Duitse IDM kampioenschap, waar hij met een Superbike zal gaan rijden. Ondanks de stap terug uit het WK is het IDM een zeer sterk kampioenschap met een hoog niveau, veel bezoekers, live televisieuitzendingen (DSF), fabrieksteams en veel toprijders. Komend jaar zullen in het IDM Superbike naast Veneman ook voormalige wereldkampioenen als Karl Muggeridge (Honda) en Jorg Teuchert (Yamaha) aantreden. Ook de Nederlands Kampioen van 2008, Gareth Jones (Honda), zal komend jaar in het IDM rijden.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

V-Twin

Hoogstwaarschijnlijk op een BMW!

Groeten V-Twin
Geld moet rollen, het liefst op 2 wielen!

Steefke™

Valt volgens mij niet tegen dat duits kampioenschap. De duitser zijn over het algemeen toch net iets meet motor en autosport liefhebber dan de nederlanders. Ik ben zelf een aantal keren naar een duits auto en truckrace evenement geweest. Dat moet je eigenlijk een keer meegemaakt hebben. Feestjes bouwen kunnen ze daar als de besten. :yes6rs:
Smells like rubber

Busaberke



Op dit moment is Barry Veneman op het Spaanse circuit van  Almeria voor het eerst aan het testen met de BMW S1000RR. Voor de kenners, zijn snelst ronde is tot nu toe een 1.38,5. En dat is hard, kneiter hard. Via zijn weblog laat Veneman het volgende weten.

"Ik wist niet precies wat te verwachten maar na twee ronden reed ik al met een enorme smile op mijn gezicht rond. De motor voelt als een 600 maar dan met een enorm vermogen. Niet eerder heb ik meegemaakt dat een standaard motor zo hard loopt."

"We hebben de afgelopen dagen onder uitstekende weersomstandigheden gewerkt aan verschillende afstellingen, nieuwe elektronica en banden. De samenwerking met mijn teamgenoot Werner Deamen gaat super en ik heb erg veel plezier. Met de IDM motor rijden we op dit moment zeer competitieve tijden. Vandaag gaan we de zachtere banden testen."

"Gisteren heb ik voor het eerst getest op de WK Superbike S1000RR. Ik mocht de testmotor rijden en de fiets van Troy Corser gebruiken. Indrukwekkend! Je kunt merken dat er zeer veel speciaal spul op zit en het rijden gaat nog makkelijker."

bron: motor.nl

"De elektronica is even wennen en ook het feit dat je met een zeer dure motor onderweg bent, is wel even slikken! Het ging echter goed en ook de tijden waren goed. Vandaag zal ik opnieuw een aantal maal rijden met de WK motor, ik vind het echt te gek dat ik dit kan doen."

"Voor iedereen die een S1000RR heeft aangeschaft, maak je geen zorgen, dit is echt de snelste 1000 op de markt. Ook met de volledig standaard motor die hier op het circuit rijdt is men zeer snel."

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009