just a fleshwound

Gestart door karz, 27 oktober, 2005, 20:47:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

karz





Vandaag ietsjes te kort langs een betonnen balk gereden langs de koekblikken door.
Opeens een knal, maar ik dacht dat het de voetsteun was geweest.
Even later kijk ik naar beneden en zie de pakking loshangen.

Ik zag geen olie lekken ofzo, en de motor liep nog...prima, dacht ik en doorrijen.

Toen de autosnelweg op via een flinke bocht naar links.... rije 100 , 120 hmmm met linker voet wordt een beetje warm, zal wel warme lucht uit dat gat komen...nog eens kijken AAAAH OLIE !!! .... oh en ik moet nog 15 km...
OK zolang het lampje niet gaat branden..prima.

Toch nog thuisgekomen met een geramd blok..zolang ik maar een beetje rechtop bleef staan en onder de 80km bleef werd er geen olie uitgegooid ;)  toch onverwoestbaar die ouwe honda's.. De olie zat tot aan het uiteinde van de pijp.. Ik kon niet meer op mijn linkerbeen staan zonder meteen weg te glijden.

Nu maar even kijken voor een nieuwe karterhelft. :( . Alleen een kapje is niet genoeg, het gedeelte erachter heeft zich ook wat verzet.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Gieskes

Ben maar blij dat die olie niet onder je achterwiel terecht gekomen is......had je een fijne glijpartij kunnen hebben!

En ja, spreek uit ervaring....alleen was 't toen benzine  :?

Daarbij, geen voet geraakt??
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Gieskes"Ben maar blij dat die olie niet onder je achterwiel terecht gekomen is......had je een fijne glijpartij kunnen hebben!


:stupid:

Succes met het herstel.

karz

Voetje ? Nope, die 2 carterdelen (hier zit volgens mij de elektronische onsteking achter) aan beide zijden steken net zo ver uit als die boxer cilinders van de Bmw 's

Citaat van: "Gieskes"Ben maar blij dat die olie niet onder je achterwiel terecht gekomen is......had je een fijne glijpartij kunnen hebben!
Dit realiseerde ik me ook, ik heb ook meer naar beneden gekeken daan voor me uit (ook heel slim :roll:), ik ben achter een vrachtwagen gaan hangen en rustig rechtdoor naar huis gekoetsjt.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Gieskes

Citaat van: "karz"Voetje ? Nope, die 2 carterdelen (hier zit volgens mij de elektronische onsteking achter) aan beide zijden steken net zo ver uit als die boxer cilinders van de Bmw 's

Citaat van: "Gieskes"Ben maar blij dat die olie niet onder je achterwiel terecht gekomen is......had je een fijne glijpartij kunnen hebben!
Dit realiseerde ik me ook, ik heb ook meer naar beneden gekeken daan voor me uit (ook heel slim :roll:), ik ben achter een vrachtwagen gaan hangen en rustig rechtdoor naar huis gekoetsjt.

Gebeurde mij toen op een rotonde....wham, opeens onderuit. Gelukkig hebben ze in Stein bena geen rotondes..... :wink:

Maaruh....eigenlijk wil ik nog wel meer horen over het ontstaan van dit gat.... Beton? Rand? Koekblik?
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Jij hebt echt veel geluk gehad, kerel!

Als je alle doom-scenario's op een rijtje zet, ben je toch wel door het oog van de naald gekropen!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

B-Witch

Jammer van de schade aan je bike,
Beter je motor oplappen, dan dat ze jou zouden moeten oplappen.
anyway succes met de reparatie!!
You may own the bike, but the bike possesses you.

Motzippaldy

Precies hetzelfde als bij mijn motor   :banghead4rv: ik moet heel motorblok uit elkaar halen  :guns:
Proud on the South  

Richard K.

Leg me es uit hoe je deksel geraakt kan zijn door beton en jou voet/onderbeen niet?  :?

Ik heb dat ook es gehad met mn Suzuki Bandit... Maar ikke was bij het naderen van n stoplicht in de goot terecht gekomen en omgeflikkerd waarbij het dekseltje naar de filistijnen was :(

Het zag er ook lekker stoer uit in die goot zo voor het oog van al die automobilisten  :evil:

Had nog geluk dat ik ondanks enorme olielekkage Motoport Echt kon bereiken  8)
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

karz

Citaat van: "Richard K."Leg me es uit hoe je deksel geraakt kan zijn door beton en jou voet/onderbeen niet?  :?

Dat stuk steekt gewoon verder uit dan mijn voet. Ik dacht eerst dat ik gewoon met de voetsteun geschampt had.

hier zie je de andere kant het blok is symmetrisch dus aan de gewonde kant steekt dat gedeelte net zo ver uit.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

AngelInMe

Succes met het herstel!

Karin

Dat is balen. Succes met de reparatie.

DeWitte

:shock: kzie highway-steps op die Bol Do'r :shock:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: "Dwars":shock: kzie highway-steps op die Bol Do'r :shock:

jaja ..........

Die zullen er wel onder het mom van "crash pads" opzitten !
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009