België overweegt wet verplichte fluorescerende kleding

Gestart door DeWitte, 22 november, 2010, 14:59:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

De Belgische staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) overweegt een aantal spraakmakende maatregelen om het aantal motorongevallen terug te dringen. Eén van de maatregelen is het verlicht dragen van opvallende fluorescerende kleding. Dit schrijft de Belgische krant De Zondag. Motorrijders vormen de enige categorie waar het aantal verkeersslachtoffers niet afneemt terwijl het aantal gereden kilometers in België de afgelopen vijftien jaar verdubbelde.



Schouppe kwam al eerder in het nieuws door de minimumleeftijd voor zware motoren te verhogen. De verandering ligt in lijn met de Europese wetgeving. De staatssecretaris overweegt ook andere maatregelen zoals een voortgezette rijopleiding voor oudere motorrijders, motorvriendelijke aanpassing van de infrastructuuraanpassing en periodieke veiligheidskeuringen.


:shock:  :evil:

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Citaat van: Dwars® op 22 november, 2010, 14:59:34
Motorrijders vormen de enige categorie waar het aantal verkeersslachtoffers niet afneemt terwijl het aantal gereden kilometers in België de afgelopen vijftien jaar verdubbelde.





Als ik dit goed lees is het aantal verkeersslachtoffers toch wel met 50% afgenomen.

Dit is al bijna hetzelfde geschreven als de belgische spookrijder die op de verkeerde weghelft reed, hij rijd dan toch goed of lees ik nou echt verkeerd.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Joker

 :schater: :schater: :schater: goede frits.  :rofl:

Heerlijk al die bemoeizucht lijkt al bijna nederland  :guns:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Timeeh


Herr Tod

Lijkt wel de stadswacht in Rotterdam. Go go power rangers!!! (gogo Pownews!!)

It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Joepie1958

Je moet goed zichtbaar zijn, men rijdt tenslotte in de richting waarin men kijkt :oops: :oops:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

HD4ever

Citaat van: Timeeh op 22 november, 2010, 21:12:57
Lekker kleurtje.  :lol:

Zoiets trek ik never nooit niet aan !! Ze zien alleen zwart leer en zonodig nog een  :fuckyou:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Busaberke

Da's toch betutteling ten top!  :evil:

Wat is dan de volgende stap?
Een verplichte opvallende kleurstelling voor de motoren?
Het verplicht voeren van een zwaailamp?


:-X

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

QuattroFrits

Vandaag enkele belgische motorrijders gesproken, zelfs zij vinden dit belachelijk.

En dan het volgende, wie zal dat betalen ?
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

SuzukiLimburg

Lijkt me logisch dat de Belgen dit ook belachelijk vinden, die zitten hier ook echt niet op te wachten.

Wie dat gaat betalen? Lijkt me een retorische vraag. Wie denk je dat de verplichte ABS, Airbags, enz betaald als je een nieuwe auto koopt?
Precies, diegenen die een nieuwe auto willen rijden.
Ik zeg niet dat het leuk is en heb ook liever niet dat ze het hier gaan invoeren, maar naar wie dat gaat betalen wordt sowieso nooit gevraagd bij nieuwe wetten en maatregelen.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

BMWhub

Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

@Nippon

Citaat van: BMWhub op 26 november, 2010, 17:36:02
In Belsj zeen ze bezig een demonsjtratie te organiseren teige de planne van de minister.

http://www.demotorsite.be/content/motorrijders-betogen-tegen-plannen-schouppe-update
:worship-cool:


punt 2.  geen verplichte motorkleding :shock:

MAG  :yawn:  is dat die club die de helmplicht wou afschaffen

karz

Ik snap niet waar ze zich druk om maken, die regering krijgt niets voor elkaar dus dit ook niet.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Timeeh

Citaat van: karz op 27 november, 2010, 10:08:22
Ik snap niet waar ze zich druk om maken, die regering krijgt niets voor elkaar dus dit ook niet.

:laughing49so: :schater: Hebben ze daar een regering dan?!?

Steefke™

Smells like rubber