Thanks voor de tips mensen. Ik heb al eerder met dit bijltje gehakt en mijn post in het auw-wieverhok was eigenlijk meer bedoeld om de frustratie van me af te schrijven en met jullie te delen

Maar goed dat er een apart topic van gemaakt is, altijd goed om deze kennis te delen.
- Linkse tap heb ik niet en dus ook niet geprobeerd. Moet ik toch maar eens aanschaffen.
- Griptang heeft geen nut want de kop is bol en daar krijg je onvoldoende grip op. De tang schiet er af, heb ik geprobeerd.
- Warm stoken heb ik geprobeerd, maar aangezien de kop al te rond was kreeg ik te weinig grip met de imbussleutel. Als het om normale bouten zou gaan dan zou ik ze ook warmstoken en dan met de hamer laten schrikken. Werkt bij mij altijd. Deze keer dus niet.
- Inslijpen en dan met de schroevendraaier draaien heb ik ook aan gedacht, maar dat leek me weinig kans te hebben. Toch maar eens proberen.
- Boutje in de kop steken en erop lassen lukte wel, maar de bout brak steeds af boven de las. Waarschijnlijk te zwak geworden door de laswarmte.
1 kant is dan toch uiteindelijk gelukt gisteren nadat ik de bouten met de flex en de powervijl te lijf ben gegaan. Vanavond eens proberen aan de andere kant. Als het goed is heb ik nog genoeg draad over om een moertje op te draaien dat vast te lassen en zo het overgebleven draadeind/bout er uit te draaien. Dan kan ik ze tenminste in de toekomst weer gebruiken.
En dit alles omdat die Duitsers niet van een mooie zware open V-twin symfonie houden