Windows probleempje

Gestart door Busaberke, 03 september, 2010, 21:50:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

M'n PC is hopeloos vastgelopen, en de enigste optie is een volledige herinstallatie.
Helaas heb ik destijds geen recovery CD's gemaakt omdat ik nog gewend was dat die met de PC meegeleverd werden...  :oops:
Dus niet!  :evil:

Nu heeft de computer-meneer van de computerwinkel mij uitgelegd dat 't het simpelste is als ik "ergens" een XP-installatie CD vandaan haal (media center edition) en dan de boel installeer met mijn eigen product key. Dan heb ik de boel weer netjes legaal voor elkaar.

Dusssss ........ wie heeft een installatie CD van de XP Media center Edition voor mij te leen?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

SuzukiLimburg

#1
In principe maakt het niets uit welke versie van Windows je installeert. Het gaat er om dat je een versie installeert die werkt naast de bestaande versie en dan kun je alle gegevens uit de andere windows versie gewoon benaderen via de verkenner.

Daarnaast vraag ik me af of het überhaupt mogelijk is om een installatiecode een tweede keer te gebruiken.

Edit: Ik dacht dat ik de Media center versie had liggen, maar die van Vista.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

HD4ever

Helaas heb ik die CD ook niet voor je, maar hier toch een kleine tip.
Uiteraard kan het vastlopen van een PC worden veroorzaakt door een virus of spam, maar vaak is ook het Windows register de schuldige. Dit register loopt bij normaal gebruik langzaam vol waardoor de PC steeds langzamer wordt. Uiteindelijk loopt de boel vast. Momenteel gebruik ik een klein programma genaamd "Eusing Free Registry Cleaner" ( http://www.computeridee.nl/downloads.jsp?rubriek=1620616&id=1711114 ) waarmee ik iedere maand een keer het register opschoon van allerlei rommel die bij installatie van software e.d. achterblijft. Soms kom ik wel enkele honderden fouten tegen in het register. Direct na de schoonmaak loopt de PC weer op topsnelheid en start ook sneller op. Gebruik van de register cleaner is natuurlijk op eigen risico, maar tot nu toe het ik het programma met sucses op 3 verschillende PC's gebruikt zonder een enkel probleem.  :yes6rs:

"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Busaberke

De computer-meneer vermoede ook dat er een probleem met het register was, en heeft daarom de hele schijf geformateerd.  :(
Ik moet nu dus echt weer beginnen vanaf 0.
Wellicht ook een keer nodig, de PC draaide zo'n 4 jaar intensief en probleemloos, maar werd idd steeds trager.

HD: bedankt voor de tip!

en ik ben nog steeds op zoek naar de XP media center versie.....  :roll:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

HD4ever

#4
Citaat van: Busaberke op 04 september, 2010, 09:53:13
De computer-meneer vermoede ook dat er een probleem met het register was, en heeft daarom de hele schijf geformateerd.  :(

Beetje dom van de computer meneer.  :-X

Zonet het register van mijn Windows weer eens opgeschoond met de Eusing register cleaner. Alweer 103 probleempjes verwijderd.  :yes6rs:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

R-yen

Citaat van: Busaberke op 04 september, 2010, 09:53:13
De computer-meneer vermoede ook dat er een probleem met het register was, en heeft daarom de hele schijf geformateerd.  :(
Ik moet nu dus echt weer beginnen vanaf 0.
Wellicht ook een keer nodig, de PC draaide zo'n 4 jaar intensief en probleemloos, maar werd idd steeds trager.

HD: bedankt voor de tip!

en ik ben nog steeds op zoek naar de XP media center versie.....  :roll:


XP media center heb ik. Ik zal even een ISO-tje online zetten voor je. Dan PB ik de download lokatie wel.

Joepie1958

Ik ben Eusing maar eens aan het testen, wordt vervolgd :shock:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

karz

Mijn OS heeft gelukkig geen register  :mrgreen:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Joepie1958

'kheb 'm even uit en aan gezet, lijkt idd. iets sneller te gaan :worship-cool:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

SuzukiLimburg

Pardon? Hij heeft even alles geformateerd? Dan ben je dus alles kwijt, foto's, films, bestanden, alles.
Ik neem tenminste aan dat je wel gewoon bestanden er op had staan, of gebruik je deze PC alleen om te internetten?
Welke PC-meneer ga jij eigenlijk naar toe?
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

crazy j

ik heb dat ene programmatje ook eventjes "getest" en de laptop is inderdaad ietsje sneller geworden erdoor :D
living the life the way it comes

Busaberke

@ Suzuki Limburg: De C partitie was op geen enkele manier meer te bereiken. Van de D partitie, waarop vrijwel alle data stond, heb ik nog een backup kunnen maken.

En van R-yen heb ik inmiddels XP media center versie gekregen, bedankt!   :worship-cool:

Topic kan op slot.

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009