remmen: remblokken vervangen

Gestart door Busaberke, 07 september, 2005, 14:20:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Busaberke

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

mot nw blokjes achter hebben, morge eens ff kieke bij Kohl :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Schmetzke

Citaat van: "Dwars"mot nw blokjes achter hebben

Weten we dat ook weer  8)

Karin

Hoe lang doen jullie gemiddeld over de remblokken? Zolang ik deze fazer heb (3 jaar) zijn nog nooit de voorste remblokken vervangen wel achter. En dat terwijl ik amper de achterrem gebruik behalve bij keren op de weg.
Oh ja, de km stand is ruim 29.000.

The Dominator

Citaat van: "Karin"Hoe lang doen jullie gemiddeld over de remblokken? Zolang ik deze fazer heb (3 jaar) zijn nog nooit de voorste remblokken vervangen wel achter. En dat terwijl ik amper de achterrem gebruik behalve bij keren op de weg.
Oh ja, de km stand is ruim 29.000.

nou bij mij rond 12-15.000km..... na mn circuitsessie van verleden jaar wat sneller (probeer 300kg maar eens af te remmen van 200+ naar 50)

achter nog de originele  :mrgreen:
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

Karin

Ik rijd dan wel zo dat ik weinig extreem de remmen induik, pas meestal mijn snelheid al aan voordat ik de bochten induik. Dat kun je natuurlijk op het circuit niet vermijden.

Moet trouwens bellen voor een grote beurt en ik ga er dan wel effe vanuit dat de remmenblokken dan wel vervangen zullen worden.

Tjee, maar wat ben ik zuinig met mijn remblokjes....grijnsss

B-Witch

Citaat van: "Karin"Hoe lang doen jullie gemiddeld over de remblokken? Zolang ik deze fazer heb (3 jaar) zijn nog nooit de voorste remblokken vervangen wel achter. En dat terwijl ik amper de achterrem gebruik behalve bij keren op de weg.
Oh ja, de km stand is ruim 29.000.

bij mijn bandit zitten ook nog de orginele erop, maar moeten toch langzaam aan eens vervangen worden, ik heb nu ong. 14000 op de teller.
en ik rem wel regelmatig met de achterrem, vind ik veel prettiger, ik heb me ook aangeleerd om de achterrem te gebruiken in hele scherpe haarspeldjes, en als ik moet wegrijden vanuit een stilstand op een helling.
You may own the bike, but the bike possesses you.

Karin

Citaat van: "suzuki-girl"
Citaat van: "Karin"Hoe lang doen jullie gemiddeld over de remblokken? Zolang ik deze fazer heb (3 jaar) zijn nog nooit de voorste remblokken vervangen wel achter. En dat terwijl ik amper de achterrem gebruik behalve bij keren op de weg.
Oh ja, de km stand is ruim 29.000.

bij mijn bandit zitten ook nog de orginele erop, maar moeten toch langzaam aan eens vervangen worden, ik heb nu ong. 14000 op de teller.
en ik rem wel regelmatig met de achterrem, vind ik veel prettiger, ik heb me ook aangeleerd om de achterrem te gebruiken in hele scherpe haarspeldjes, en als ik moet wegrijden vanuit een stilstand op een helling.

Mijn remblokjes achter zijn overigens ook rond de 15.000 vervangen. Dus die zullen nu ook wel weer aan de beurt zijn. Ik heb trouwens wel eens gehoord dat de achterremblokjes toch meeslijten ondanks dat je ze niet echt veel aanremt...?

B-Witch

ik zou het je niet kunnen vertellen,
ik hoor alleen van manlief, of ik onderdelen moet halen als hij een beurt doet.  :?
You may own the bike, but the bike possesses you.

Motzippaldy

KM stand van me bike is 60000 km en nog steeds originele remblokken achter  :?
Voor tussen 5000 en 10000 km  :shock:
Proud on the South  

Hakinnen

Citaat van: "Motzippaldy"KM stand van me bike is 60000 km en nog steeds originele remblokken achter  :?
Voor tussen 5000 en 10000 km  :shock:

ik zal daar ook aan komen.  op straat gemiddeld zo'n 7500km met de (Ferodo) blokken.
Achterrem gebruik ik eigenlijk nooit.

Desmo-devil

Niet meer dan 8000 km met zowel voor als achter remblokken.
60 000 km met dezelfde remblokken lijkt mij onwaarschijnlijk ??
In ieder geval ik heb mijn ankers niet voor niets. Ik ben zeer tevreden over mijn brembo's en stalen remleidingen en gebruik ze optimaal.

DeWitte

nav Haki's blokken aanbiedingen ga ik er hier ff op door:

ik rij nu met Carbone Loraine blokken van voren; ben er supertevreden over. Dus die test zou ik wel willen inzien; is de vergelijking daarin gemaakt met goedkoop aftermarket spul of met "merk" blokken. ???

is het niet zo dat remblokken net als banden errug persoonlijk liggen?? wat voor mij werkt hoeft voor een ander niet zo te zijn met gelijke brommers  :?

(ook mss nog sterk afhankelijk van rijstijl, veringafstelling, gewicht??????)


na???
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

Citaat van: "Dwars"nav Haki's blokken aanbiedingen ga ik er hier ff op door:

ik rij nu met Carbone Loraine blokken van voren; ben er supertevreden over. Dus die test zou ik wel willen inzien; is de vergelijking daarin gemaakt met goedkoop aftermarket spul of met "merk" blokken. ???

is het niet zo dat remblokken net als banden errug persoonlijk liggen?? wat voor mij werkt hoeft voor een ander niet zo te zijn met gelijke brommers  :?

(ook mss nog sterk afhankelijk van rijstijl, veringafstelling, gewicht??????)


na???

ik denk dat het met remblokken net zo is als met veel andere aftermarked producten..je krijgt waarvoor je betaald.

Het is niet vreemd dat een brembo, carbon loraine of ferodo blok beter is dan een " bokkiewokkie Hein-Gericke thuismerk blok" ..kwaliteit kost meer en dient betaald te worden.

waarmee ik overigens niet wil zeggen dat er iets mis is met de goedkopere blokken...als iemand een " huis-tuin en keuken toerfietske" heeft om op de zondagnamiddag op zijn gemak een uurke mee te tuffen dan zal de goedkopere en kwalitatief mindere blok zeer waarschijnlijk gewoon voldoen.

Het is maar net wat je rijdt, hoe je rijdt, hoe vaak je rijdt  en wat je zelf wilt denk ik..

zelfde verhaal geldt voor banden, vering e.d ook denk ik..

Wil je een goede band investeer je in iets als een michelin pilot-power maar daar betaal je dan ook voor.  wil je goedkoop uit zijn koop je iets dat wat minder van kwaliteit is..ligt er weder maar net aan wat je wilt en waar je het voor nodig hebt..

Een bitubo of ohlins shock is veel duurder dan een Hagon shockse.  das niet voor niks natuurlijk...of het in jouw geval nodig is om de extra investering te doen is een persoonlijke keuze.

of remblokken " persoonlijk zijn" ? geen flauw idee  eigenlijk,  denk voor sommigen wel, die zijn merkvast en hebben vertrouwen in een bepaald merk.

mij persoonlijk maakt het niks uit.  Ff afgezien van de merken die ik verkoop en waar ik dus belang mee heb maakt het me niks uit waar ik mee rij..als een fiets goed remt en stuurt zal het me verder in principe worst wezen welk merk er op de band, remblokken en achtershock staat.

ik denk verder in alle eerlijkheid dat het voor op straat niet zo gek veel uit maakt.  qua vering, remmen en banden denk ik dat de producten van alle gerenomeerde merken goed zijn en ruim voldoende voor de gemiddelde straatpiloot.  Uiteraard is er kwaliteitsverschil tussen het " dure"  spul en het " goedkope spul..het is echter maar net de vraag of de rijder en zijn bijbehorende rijstijl behoefte hebben aan het goede spul?
Ik kan een 600fazerke van een gelegenheids toerrijder die 1000km per jaar rijdt voorzien van radiale brembo remtangen, blokken, pirelli supercorsa's en volledige gemodificeerde voorvork , een pure 1000euro raceshock en vervolgens een dag gaan testen en sleutelen om uit dat rijwielgedeelte te halen wat er in zit maar dat heeft geen zin..
het kost de rijder een bak geld maar hij heeft er geen voordeel van..het zal eerder tegen werken denk ik...als die man in zijn remmen knijpt schrikt ie zich het apezuur door de " bite" .  als ie een bocht instuurt zal ie verrast worden door het actieve stuurkarakter van de fiets die plat wilt..

werkt niet..

sommige mensen en motoren zijn net zo goed af met kwalitatief wat minder spul...het spaart ze geld en het draagt eraan bij dat ze zich happy blijven voelen op hun fietske..

ik heb maar al te vaak supersportrijders die denken doordat ze door dure componenten qua vering te monteren ineens beter en sneller gaan rijden.
ze vergeten echter dat de gemonteerde materialen pas hun voordeel kunnen gaan doen op het moment dat de rijder daar en toe is en in staat is om de kwaliteiten van het materiaal te benutten.
Iemand die niet kan rijden met een willekeurige supersport onder zijn kont zal niet beter worden omdat er betere componenten gemonteerd worden op zijn motor. Integendeel, in het geval van vering zal het zelfs tegen werken.dat soort mensen met zijn met alle respect beter af met hetgeen er standaard op z'on fietske zit....idiotproof.
Ik heb rijders gezien waarvan ik wist dat ze maar net capabel waren om hun gsx-r of blade of whatever veilig door het openbaar verkeer te loodsen..
die komen dan met grote verhalen en met de vraag of ik de fiets zo goed en sportief mogelijk kan afstellen qua vering en rijwielgedeelte.
Ik begin daar niet aan omdat ik weet dat het tegen ze gaat werken  omdat ze niet in staat zijn de set-up en de kwaliteiten van het materiaalte benutten.

Mijn ervaring is dat een hoop rijders denken dat zolang alles goed gaat het altijd aan de rijder ligt..
zodra het fout gaat krijgen meestal  de remmen,banden of de vering de schuld..


en om het verhaal af te sluiten...zo is het ook met remblokken denk ik..

kijk eerst eerlijk wat je nodig hebt en maak dan de keuze voor het materiaal en of je er daadwerkelijk voordeel aan hebt om het geld uit te geven en kwalitatief en dus wat duurder materiaal

DeWitte

Citaat van: "Hakinnen"Mijn ervaring is dat een hoop rijders denken dat zolang alles goed gaat het altijd aan de rijder ligt..
zodra het fout gaat krijgen meestal  de remmen,banden of de vering de schuld..

:stupid:

had ut vd week nog, dat ik een snelle bocht inging en de beemer me op het voorwiel een stap opzij deed/weggleed.  :oops:  ging net goed :shock:m'n 1e gedachte; is die band nou al op? :? (ging um ook nog inspecteren alhoewel ik um smorgens al nagelopen was; zo van kan toch nie??? zal toch nie???)

yawel, it was me zelluf dus :oops:  :oops: conclusie: stommigheid/overmoedig/lompigheid (maak een keuze :mrgreen:)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away