Angstige motormomenten

Gestart door Herr Tod, 27 oktober, 2005, 20:47:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herr Tod

Ik heb een paar dagen geleden sliders gekocht want die zaten nog niet op mn pak. Vanavond wilde ik eens proberen of ik dat klaar krijg met mijn motortje. Dus ik vol goede moed richting het Vijlenerbos gereden. Helaas daar lagen meer bladeren dan dat er asfalt lag en het was al behoorlijk donker. Maar fuck dat, ik wil kijken of ik die zooi aan de grond kan rijden. Dus op naar Avantis!

Eenmaal bij Avantis, 5e versnelling in en rustig beginnen met 110. Even wennen aan die rare zitpositie, ik zit normaal evenwijdig met de motor, rechtop dus. Het was niet al te druk op de rotonde dus hoppa eens wat harder, 120... oei oei het komt in de buurt, nog net niet. Beetje gas bij... 125 en "SJRAAAAP .. RATS" ... daar kwam de middenbok aan de grond in plaats van mijn knie :? Ik kon niet verder er naast hangen dus de conclusie was dat die middenbok er onderuit moest en daarna gaan voor poging 2. Ik was net bij de afslag die ik neem om weer terug te rijden naar Nijswiller dus reed ik meteen daarheen.

Toen wilde ik van baan wisselen, ik geef richting aan... kijk in de spiegel.... zwaailichten :shock: :shock: Ik rem wat af om hun voorrang te geven... maar ze kwamen naast me rijden, Marechaussee, 'volgen!'. Toen stonden we daar, bij de eerste stoplichten op de middenberm. Rijbewijs, papieren... en toen zei die 'lukte net niet he? maar ons lukte het wel!'. Dan begint je hart opeens heel hard te kloppen. Nadat ze de papieren en mn rijbewijs hadden gecontroleerd stapten ze in de auto en ging hij bellen. Ondertussen stopte een motorrijder bij het stoplicht en vroeg wat aan de hand was, ik vertelde hem dat ze me met 125 over Avantis hadden zien scheuren, daarop gaf deze rijder me een hand en wenste me veel succes :? Na 5 minuten kwamen ze weer uit de auto met de mededeling 'Ik heb net met de rechtbank gebeld, je rijbewijs is ingevorderd en je mag eens langskomen om aan de rechter te vertellen waarom je dat nodig vond. Je motor ben je ook kwijt' .... dan zak je bijna door de grond. Na de preek lachte hij en zei 'Hier heb je je rijbewijs en je papieren, je motor is van jou... we laten het bij een duidelijke waarschuwing'. Dan voel je je weer precies het tegenovergestelde als 2 minuten daarvoor.

Hierna kon ik wel goed met ze praten. De ander vroeg nog 'off the record' hoe hard dat was... 110? .. 'Neu... 125 :twisted:'. Ze vertelden me dat ze van een afslag afkwamen de rotonde op, en toen vloog opeens een rood lichtje voorbij. Ze hebben toen 2 rondjes gereden en zijn toen gestopt, daarna zagen ze een rood lampje richting Simpelveld rijden en dankzij hun snelle Peugeot ( :rofl: :nana9oi: ) konden ze nog achter me aan komen. Ze vroegen of ik hun gezien had, ik kon niet meer zeggen dan 'waarschijnlijk wel gezien maar duidelijk niet herkend' :oops: Hij vroeg nog of ik dacht dat ik Rossi was :roll: 'Nee Rossi rijd voor Yamaha...' .. op de vraag wie dan voor Suzuki rijd kon ik geen antwoord geven :oops: :o

Godverdomme wat heb ik een dieke mazzel gehad :shock: Ik denk dat ik 10 euro apart in mn beurs duw om die gasten een ijs te kopen als ik ze zie bij Camerig :lol:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Gieskes

Tod is a lucky bastard!!!!!

Maar wel  8)
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

DeWitte

idd, vette mazzel  :shock: als het gewone wouten waren geweest was je er (door hun prestatie-druk) niet zo genadig afgekomen.

en een ijsje kan er dan ook wel op z'n minst vanaf :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Dwars"idd, vette mazzel  :shock: als het gewone wouten waren geweest was je er (door hun prestatie-druk) niet zo genadig afgekomen.

en een ijsje kan er dan ook wel op z'n minst vanaf :wink:

Vette mazzel!!!!!!

Volgend jaar gewoon ff naar de eiffel voor een KD. Daar lukt het vast.. :wink:

Motzippaldy

Ik en nog een paar oude LRT-eers hebben heel goede ervaring met Marechaussee  :wink: en zo te zien jij ook  :P

Van me krijgt Marechaussee altijd  :thumbsup: :worship-cool:
Proud on the South  

Mounty

kwist nie dat marchausee je ook kon bekeuren etc..moet ik toch ook eens rekening mee gaan houden.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

TTigertje

Lucky Bastard! :lol:  (is je wèl gegund!)
hat we're dealing with here is a complete lack of respect for the law.

Busaberke

Phoe, heej ..........

Da's mazzelen!

Ik ken 1 gast van de Marechaussee die ook in staat is om je zodanig de stuipen op het lijf te jagen.
Je hebt wellicht geen namen van die gasten, neem ik aan, maar als ik hem morgenavond in de kroeg zie zal ik hem eens "verhoren"  :wink:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Herr Tod

Twee jonge gasten in ieder geval.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


B-Witch

Citaat van: "FZ_Ron"kwist nie dat marchausee je ook kon bekeuren etc..moet ik toch ook eens rekening mee gaan houden.

de marechaussee kan idd bekeuren, is niet meer en minder dan de wouten in zulke gevallen ( althans dat heb ik me laten vertellen)

maar idd geluk gehad Tod :!:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Mounty

oeps...zal ik de volgende keer aan denken als ik "beetje" te hard voorbij een marchausee busje of motor rij...gelukkig hebben ze me nooit aangehouden.

Tod heeft echt wel mazzel dan...stel je voor...
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Karin

Daar heb je zeker mazzel gehad. Maar ik denk dat je het gevoel niet snel vergeet toen ze zeiden dat je je rijbewijs en motor kwijt was.  :wink:  
Aardige gozers dus.

DeWitte

ook een angstig moment als je moto begint over te hellen, je voelt um omflikkeren en dan bovenop een vriend (ahum :roll: ) terecht komt waardoor die ook nog eens omkieperd.

gdvd had ik gisteravond de vot in kan ik je vertellen :evil: ; zekers er is nix gebeurd gelukkig, dan wat kleine reparaties; toch me ego heeft ook een paar krasjes opgelopen :roll: ech waar  :yes6rs:

sorry Robert, zal het nooit meer doen :oops: (of je moet er om vragen natuurlijk :mrgreen:)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: "Dwars"
ook een angstig moment als je moto begint over te hellen, je voelt um omflikkeren en dan bovenop een vriend (ahum  ) terecht komt waardoor die ook nog eens omkieperd.  

oow ??
Dus JIJ had een angstig moment ?  :shock:

Nou, om de situatie vanuit mijn perspectief te verbeelden, ik beleefde het zo:



Waarbij ik dan de spreekwoordelijke speedboat was.


Citaat van: "Dwars"zal het nooit meer doen

DAT is je geraaje !!


:twisted:  :twisted:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

TTigertje

hat we're dealing with here is a complete lack of respect for the law.