APK voor motoren zin of onzin

Gestart door DeWitte, 29 oktober, 2005, 08:39:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

het gerucht dat er een APK voor motoren zit aan te komen wordt steeds sterker :shock: . Zin of Onzin???  :? Heeft het bij auto's geleid tot veiligere voertuigen op de weg of is het pure geldklopperij???? :?

SHOOT :roll:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Bakkertjedeeg

APK eens!!!!

Af en toe zie je me toch barrels rondrijden. :shock: Voor auto's zijn ze zo streng, terwijl je met de motor veel kwetsbaarder bent.


/me heeft daar gelukkig toch geen last van.. 8)

R-yen

Ik denk dat het zeker zin zal hebben voor de mensen die hun motor niet (goed) onderhouden. Dankzij de APK keuring schijnen een hoop lijken (als in doorgerotte auto's) van de weg gehaald te worden.
De auto van Ang kwam bijvoorbeeld niet door de keuring omdat een draagarm verrot was en het waarschijnlijk geen 2 maanden meer zou duren voordat het wiel onder de auto klapte, ben toch blij dat het geconstateerd is voordat het wiel onder de auto geklapt is ;).

DeWitte

Citaat van: "R-yen"ben toch blij dat het geconstateerd is voordat het wiel onder de auto geklapt is ;).

wass muss liebe schön sein :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Je krijgt dan natuurlijk wel een hoop gezeik over scheve kentekenplaten, afgezaagde taartscheppen, knipperlichtjes en andere custom dingen.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Hakinnen

Citaat van: "karz"Je krijgt dan natuurlijk wel een hoop gezeik over scheve kentekenplaten, afgezaagde taartscheppen, knipperlichtjes en andere custom dingen.

Juist , bovendien zal het weer een "melkkoe" worden dan waarschijnlijk.
verplicht nummerke dat verplicht geld kost aan een motoreigenaar.

geloof tevens niet dat er zoveel "schrót" rondrijdt qua motoren.

alé, ik zal er net als bakkertje Deeg geen last van hebben.

Sirkwietjuh

Ik denk dat er toch al niet al te veel brikken zullen rondrijden.
Het lijkt me toch dat je met je leven aan het spelen bent als je met een motorfiets rondrijd die niet helemaal in orde is  :roll:
Maar er zullen er ongetwijfeld tussenzitten die die apk niet zouden doorstaan.
Bovendien lijkt het mij ook niet veel meer dan geldklopperij  :evil:
Fuck the system !!!

Desmo-devil

Als de APK net zo"n wassen neus is als bij de auto"s hoeft het voor mij niet. Ik ken APK bedrijven waar je alles gekeurd krijgt.
Volgens mij weet 90 % van de motorrijders wel waar ze mee bezig zijn en hebben hun zaakjes in orde. Het risico dat je loopt met een motor die niet in orde is is natuurlijk vele malen groter dan bij een auto. Ik denk dat de meeste motorrijders dat wel beseffen.
Ik vind de huidige APK niet meer dan geldklopperij.
APK is oke maar dan wel goed.

Herr Tod

Ik vind het goed zoals het is. Voor het tegenovergestelde zie Duitsland, meneer wil een titanium schroefje voor zn uitlaatdemper? Nein! Nicht ohne TüV Teilegutachten! :banghead4rv:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


@Nippon

APK  :!: prima laat maar komen  :wink:


Maar als ze gaan zeiken met een TüV  :!:  dat wordt lachen, ken iemand in duitsland waar zijn motor werd afgekeurd omdat tie de verkeerde benzineslang had gemonteerd  :shock:  


JAJA..... :fuckyou:

B-Witch

APK? nee, denk niet dat dat nodig is..
ik kan me niet voorstellen dat je met een onveilige motor de weg op gaat.
bij het eerste vreemde geluidje, gaat de doorsnee motorrijder immers uitzoeken waar dat vandaan kan komen.
Als motorrijder ben je toch bezig met een passie, en die passie wordt goed verzorgd toch?
You may own the bike, but the bike possesses you.

Busaberke

Citaat van: "suzuki-girl"APK? nee, denk niet dat dat nodig is..
ik kan me niet voorstellen dat je met een onveilige motor de weg op gaat.


:?

Nou, dan kijk maar eens goed rond!
Soms zie je toch van die lijken rondrijden ........

Echter,
de hele lol van het bike-modden kun je dan wel vergeten.
Dan kun je elke jaar de originele taartschep (met reflector), uitlaten, knippers en weet ik wat allemaal weer terug monteren!  :banghead4rv:

Daarnaast is het weer een extra bureaucratische actie van " onze"  regering met het tweeledige doel om ons gedrag verder onder controle te krijgen c.q. onze beurs leeg te kloppen!  :evil:  :evil:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

idd, als het een apk wordt die er op toeziet dat het hok in kwestie voldoet aan de wettelijke eisen (veiligheid, geluid etc.) kan ik er vrede mee hebben. :wink: maarrrrrrrrr mag niet ontaarden in gezeur of geneuzel over een lampie of spatbordje :evil:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

alaskan4x4

Deze discussie loopt in België ook al een tijdje...

Ik ken nogal wat mensen die serieus verbouwde auto's hebben en die tegenwoordig grote problemen hebben bij de jaarlijkse autokeuring omdat de regels steeds strakker worden aangetrokken...

In het oorspronklijke voorstel voor de jaarlijkse motorkeuring staat o.a. dat de motor moet voldoen aan de typegoedkeuring. Je hoeft geen dr. te zijn om te begrijpen dat dan 75% van alle motorrijders het haasje is. Immers, andere uitlaten, andere spiegels, ja zelfs aftermarket handvatverwarming zou dan resulteren in afkeur. De MAG is hier heftig tegen aan het lobbyen, hopenlijk met succes :x

Gehaktbal

onzin,hoewel ik weet dat die v mij toch wel door de apk komt :lol:
naked bike or wife,i like it both