Hoofdmenu

All-Road bandentest

Gestart door DeWitte, 26 oktober, 2005, 09:24:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

alle banden getest op een Varadero :? bron Motorrad online

De Michelin Pilot Road met kop en schouders erboven uit :? Welliswaar een echte wegband (optisch minder stoer)

maar het puntenverschil met de mijn favoriet de Michelin Anakee
is toch wel errug groot :?

Beste echte All-Road Band uit de test de Dunlop



De test

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

The Dominator

zie nergens dat ze een offroad baantje getest hebben of mag dat niet met een varadero????? zie me met die michelins nog niet op t gras rijden......
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

DeWitte

de test is uitgevoerd op een circuit imo met de wetenschap dat 99% vd All-Roaders nooit onverhard rijdt; als je dat zou willen kom je op de Dunlop uit :wink:

edit: de Michelin Anakee komt in de regen als goede 2e naar voren;zoals ik het trouwens ook beleef op de Gs; snel op temp en veel feedback.

het zal altijd een kwestie blijven van persoonlijke voorkeur, slijtage, comfort, dagelijks gebruik en niet geheel onbelangrijk prijs :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

The Dominator

Citaat van: "Dwars"de test is uitgevoerd op een circuit imo met de wetenschap dat 99% vd All-Roaders nooit onverhard rijdt; als je dat zou willen kom je op de Dunlop uit :wink:

edit: de Michelin Anakee komt in de regen als goede 2e naar voren;zoals ik het trouwens ook beleef op de Gs; snel op temp en veel feedback.

het zal altijd een kwestie blijven van persoonlijke voorkeur, slijtage, comfort, dagelijks gebruik en niet geheel onbelangrijk prijs :wink:

hoe staat dat eigenlijk voor t naseizoen, dus regen en glibberigheid bij koude temperaturen want neem niet aan dat ze bij 3gr getest hebben, wil namelijk in t echte naseizoen met de dominator mn kilometerkes gaan rijden maar de bridgestone trialwings glijden me nu al veels te snel bij nat weer....... (voor t ofroadwerk heb ik me net op ebay een setje extra velgen gekocht daar komen pratschbanden op)
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

DeWitte

ik heb de meest voorkomende banden getest; Trailwings altijd gereden, dik tevreden over zich, de Tourance van Metzeler vond ik zwaar k*t, de Anakee van Michelin imo de meest vertrouwingwekkende tot nu toe. ook in najaar/herfst/winter.

maar ut blijft een persoonlijke keuze :wink: je zult het zelf moeten ervaren imo :!:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

The Dominator

Citaat van: "Dwars"ik heb de meest voorkomende banden getest; Trailwings altijd gereden, dik tevreden over zich, de Tourance van Metzeler vond ik zwaar k*t, de Anakee van Michelin imo de meest vertrouwingwekkende tot nu toe. ook in najaar/herfst/winter.

maar ut blijft een persoonlijke keuze :wink: je zult het zelf moeten ervaren imo :!:

dan toch maar es gaan kaiken waar ik die anakee's kan uithalen.....
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

TTigertje

Niet dat ik zoveel off road te zien zal zijn.......
maar ik ga de Dunlops es uitproberen.....
als de prijs tenminste beetje christelijk is......
qua levensduur scheelt zich dat toch niet zo heel veel...
met Metzler en Michelin draai ik 'n 14-15dz km.....('n jaartje ongeveer)

@Dwars de Gs Adventure voorzien ze van Metzler... :wink:
en Roger (www.that.nl) is weer helemaal niet gecharmeerd van Michelin....ik ben over beide tevreden... :lol:
hat we're dealing with here is a complete lack of respect for the law.

DeWitte

Citaat van: "TTigertje"Niet dat ik zoveel off road te zien zal zijn.......
maar ik ga de Dunlops es uitproberen.....
als de prijs tenminste beetje christelijk is......
qua levensduur scheelt zich dat toch niet zo heel veel...
met Metzler en Michelin draai ik 'n 14-15dz km.....('n jaartje ongeveer)

@Dwars de Gs Adventure voorzien ze van Metzler... :wink:
en Roger (www.that.nl) is weer helemaal niet gecharmeerd van Michelin....ik ben over beide tevreden... :lol:

TW deden bij mij 4500km: Tourance 5500km: Anakee 3800km;  :banghead4rv:

dadelijk vertel je nog dat ut aan me rijstijl ligt :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

The Dominator

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "TTigertje"Niet dat ik zoveel off road te zien zal zijn.......
maar ik ga de Dunlops es uitproberen.....
als de prijs tenminste beetje christelijk is......
qua levensduur scheelt zich dat toch niet zo heel veel...
met Metzler en Michelin draai ik 'n 14-15dz km.....('n jaartje ongeveer)

@Dwars de Gs Adventure voorzien ze van Metzler... :wink:
en Roger (www.that.nl) is weer helemaal niet gecharmeerd van Michelin....ik ben over beide tevreden... :lol:

TW deden bij mij 4500km: Tourance 5500km: Anakee 3800km;  :banghead4rv:

dadelijk vertel je nog dat ut aan me rijstijl ligt :mrgreen:

zal in elk geval niet aan t remmen liggen........
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

TTigertje

Citaat van: "Dwars"TW deden bij mij 4500km: Tourance 5500km: Anakee 3800km;  :banghead4rv:

dadelijk vertel je nog dat ut aan me rijstijl ligt :mrgreen:

Nee, hoor.....!
Welke idioot gooit dan telkens zoveel spijkers en schroeven op straat :shock:  :shock:
hat we're dealing with here is a complete lack of respect for the law.

TTigertje

Hetzelfde merk... :!:

en ik ben per kilometer vèèl voordeliger uit.. :lol:

kan ik prima mee leven, 't plezier is er ook niet minder om :lol:
hat we're dealing with here is a complete lack of respect for the law.

Hakinnen

hoe kunnen ze nu in godsnaam een "all-road"banden test doen met een motor als een Varadero!?  fijne reisfiets maar net zo wendbaar als een vrachtwagen.

had dan een LC8Adventure of ne beemer GS genomen.


ennuh...michelin pilot road? das geen all-road band.  das een allround band.  ik heb die zelfs op een GSX-R gehad en daar enkele rondjes  Nordschleife mee gedaan.!
prima bandje overigens en zeker goed voor de allroaders die toch never nooit allroad gaan. maar hoort imo niet thuis in een allroad banden test.

DeWitte

ze hebben de banden getest die in de maten voor all-road machines voorkomen; daarbij hebben ze de Batlax en de Pilot als pure wegbanden meegenomen :wink: De varadero hebben ze genomen omdat, omdat eeeeeeeeeeeeeuuuuhhhhh :roll:  :roll: ja omdat het duitsers zijn :rofl: (die zijn toch sjupgek)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

The Dominator

Citaat van: "Dwars"ze hebben de banden getest die in de maten voor all-road machines voorkomen; daarbij hebben ze de Batlax en de Pilot als pure wegbanden meegenomen :wink: De varadero hebben ze genomen omdat, omdat eeeeeeeeeeeeeuuuuhhhhh :roll:  :roll: ja omdat het duitsers zijn :rofl: (die zijn toch sjupgek)

wat ik wel vreemd vindt is dat die anakee's volgens de test zo slecht scoren op droog wegdek, maarja wel op circuit natuurlijk he, op straat zal t toch wel allemaal wat dichter bij elkaar liggen imo. denk wel dat dat de volgende gaan worden......
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

DeWitte

vanmiddag verse Anakee's op de Beemer :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away