APK voor motoren zin of onzin

Gestart door DeWitte, 29 oktober, 2005, 08:39:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

@Nippon

Citaat van: "81"onzin,hoewel ik weet dat die v mij toch wel door de apk komt :lol:


wiens norm hanteer je  :mrgreen:

Gehaktbal

naked bike or wife,i like it both

DeWitte

CiteerTest op geluidsnorm
Het kabinet wil een verplichte jaarlijkse APK voor motoren,scooters en brommers. Bij deze keuring zal ook gekeken worden of de geluidsnorm wordt overschreden. Koepelorganisatie van de rijwiel- en automobielindustrie, de R.A.I., vindt dit overbodig. Er zijn volgens de R.A.I. voldoende afspraken gemaakt met importeurs en fabrikanten. Wanneer een geluidsnorm bij een gemotoriseerde tweewieler wordt overschreden is dat een individuele actie van de eigenaar zelf.

bron RTL
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

HD4ever

Citaat van: Dwars op 19 september, 2007, 18:44:13
CiteerTest op geluidsnorm
Het kabinet wil een verplichte jaarlijkse APK voor motoren,scooters en brommers. Bij deze keuring zal ook gekeken worden of de geluidsnorm wordt overschreden. Koepelorganisatie van de rijwiel- en automobielindustrie, de R.A.I., vindt dit overbodig. Er zijn volgens de R.A.I. voldoende afspraken gemaakt met importeurs en fabrikanten. Wanneer een geluidsnorm bij een gemotoriseerde tweewieler wordt overschreden is dat een individuele actie van de eigenaar zelf.

bron RTL


Hebben die hufters in Den Haag niets beters te doen? Moet ik steeds voor de keuring de orginele uitlaten monteren en na de keuring weer de lawaai pijpen erop zetten! Ik kan m'n vrije tijd wel beter gebruiken dan voor die onzin.  :fuckyou:
Ik denk dat ze voor Harley Davidsons wat geluidsnorm betreft, maar een uitzondering moeten maken  :yes6rs:

grtz HD4ever.  :D
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

 :shock: En waarom alleen voor Harley's ?? :roll:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

B-Witch

De uitlaten is wel het laatste waar ik me druk om maak.
Hoever trekken ze de APK door, en waar gaan ze op letten.
Als je een blerpijp hebt, weet je dat dat niet mag, bouw je ff de orginele uitlaat op, is nog niet zo'n ramp.
(en mogen bijv pijpen met e keur wel?).
Maar hoe zit het met al dat gemodificeer, dat gepimp, zullen ze daar ook naar gaan kijken???
Iig, we wachten maar af, als ze in Den Haag zich zoiets verzinnen, zullen ze het waarschijnlijk ook doorduwen ook, daar kunnen we helaas niet veel aan veranderen :evil: :evil:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Diddl

apk voor motoren ja en nee ja voor de veiligheid en nee voor als het een beetje te streng gaan maken
ik ben zelf keur meester maar ik de loop van de jaren zijn er veel dingen veranderd op somige punten zijn ze strenger geworden maar op veel punten zijn ze ook losser geworden
als je eens in de twee jaar je motor moet laten keuren zou netjes zijn

zo denk ik erover

alleen ratbikes zal een probleem worden
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

Steefke™

 :twisted: waarom voeren we niet gewoon de TUV in, dan kunnen we de brommer teminste gelijk in de schuur laten staan :twisted:
Smells like rubber

QuattroFrits

Citaat van: Steefke op 20 september, 2007, 07:47:54
:twisted: waarom voeren we niet gewoon de TUV in, dan kunnen we de brommer teminste gelijk in de schuur laten staan :twisted:

:shock: Goed idee, ik zal het eens aankaarten en erbij vertellen van wie het goede idee afkomstig is.  :twisted:  ;)
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

HD4ever

Citaat van: QuattroFrits op 19 september, 2007, 19:47:13
:shock: En waarom alleen voor Harley's ?? :roll:

Omdat het gereedschap in mijn garage gewoon Metrisch is en alle bouten aan de HD in Inch maten, dus moet ik verdorie ook nog gereedschap gaan kopen om die orginele uitlaten voor 1 dag te gaan monteren.  :cry: Aangezien de bouten aan een HD tegenwoordig niet meer lostrillen bestaat mijn hele HD gereedschap maar uit 1 enkele inbus sleutel in Inch maat !! :mrgreen:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Joepie1958

zou ik 'm dan moeten poetsen? :oops: :oops:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

DeWitte

Citaat van: HD4ever op 20 september, 2007, 20:21:58
Citaat van: QuattroFrits op 19 september, 2007, 19:47:13
:shock: En waarom alleen voor Harley's ?? :roll:

Omdat het gereedschap in mijn garage gewoon Metrisch is en alle bouten aan de HD in Inch maten, dus moet ik verdorie ook nog gereedschap gaan kopen om die orginele uitlaten voor 1 dag te gaan monteren.  :cry: Aangezien de bouten aan een HD tegenwoordig niet meer lostrillen bestaat mijn hele HD gereedschap maar uit 1 enkele inbus sleutel in Inch maat !! :mrgreen:
:yes6rs:

voor de Olie-vul-dop los te halen zeker???  :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

HD4ever

Citeer
bestaat mijn hele HD gereedschap maar uit 1 enkele inbus sleutel in Inch maat !! :mrgreen:
Citeervoor de Olie-vul-dop los te halen zeker???  :mrgreen:

En zelfs daarvoor heb ik geen gereedschap nodig. De olie vuldop is namelijk tevens de peilstok en die kun je gewoon zonder gereedschap lostrekken uit de bak. Trouwens, ik peil maar 1 keer per seizoen olie, aangezien hij nagenoeg 'niets' verbruikt en ieder jaar nieuwe olie krijgt. De 4,5 liter olie in die bak moet maar voldoende zijn voor een seizoen.  :mrgreen:
De Inch inbuss sleutel had ik trouwens nodig voor het vastzetten van een paar voetsteuntjes op de valbeugel, dus ben ik toen even wezen shoppen bij de dumphandel in Maasbracht. Daar ligt nogal wat ouwe verroeste inch zooi als oud ijzer. Niet mooi, maar het werkt. :yes6rs:

grtz HD4ever ;)
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Hakinnen

APK voor motoren..

tsja..bepaald niet noodzakelijk denk ik..

maar alez...

geen last van hier..de SP heeft geen kenteken, dat van de Paso ben ik ooit eens verloren en de rest schors ik wel...

zou gvd mooi worden..moet ik me dadelijk nog door zo'n APK- sneuzel gaan laten vertellen dat er een fiets niet deugdelijk is of zo....daaaaaaaaaaaaaaaag!
doet hakki lekker niet aan mee..

DeWitte

denk niet dat het echt "vrijwillig" wordt als het ze invoeren  :roll:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away