Schuberth C1

Gestart door @Nippon, 26 november, 2010, 18:31:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

@Nippon

wat 'n rukhelm  :?

klappert op je kop
de ruit valt dicht bij 41 km/u
veel ruis bij openingsknop
de klep valt dicht als je naar je benzinekraan kijkt

heb me de klaphelm zo van miene kop zo in de groenbak geknikkert (weg met die rommel)
heb me maar een witte Shoei raid II gekocht  :lol:
gezien mijn werkgever mij een helm kado doet  :mrgreen:


BMWhub

Hoeveel km heb je dan met die schubert afgelegd (de bewegende delen zijn ook aan slijtage onderhevig )

Heb ooit eens een helm terug moeten sturen naar schubert ( de afdichtings rubber van het vizier was lek ) en kreeg de helm gereviseerd terug, d.w.z. alle draaiende delen waren vernieuwd. :worship-cool:
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

@Nippon

Citaat van: BMWhub op 26 november, 2010, 18:39:03
Hoeveel km heb je dan met die schubert afgelegd (de bewegende delen zijn ook aan slijtage onderhevig )

Heb ooit eens een helm terug moeten sturen naar schubert ( de afdichtings rubber van het vizier was lek ) en kreeg de helm gereviseerd terug, d.w.z. alle draaiende delen waren vernieuwd. :worship-cool:

niet veel en lang had ik 'm ook niet  :-X

toen ik 'm kocht had ik al m'n twijfels of deze me wel beviel (niet dus)  :?
tis net of ik 2 liter melk op m'n hoofd had gebonden  :lol:  in vergelijk met m'n nieuwe Shoei
tis de enige en de laatste keer zo'n systeemhelm  :?

trouwens staat me ook niet zo'n klaphelm  :mrgreen:

QuattroFrits

Ik heb diverse jaren met zo'n Concept oftewel C1 rongereden en heb er niet echt klachten over.
Dat je vizier al dichtklapt bij 41 km/h is volgens mij inderdaad aan slijtage te wijten, mijne ging pas dicht bij +/- 80-90 km/h.
Ik heb nu een C3 en ben heel dik tevreden, veel minder ruis en het vizier klapt nu niet meer dicht bij deze snelheid.

En of zo'n helm jou staat maken wij wel uit, foto's a.u.b.  :mrgreen:  :twisted:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Joker

Zou het aan het hoofd kunnen liggen ?  :lol:
Ik rijd al 3 jaar met zo'n ding klapt dicht bij 120 en een benzinekraan heb ik niet  :lol: :worship-cool:
wel heeeeeeeeeeeel lang geleden een motor met zo'n kraantje gehad
maar toen reden we nog met open helmen. :D
Sory kon het even niet laten  :oops:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

DeWitte

Citaat van: BoxerQ op 26 november, 2010, 18:50:50
trouwens staat me ook niet zo'n klaphelm  :mrgreen:

klopt :schater:






jij moet een vierkante helm hebben :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

SuzukiLimburg

De C1 die ik af en toe in bruikleen heb klapt ook dicht bij hard optrekken of 50 km/h.
En hij fluit er ook soms op los. Maar hij zit wel lekker en extreem zwaar vind ik hem ook niet voor een systeemhelm.
Hij is ook lekker stil. Hoor de motor soms bijna niet lopen!
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

@Nippon

kep van de week m'n nieuwe(shoei raid II) helm uitgeprobeerd
tis duidelijk stiller dan de Schuberth  :lol: en veel lichter 1350 gram  :shock:

en lekker strak boh... tis net een maagd  :-X

Joepie1958

als die dichtklapt heb je wel een probleem :oops:
heb je hem vergeleken met een maagdelijke klaphelm :-X of met een uitgelubberde :twisted:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.