zout strooien

Gestart door Joker, 29 november, 2010, 16:40:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joker

Ja hoor. vanmorgen lag het eerste zout op de wegen  :mrgreen:
niet dat het zinvol was want het was knoke droog. en gevroren had het ook niet.
Maar kennelijk kunnen de jonge van de gemeente ( bij os in ut durp ) het strooimoment
zelf bepalen. want ze strooien hier het liefst op zondagen en na de werkuren
en dat betaalt natuurlijk het beste. of zo bouw he het meeste verlof op.
in ieder geval bleef de sneeuw vanmiddag dus gewoon liggen.
En net toen de meeste mensen al lang en breed weer thuis waren.
Na werktijd dus. kwam de pelekwagen weer langs ha ha . :yes6rs:
Ja je kan er maar beter mee lachen dan je er over ergeren.
Zo dat ben ik ook weer kwijt. ;)
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Joepie1958

Kijk jij maar naar je onderschrift :-X
Ik ben vanmorgen maar het het blik van de vrouw gaan werken, moest vroeg thuis zijn.
Toen ik om 14.45 in Maastricht vertrok begon daar net echte sneeuw te vallen, toen ik een paar minuten later in Hulsberg van de A79 afreed was daar de snelweg al bijna helemaal dichtgesneeuwd.
Er staat momenteel hier en daar géén file maar over het algemeen kun je maar beter niet de weg op :oops:
Aangezien de doorgaande weg van Valkenburg naar Hoensbroek afgesloten is komt alle verkeer nu mijn huisje voorbij, hier rijden in ieder geval zeer geregeld strooiwagens lang (ook al omdat het depot van RWS in Hulsberg ligt en dus alle strooiwagens richting Heerlen e.o. hier langs mogen rijden) :twisted:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

SuzukiLimburg

Hoezo niet gevroren? Vannacht heeft het dus echt wel gevroren. Het was zelfs om half 9 vanmorgen nog -1,5 graden.
En in Sittard begon het vanmorgen al te sneeuwen, dus ze doen het toch nooit goed.

Ik snap niet waar men zich druk om maakt. Zelfs met de zomerbanden kon ik op veel plekken nog gewoon 40-50 rijden en had ik ruim voldoende grip.
De problemen hebben niks met strooien te maken, maar met die zondagsrijders allemaal op de weg die bij de eerste vlok sneeuw letterlijk en figuurlijk bevriezen van de angst.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Mounty

Citaat van: SuzukiLimburg op 29 november, 2010, 20:02:33
Hoezo niet gevroren? Vannacht heeft het dus echt wel gevroren. Het was zelfs om half 9 vanmorgen nog -1,5 graden.
En in Sittard begon het vanmorgen al te sneeuwen, dus ze doen het toch nooit goed.

Ik snap niet waar men zich druk om maakt. Zelfs met de zomerbanden kon ik op veel plekken nog gewoon 40-50 rijden en had ik ruim voldoende grip.
De problemen hebben niks met strooien te maken, maar met die zondagsrijders allemaal op de weg die bij de eerste vlok sneeuw letterlijk en figuurlijk bevriezen van de angst.


idd... gaan ze opeens 60 rijden oppe snelweg... ik reed ook wat minder als normaal maar geen 60. Was wel lekker doorkachelen, de linkerbaan was nog besneeuwd en daar durfde niemand behalve ik en nog wat enkelingen te rijden dus vrijbaan...

Centrum Maastricht tot op auto-weg +-25 minuten (Noorderbrug stond weer vaster dan normaal)
Autoweg Maastricht - Voerendaal +- 15 minuten
Voerendaal afrit tot thuis +- 10 minuten omdat het maar 40 reed voor me...
De bergse weg van Voerendaal naar ubachsberg waren ze wel aan het strooien..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

karz

Strooien heeft niet zoveel zin als het blijft sneeuwen en iedereen stilstaat.
Dan krijg je van die rilletjes waar je overheen dribbelt. Daarnaast staat de strooier waarschijnlijk ook in de file.
Komt erop neer dat je gewoon de sjaak bent als je op pad moet met sneeuwval tijdens spitsuur.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Mounty

Citaat van: karz op 29 november, 2010, 22:12:51
Strooien heeft niet zoveel zin als het blijft sneeuwen en iedereen stilstaat.
Dan krijg je van die rilletjes waar je overheen dribbelt. Daarnaast staat de strooier waarschijnlijk ook in de file.
Komt erop neer dat je gewoon de sjaak bent als je op pad moet met sneeuwval tijdens spitsuur.


ach ja, ik hou er in de winter periode toch al rekening mee dat ik niet optijd thuis ben vanwege mijn werk aan verwarmingen etc..ff uren opbouwen om in de zomer wat meer vrij te pakken  :mrgreen:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Joker

Ik ben gewoon van mening dat er met huidige kunde op het gebied metreologie
veel effectiever dus ook goedkoper en milieuvriendelijker gestrooid moet kunnen worden
Het is toch niet normaal dat ons landje dichtslipt ( bijna 900km file vandaag ) als er een paar cm sneeuw valt.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

B-Witch

Gisteren heb ik in de avondspits, ipv de normale 20 tot 25 minuten 1 uur en een kwartier van Maastricht Airport naar Echt gereden.
Blij dat mijn tijdelijk Audike fatsoenlijke verwarming heeft (iets wat bijeen auto van 1983 ook maar weer de vraag is).
maar is echt niet normaal, eerste pak sneeuw en heel limburg staat meteen vast, 20 op de autoweg aansluiten in de file, en dan nog zie je mensen krampachtig in de auto zitten om zich te concentreren.. :banghead4rv:
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

ja idd, meestal vrouwen



:mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Ik heb er maar 2 uurtjes over gedaan om thuis te komen, normaal 50 minuten  :twisted:
Smells like rubber

Marcel B. Pan Rijder

Ben gisteren naar Venlo moeten rijden. Begon al goed.....A73 afgesloten vanwege een ongeluk, dus ff om moeten omrijden ipv drie kwartier, een uur en 20 min gereden. Om 11.00 Hr begon het met sneeuwen in Venlo en niet zo'n klein beetje. Dacht moet optijd vertrekken, dus om 3 uur in de auto gestapt en voorzichtig naar huis gegleden. Anderhalf uur later reed ik Maastricht binnen. Kwam op de A2 in de tegenovergestelde richting 4 stooiwagens tegen vlak achter elkaar. Dacht nog, hadden ze dat niet beter kunnen spreiden? Maarja zonder schade thuis gekomen. ;)
Je leeft maar één keer.....

karz

hmm 1 strooiwagen is niet genoeg voor x baans. Ze hebben er al 4 naast elkaar nodig Maastricht uitgaand richting eindhoven , dan later 3 en nog later 2, maar die wat niet meer nodig zijn kunnen pas in Beek eraf.
Anyway, het mocht niet baten , ik ben om 17:00 vertrokken van Maastricht naar Stein en heb er anderhalf uur over gedaan. Mede dankzij die lompe eikels die zonodig stoer moeten zijn en de uiterst linker baan te nemen waardoor bij het ritsen iedereen bovenaan de kruisberg kan stoppen en optrekken op een bevroren helling  :guns:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

BMWhub

Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Busaberke

Citaat van: karz op 30 november, 2010, 11:49:21
hmm 1 strooiwagen is niet genoeg voor x baans. Ze hebben er al 4 naast elkaar nodig Maastricht uitgaand richting eindhoven , dan later 3 en nog later 2, maar die wat niet meer nodig zijn kunnen pas in Beek eraf.
Anyway, het mocht niet baten , ik ben om 17:00 vertrokken van Maastricht naar Stein en heb er anderhalf uur over gedaan. Mede dankzij die lompe eikels die zonodig stoer moeten zijn en de uiterst linker baan te nemen waardoor bij het ritsen iedereen bovenaan de kruisberg kan stoppen en optrekken op een bevroren helling  :guns:

ach, ritsen is ook een kunst.
Niet te laat, maar ook niet te vroeg!

Vandaag stond er natuurlijk weer een enorme file tussen Gronsveld en Maastricht.
Komt er een aso-Belg in z'n Porsche over de vluchtstrook door de sneeuw langs gestoven.
Jammer dat 'ie niet de berm in gegleden is!  :twisted:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

shit betrapt :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away