test je kennis

Gestart door DeWitte, 26 oktober, 2005, 21:14:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Laat weten wat je er van bakte, dan krijgen we zo eens een idee hoe het met jullie kennis gesteld is. :wink: ikke scoorde 70% en het zou niet slecht zijn af en toe me theorie bij te schaven :oops:

tis wel een belgische test :?

THEORIE-TESTJE VOOR DE MOTORRIJDER
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Gieskes

Ook ik scoorde 70%....

Die vraag over de achterpassagier......het parkeren.....inhalen.... :?

En ik zit dan iedere dag op het Belsj....  :oops:
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

Mounty

Ik scoorde 80%..specifieke vragen over parkeren etc wist ik niet dus moest ik gokken..+ inhalen met bord met twee auto's...
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

maxam

jaja,ik heb 85% 8)









(ps:de tweede keer dan :cry:  de eerste keer was het 55%)
UZUKI GS 550 80+
HONDA VFR 750F 86+
SUZUKI RF 900R 94

Karin

Ik scoorde maar 55%  :oops: De vragen die ik fout had waren de parkeervragen, de achterpassagier, inhalen en verbod voor auto´s. Allemaal van die vragen waarbij ik in het verkeer geen echte fouten mee maak  :wink:  Ik mocht juist op het belsj meer dingen dan ik dacht.

AngelInMe

Ik scoorde 80% maar het is te merken dat het een belgische test is :roll:
Bij nieuwe banden rekent hij de vraag fout als je kiest voor rustig warm rijden :? terwijl bij de uitleg staat dat dit juist moet...

The Dominator

80% maarrrrr heb bij de rijvaardigheidstraining gemerkt dat ik persoonlijk op een droog wegdek sneller stopkom met alleen de voorrem! dit schijnt te maken te hebben met het feit dat je maar een aantal dingen tegelijk kan doen (oej hier krijg ik zever mee) als ik bij een noodstop buiten, gas lolaten, koppeling intrekken, voorrem intrekken ook nog de achterrem moet indrukken kost dat meer tijd (tevens ook terugschakelen)  dus ik geef mezelf 85%
(had ook moeten weteen dat de wetgeving in belgie beter was tov minimale profieldiepte... in NL 1mm in BE dus 1,6mm
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

B-Witch

Ook ik scoorde 80%.
Niet helemaal ontevreden dus.
alleen die van dat parkeren in een blauwe zone wist ik helemaal niet, nog nooit van gehoord... :?
You may own the bike, but the bike possesses you.

Schmetzke

Ik ben het niet eens met de vraag over de nieuwe banden.
imo moet je met een nieuwe set banden een kneedown maken met zo hoog mogelijke snelheid, op nat wegdek. Zo worden de nieuwe banden lekker "schoongewassen" en het glade laagje is er dan meteen vanaf.

8)

WhomBom

70 %... maar wat wil je met zon vraagsteling...

waar kijk je heen?
a) naar links
b) op je teller
c) aaah da maak nie uit he, om het even waar!

hoe slijt je dat laagje van je band af?

a)rustig rijden in t begin
b) gaan zigzaggen als n beklopte
c) es ff burnen

:roll:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Schmetzke

Citaat van: "WhomBom"70 %... maar wat wil je met zon vraagsteling...

waar kijk je heen?
a) naar links
b) op je teller
c) aaah da maak nie uit he, om het even waar!

hoe slijt je dat laagje van je band af?

a)rustig rijden in t begin
b) gaan zigzaggen als n beklopte
c) es ff burnen

:roll:

:rofl: :stupid:

Gieskes

Dat testje is de theorie....hieronder een stukje info van een rijschool naar het rijbewijs A toe en hoe dit in België functioneert in de praktijk....


Wanneer u in het bezit is van een rijbewijs B afgeleverd voor 1989 heeft u automatisch ook een rijbewijs A. Sinds 1989 moet men een praktisch examen afleggen tot het bekomen van een rijbewijs A en sinds 1 september 2003 dient men ook een theoretisch examen te doen. Daarenboven is het verplicht minimum zes uur praktijkles in de rijschool te volgen die men slechts mag aanvatten na het welslagen in de theorie.

Nu zijn er twee mogelijkheden:
1.   Zes uur rijschool volgen. Indien men zich veilig in het verkeer kan begeven bekomt men een voorlopig rijbewijs dat 12 maand geldig is maar enkel in België. Na één maand stage kan men reeds examen afleggen met eigen  motorfiets. De  kostprijs voor deze opleiding beloopt 385,00 €.
2.   Acht uur rijschool volgen en examen afleggen met de moto van de rijschool. Deze opleiding kost 685,00 €.

De opleiding wordt gegeven met een moto BMW van dinsdag tot en met zaterdag van 8 tot 18 uur. Verplicht te voorzien ongeacht het weer:  valhelm,  schoeisel tot boven de enkels,  zo nodig regenkledij,  handschoenen,  stevige vest met lange mouwen,  stevige broek met lange pijpen.
 


Hoezo 'Nederland is het land met de vele regeltjes en andere BS????'
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

Sirkwietjuh

Miljaar ik bak er niks van  :roll:  slechts 65% das niet zo best.
Maar ach fuck a duck ik heb het roze pampiertje al zo lang, moeten ze maar niet zo veel veranderen........of is het toch allemaal hetzelfde gebleven  :P
Fuck the system !!!