ADAC: 'ABS op alle motoren'

Gestart door DeWitte, 19 augustus, 2010, 14:26:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

CiteerIn Duitsland zouden per jaar 160 minder dodelijke slachtoffers onder motorrijders vallen als alle motorfietsen ABS zouden hebben. Dit stellen ongevaldeskundigen van de ADAC. Om deze reden pleit de Duitse ANWB voor standaard montage van ABS op alle brommers, scooters en motoren. De oproep van de ADAC, sluit naadloos aan bij nieuwe voorstellen van de Europese Commissie. De Commissie wil uiterlijk 2020 geavanceerde remsystemen standaard op alle gemotoriseerde tweewielers zien. Op dit moment is ongeveer een kwart van de in totaal 3,7 miljoen motoren in Duitsland uitgerust met ABS. Van het aantal nieuw verkochte motoren is rond de zestig procent voorzien van het antiblokkeersysteem. ABS zorgt voor betere stabiliteit van en controle over de motorfiets tijdens hard remmen.

Bron: auto-medienportal

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Zou er bij mijn oud beestje ook nog ABS opgebouwd kunnen worden ?  :roll:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

DeWitte

in theorie is alles mogelijk, in de praktijk ondoenlijk dunkt me, iig heel erg duur> duurder dan een nieuwere brommert incl ABS.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

zal wel vanaf een bepaald bouwjaar worden..met uitzonderingen voor bepaalde type's. Geen ABS dan krijgt de "nieuwe" motor geen typegoedkeuring voor de eu. net als met de spiegels op de motor, voor de oudere motoren is het niet verplicht om 2 spiegels te hebben. ik dacht dat de grens ergens bij 1988 lag.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009