Weer geruchten rond Rossi en Formule 1

Gestart door Busaberke, 07 september, 2005, 14:12:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Busaberke

30-8-2005

Valentino Rossi wordt in 2007 teammaat van Kimi Raikkonen bij Ferrari. Rossi gaat een contract voor 3 jaar ondertekenen en zal jaarlijks ongeveer 26 miljoen euro opstrijken.

 
 
In zijn laatste seizoen MotoGP zal Rossi, op verzoek van Marlboro niet langer in Gauloises kleuren rijden. Raikkonen had al een voorcontract op zak met Ferrari.

Rossi-Raikkonen wordt dus het nieuwe Ferrari duo, wanneer Michael Schumacher en Felipe Massa eind 2006 afscheid nemen van de Scuderia.

Michael Schumacher heeft in Monza gereageerd op de reeks berichten, die de afgelopen dagen verschenen zijn in het Duitse blad Bild. Schumacher herhaalt voor de zoveelste keer dat hij pas volgend jaar zal beslissen over zijn toekomst. Bij Ferrari blijven of stoppen.

Bild kopte gisteren met het verhaal dat Schumacher in 2007 verhuist naar McLaren en dat Ferrari al een voorcontract heeft met Kimi Raikkonen voor 2007. Ferrari en Raikkonen hebben dat bericht gisteren ontkend en ook Schumacher reageert nu op de Bild-berichtgeving.

Schumacher: "Ik heb jullie toch al vaak verteld hoe ik het zie. Ik heb nog geen beslissing genomen. Ik beslis ergens volgend jaar, en dat is het. Ik zeg nu al jaren dat ik nog geen zin heb om te stoppen. Elk jaar bestoken de media me met de vraag of ik ermee zal kappen."
"Het klopt dat ik afgelopen weekend een onderhoud heb gehad met Norbert (Haug van Mercedes Sport). Maar ik heb de afgelopen jaren al vaak met hem gesproken, want we zijn vrienden. We praatten over veel zaken. Waarom iemand daar dan plotseling een groot verhaal van maakt, weet ik niet."

De wereldkampioen ontkent voorts dat hij bij Ferrari altijd beslist wie zijn teammaat is. Zo zou hij er niks op tegen hebben, mocht Raikkonen in 2007 zijn teammaat worden bij Ferrari..

Dit schrijft tenminste de Italiaanse krant La Repubblica.

bron: www.racesport.nl
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Busaberke

24-12-2005

Ook de MotoGP brengt in deze eindejaarsperiode opzienbarend nieuws. Yamaha, het team van superster Valentino Rossi, heeft afgelopen vrijdag eenzijdig aangekondigd dat het breekt met zijn sponsor Gauloises.  



Vermoedelijk heeft de breuk te maken met de F1-plannen van Valentino Rossi, die voor 2007 aangekondigd wordt bij Marlboro Ferrari.

Altadis is zeer verrast door de gang van zaken en heeft meteen gereageerd op de beslissing van Yamaha. Volgens Altadis komt de aankondiging van Yamaha midden in de onderhandelingen over een minnelijke schikking rond een dispuut dat eerder dit jaar ontstond.

Altadis vermoedt nu dat Yamaha onderhandelt met een concurrerend merk. In zijn communiqué waarschuwt Altadis dat "Yamaha nog altijd gebonden is door een juridische clausule die Yamaha verbiedt om in 2006 samen te werken met sponsors wiens producten direct concurreren met het merk Gauloises of met andere producten van Altadis."

Middelpunt van het conflict Yamaha-Altadis/Gauloises is vermoedelijk Valentino Rossi. De Italiaanse MotoGP wereldkampioen heeft afgelopen seizoen enkele testen uitgevoerd met Ferrari, maar Rossi en Ferrari ontkennen dat de rijder wordt klaargestoomd voor het WK F1 in 2007. In de wandelgangen bij Gauloises wordt er evenwel al een tijdje rekening mee gehouden dat Rossi inderdaad naar F1 en Ferrari zal overstappen. Er wordt bovendien gefluisterd dat Rossi in 2006 al betaald zou worden door Philip Morris, op voorwaarde dat de Italiaan niet langer de kleuren verdedigt van Gauloises, maar in een neutrale outfit gaat racen. Wellicht wordt ook Yamaha door Philip Morris vergoed voor het verbreken van het contract met Gauloises.

Na een laatste seizoen MotoGP in neutrale kleuren zou Rossi dan in 2007 overstappen naar Marlboro Ferrari. Op dat moment draagt Rossi niet langer een Gauloises-stempel.

Altadis laat het hier niet bij en stapt naar de rechter, als Yamaha zijn verplichtingen niet nakomt.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009