Island of Man

Gestart door Joker, 02 mei, 2011, 10:44:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joker

In Juni gaan we een paar dagen naar de Island of Man . in de Ierse zee.  Je weet wel waar die waanzinige
wegraces gehouden worden.  De bedoeling is dat we in Calais op de trein door de tunnel stappen
( ja waarom zou je voor de kortste route kiezen he als je nog wat vakantie dagen over hebt  ;) )
eenmaal in Engeland rijden we door tot Blackpool. daar pi(n)tten we dan een nachtje en de vogende morgen
pakken we de boot naar het Eiland. om daar drie dagen te blijven. ( en dan terug in omgekeerde volgorde  :yes6rs: )
Nu ben ik al wat keren in Great Britain geweest met de motor ( schotland is trouwens een aanrader )
Maar tot nog toe heb ik steeds de boot genomen van ijmuiden naar newcastle. 
Dus meteen maar even een vraagje. Heeft iemand ervaring met de motor in de Kanaaltunnel ?
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

SuzukiLimburg

Ik heb niet specifiek ervaring met de motor in de kanaaltunnel, maar voor de duidelijkheid...je mag er niet zelf doorheen rijden  :lol:
Ben wel diverse keren met de en touringcar in de trein door de kanaaltunnel geweest. Een saaiere optie als de tunnel bestaat in ieder geval niet.
Je rijd je motor/auto/whatever een wagon in, parkeert en vervolgens moet je de hele reis in een wagon blijven staan. Je mag ook naar de volgende wagons lopen om daar andere auto's te bekijken.
Met de boot vind ik in ieder geval een veel leukere optie omdat je uitzicht hebt, al is het maar op de zee, en omdat er toch het een en ander te doen is.

Maar de vakantie klinkt leuk en ik wens je in ieder geval alvast veel plezier en veel zonnige dagen.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

DeWitte

en denk eraan foto's te maken wa? coole reis
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

BMWhub

Citaat van: Joker op 02 mei, 2011, 10:44:23
In Juni gaan we een paar dagen naar de Island of Man . in de Ierse zee.  Je weet wel waar die waanzinige
wegraces gehouden worden.  De bedoeling is dat we in Calais op de trein door de tunnel stappen
( ja waarom zou je voor de kortste route kiezen he als je nog wat vakantie dagen over hebt  ;) )
eenmaal in Engeland rijden we door tot Blackpool. daar pi(n)tten we dan een nachtje en de vogende morgen
pakken we de boot naar het Eiland. om daar drie dagen te blijven. ( en dan terug in omgekeerde volgorde  :yes6rs: )
Nu ben ik al wat keren in Great Britain geweest met de motor ( schotland is trouwens een aanrader )
Maar tot nog toe heb ik steeds de boot genomen van ijmuiden naar newcastle. 
Dus meteen maar even een vraagje. Heeft iemand ervaring met de motor in de Kanaaltunnel ?

Om de shuttle te pakken zou ik alleen doen als je krap in de tijd zit, het is een saaije bedoeling.
Als je een boot pakt heb je even de tijd om je beentjes te strekken en iets te eten, hierdoor een heel stuk relaxer.
Mijn ervaring met de ferry is dat je meestal gelijk kunt doorrijden om de eerste de beste ferry dan te kunnen pakken.


Veel plezier
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

karz

Maar de tunnel is toch maar iets van 30 min .. ?   Ik ben gewoon in de auto gaan zitten, cd-tje op want radio ontvangst is niet  zo goed daar.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Jos_Merkelbeek

Geniet van je reis! Laat naderhand wat foto's zien hier, dan kunnen wij ok genieten  :cool:
Ervaring met de kanaaltunnel heb ik niet, wel heb ik gehoord dat het behoorlijk in prijs kan schelen als je je ticket vooraf via internet boekt ipv ter plekke kopen.
BMW 1150 GSA,  transalp op nopjes

Joker

Hallo Mensen
Bedankt voor de welgemeende adviezen.
Foto's maken zal ik zeker, en dan moet ik maar eens uitknobelen hoe ik ze hier op de site krijg.
Het enige wat ik geboekt heb is de boot van engeland naar het eiland
want daar heb je niet meer zoveel keus in  ( in die periode ) er zaten nu al verscillende dagen bij
dat die helemaal vol zat. De rest zien we wel.
nu dus nog een maandje wachten en hopen dat het weer een beetje mee zit.
Anders word het een kroegentocht  ;)
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

SuzukiLimburg

Citaat van: Joker op 02 mei, 2011, 22:43:05
nu dus nog een maandje wachten en hopen dat het weer een beetje mee zit.
Anders word het een kroegentocht  ;)

De kroegen zijn daar allemaal om 23.00u dicht en tegen die tijd is ook iedereen lazarus. Voordeel is dat je dan wel op tijd in bed ligt  :mrgreen:
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

karz

Hotellobies zijn doorgaands langer open dan pubs ;)

Met een beetje mazzel is er ook nog een bruiloft (die worden vanwege de vroege sluitingstijd van pubs ook vaak in hotels gehouden) aan de gang, kun je gewoon meedoen  :yes6rs:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Joker

Volgens mij zijn de openingstijden van de pubs al in 2005 verruimd
de laatste keer dat ik daar was heb ik teminste geen bel meer gehoord  :lol:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

SuzukiLimburg

Toen ik in september 2010 in Londen was gingen de meeste kroegen gewoon om 23.00u dicht.
Ik was echter ook in de veronderstelling dat de openingstijden verruimd waren. Lijkt toch niet helemaal zo te zijn.
Maar dat mag de pret niet drukken. Als je de dag erna weer op de motor moet zitten kun je toch niet te veel drinken en laat opblijven  ;)
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Joker

Je hebt gelijk Rick.
En na een dag lang op de motor hakt de vermoeidheid er ook wel in.
zeker omdat aan de andere kant van de plas ook nog steeds moet opletten
dat je de rotondes rechsom moet nemen.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Yvil

Citaat van: Joker op 04 mei, 2011, 19:50:32
Je hebt gelijk Rick.
En na een dag lang op de motor hakt de vermoeidheid er ook wel in.
zeker omdat aan de andere kant van de plas ook nog steeds moet opletten
dat je de rotondes rechsom moet nemen.

Als ik dit lees zou ik inderdaad maar niet gaan drinken daar, of juist wel
natuurlijk (er van uit gaande dat je nuchter was toen je dit schreef)  :schater:

;)

Joker

Lol ja was nuchter.
we zijn ook eens na een nachtje doorzakken op de boot in ijmuiden smorgens aangekomen
en wat denk je ? alcohol controle op de kade. schrok me rot. maar ze hadden het op de Engelsen voorzien
Dus wij konden zo door rijden :)
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

QuattroFrits

Citaat van: Yvil op 05 mei, 2011, 10:19:27
Citaat van: Joker op 04 mei, 2011, 19:50:32
Je hebt gelijk Rick.
En na een dag lang op de motor hakt de vermoeidheid er ook wel in.
zeker omdat aan de andere kant van de plas ook nog steeds moet opletten
dat je de rotondes rechsom moet nemen.

Als ik dit lees zou ik inderdaad maar niet gaan drinken daar, of juist wel
natuurlijk (er van uit gaande dat je nuchter was toen je dit schreef)  :schater:

;)

En dat alleen omdat hij de "t" van rechtsom vergeten is  :shock: , of mis ik ergens iets ?
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.